Blog

  • fresh content nedir?

    Fresh Content (Taze İçerik) Nedir?

    Fresh content yani taze içerik ne değildir? Öncelikle bunu açıklayalım. Taze içerik, arama motorlarında “taze” görünmeye çalışmak için mevcut sayfalardaki (ana sayfa vb.) içeriği sürekli güncellemek anlamına gelmemektedir. Eğer bunu yapıyorsanız, bu yazıyı okuduktan sonra aksiyon almanız daha mantıklı olacaktır. Şimdi “Fresh content nedir?” sorusuna cevap verelim. Fresh İçerik Ne Anlama Gelir? Web sitelerinde yeni […]

  • Url nedir?

    URL (Uniform Resource Locator) Nedir?

    URL nedir? sorusuna verilebilecek en basit cevap, internet üzerinden yer alan bir sayfaya açılan kapı olarak verilebilir. URL, sayfaya erişmek için kullanılacak protokolün adını ve sayfanızın kaynak ismini içerir. URL’nin ilk kısmı, hangi protokolün kullanılacağını tanımlar. İkinci bölüm ise kaynağın bulunduğu IP adresini veya alan adını belirtir. URL, URI (Uniform Resource Identifier)’nın en yaygın türüdür. URI’ler, bir […]

  • robots.txt dosyası nedir?

    Robots.txt Dosyası Nedir?

    Robots.txt dosyası, web tarayıcılarına Googlebot gibi bir dosyaya erişip erişemeyeceklerini söyleyen web sunucunuza yerleştirilen basit bir metin dosyasıdır. Bu yazımızda sizlere robots.txt dosyası hakkında bilgi ve örnekler veriyoruz. Neden Robots.txt Dosyasını Öğrenmelisiniz? Robots.txt dosyasının yanlış kullanımı, arama motoru sonuç sayfalarınızda sıralamanıza zarar verebilir. Robots.txt dosyası, arama motoru örümceklerinin (web crawler) web sayfalarınızı nasıl gördüğünü ve […]

  • google web sayfalarını nasıl indexler

    Google WEB Sayfalarını Nasıl Indexler?

    Google, siz herhangi bir kelimeyi aramadan önce, web tarayıcıları yüzlerce milyondan fazla web sayfasındaki bilgileri toplar ve bilgileri arama dizininde düzenler. Arama yaptığınızda ise bu bilgiler içerisinden en alakalı olanları sizinle paylaşır. Bu yazımızda Google Botları’nın WEB sayfalarını nasıl indexlediğini açıklıyoruz. Tarama (Crawling) Yaparak Bilgi Bulma ve Toplama Web, giderek büyüyen milyarlarca kitap barındıran ve […]

  • yoast seo nasıl kullanılır?

    Yoast SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

    Yoast SEO, arama motoru optimizasyonu için önemli bir WordPress eklentisidir. Oluşturduğunuz içerikleri Google arama motoru robotlarının kolayca işleyebileceği hale getirmeniz, SEO stratejilerinin olmazsa olmazıdır. “Eklentiler” bölümüne girip “Yeni Ekle” dedikten sonra WordPress SEO by Yoast eklentisini indirin. Yoast SEO’yu yükledikten sonra, SEO global ayarlarınızı özelleştirebileceğiniz yeni bir menü oluşacaktır. Eklenti, SEO ayarlarınıza post, sayfa ve […]

  • ahrefs nedir ve nasıl kullanılır?

    Ahrefs Nedir?

    Ahrefs, SEO analizi ve backlink alanında en çok bilinen araçlar bir tanesi. Şu anda, canlı linkler, büyük dizinler ve en iyi hıza sahip dizin güncellemeleri ile ilgili en geniş tabana sahip diğer benzer hizmetleri öne çıkartan bir araç. Müşterilere en taze ve en gerçek backlink verilerini sunmak için algoritmalarını sürekli olarak güncelleyen bir yazılım. Bunun […]

  • wordpress seo stratejileri

    WordPress SEO Stratejileri

    Yeni bir web sitesi oluştururken alacağınız ilk kararlardan biri, hangi içerik yönetim sisteminin kullanılacağını belirlemektir. Birkaç tane çok iyi içerik yönetim sistemi vardır, fakat özellikle bir tanesi hepsinden çok daha yaygındır. Proje, bütçe ya da teknik deneyim ne kadar olursa olsun tüm içerik yönetim sistemlerine fark atar. Bu platform, WordPress’ten başkası değildir.  Güncel olarak, 74 […]

  • Sosyal Medya Ağları Nelerdir?

    Dünyanın en popüler sosyal medya ağları yıllar içinde kesinlikle değişti ve şüphesiz zaman ilerledikçe değişmeye devam edecekler. Eski sosyal ağlar yok olacak, popüler olanlar gelişmeye mecbur oldukları için bir süre ortada olacak ve yeniler ortaya çıkacak. MySpace gibi uygulamalardan başlayarak şimdi Facebook ve diğer sosyal mobil uygulamaların hakim olduğu bir sosyal medya çağına geçtik. Şimdilerde […]

  • Google My Business Listeleme Özelliğiyle İlgili İpuçları

    İster küçük bir işletme ister büyük bir şirket sahibi olun, büyük ihtimalle Google’da işletmenizin görünür olabileceğini duymuşsunuzdur. Bu konuda telefon almışsınızdır ya da e-posta ile size ulaşan olmuştur veya şirketler tarafından Google My Business kaydı yapmanız için talepler gelmiştir. Şirketinizin Google listeleme sayfasında olması gerektiğini biliyorsunuz fakat nereden ve nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız yazımızı okumaya devam […]

  • google analytcs nedir?

    Yeni Başlayanlar İçin Google Analytics

    Google Analytics, Googe’ın web site sahipleri için sunduğu ücretsiz bir ölçümleme aracıdır ve blog, kişisel ya da ticari amaçlı, nasıl bir web siteniz olursa olsun Google Analytics kullanmaya ihtiyaç duyacaksınız. Peki Google Analytics’i kullanarak web siteniz hakkında hangi sorulara cevap bulabilirsiniz? Web sitemi kaç kişi ziyaret etti? Ziyaretçilerim hangi şehirlerde yaşıyor? Mobil cihazlara uyumlu bir […]

  • youtube optimizasyonu nasıl yapılır?

    Youtube Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

    Video pazarlaması bir dijital pazarlama zorunluluğuna dönüşüyor. İnsanlar video izlemekten hoşlanıyor ve videolar daha fazla ürün veya hizmet satmanıza yardımcı olabilir. 2016 yılında Cisco tarafından yapılan bir araştırma, 2020 yılına kadar videonun tüm tüketici internet trafiğinin yüzde 80’inden fazlasını oluşturacağını öngörüyor. Bu yazımızda Youtube optimizasyonu hakkında sizleri aydınlatıyoruz. Youtube aslında videolar için bir arama motorudur. […]

  • bounce rate düşürmek için neler yapılmalı?

    Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Düşürmek İçin Neler Yapılmalı?

    Bounce rate, web sayfalarınızdan birine ulaşan ve web sitenizde herhangi bir yere tıklamadan ayrılan kullanıcıların yüzdesini gösteren metriktir. Bir başka deyişle, tek sayfalık ziyaretçiler. Hemen çıkma oranı yüksek olan sayfalar, ya kullanıcıya aradığını sunamıyor ya da kullanıcı dostu değiller. Eğer hemen çıkma oranınız yüksekse, web sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizde daha fazla içerik aramadığını, harekete geçirici […]