Blog

  • http-status-codes

    HTTP Durum Kodları ve SEO

    İnternet sitesi ziyaretçileri ya da arama motorları bir web sitesine giriş yapmak istediğinde web sunucusuna giriş talebi yapılmış olur, bunun üzerine web sunucusu tarafından talebi yapan yere üç haneli HyperText Transfer Protocol (veya HTTP) yanıt durum kodları(HTTP Status Codes) geri gönderilir, bu üç haneli kodlar HTTP taleplerinin durumunu ve yanıtını belirtir.

  • Google Görüntülü Reklam Ağı Yerleşimler

    Eğer bir AdWords kullanıcısıysanız, başlıkla uzaktan da yakından da ilginiz vardır. Bir kampanya veya hesap yönetirken Arama Ağı Reklamları ve Görüntülü Reklam Ağını muhakkak kullanmışsınızdır ve bunlardan daha iyi verim alabilmek adına optimizasyon adına da bir takım bilgileriniz vardır ya da bu yazıyı okuduktan sonra olacaktır. Bu yazımızda Google Görüntülü Reklam Ağı Yerleşimler optimizasyonu hakkında biraz bilgi […]

  • Google Analytics TreeMap Raporu

    AdWords hesabımızdan belirli raporları çekebilirken, daha ayrıntılı raporları elde edip iyi analiz yapabilmemiz için AdWords ve Analytics hesaplarımızı birbirimize bağlamalıyız. Analytics verileri bizlere web sitesi ve reklam optimizasyonu için daha derin ve sağlıklı bilgiler vereceğinden, hesabımızı çok yönlü inceleyerek bu optimizasyonu gerçekleştirebiliriz. Analytics’in yeni özelliği olan Treemap Raporunu sizler için mercek altına aldık.

  • AdWords Call-Out Özelliği ve Faydaları

    Google AdWords Reklamları ile ilgili yazılarımızı sizlerle daha önce paylaşmıştık. Reklam verenlerin pazarlama bütçelerinin büyük bir kısmını bu yönde harcadıkları hakkında zaten hem fikiriz ve de AdWords reklamlarının da “Reklamımı verdim, artık gelsin satışlar” zihniyetiyle ilerlemediğinin de bilincediyiz. Bu yazımızda AdWords’ün yeni özelliği olan “Call-Out” yani ek bilgiler özelliğini sizlere aktaracağız.

  • Google Analytics ve Adwords’ü Bağlama

    Google Analytics hesabınızı AdWords hesabınıza bağlamanız, reklam kampanyalarınızın maliyet verilerini izleyip bu verileri dönüşüm bilgileriyle birleştirerek yatırım getirinizi(YG) artırmak için kullanabileceğiniz önemli bilgiler sağlar. Aynı zamanda da web sitenizdeki müşteri etkinliğini analiz etmenize yardımcı olurken, kullanıcıları sitenize ulaştıran tıklamalardan ayrıldıkları sayfalara, gösterimlerden dönüşümlere kadar müşteri davranışıyla ilgili tüm bilgilere ulaşabilirsiniz. Sonucunda ise web sitesi trafiğinizin veya satışlarınızın ne kadarının Adwords kaynaklı olduğunu analiz etmenize yardımcı olur ve optimize edebileceğiniz noktalar hakkında size ışık tutar.

  • CRM için Pazarlama Teknikleri 4 – Sosyal Medya Reklam Pazarlama

    Gelişen teknoloji, kullanıcı eğilimleri ve sektörün büyüme hızı ile Transmedia dönüşümü hızla gerçekleşmektedir. Nedir bu Transmedia dönüşümü? – Eskiden telefon, broşür gibi şu an ilkel olarak nitelendirdiğimiz reklam mecralarının yerini sosyal medya, online reklamcılığa bırakmasıdır. Bu dönüşümün hızlı gerçekleşmesi de, markaların eski bilenen reklam yöntemlerinden, yeni çağ yöntemlere keskin bir geçiş yapmasını zorunlu kılmıştır. Eski tip reklamlar genel olarak tüm topluma hitap etmekteyken, yenilen reklam düzeniyle artık aralıklar daraltılıp, daha fazla müşteri odaklı pazarlama teknikleri kullanılmaya başlandı. Bu yazımızda Sosyal Medya Reklam Pazarlama Tekniklerini mercek altına alacağız.

  • CRM için Pazarlama Teknikleri 3 – Sosyal Medya Pazarlama

    Sosyal medya, günümüzde her geçen gün kendini geliştiren ve hedef kitlelere kolaylıkla ulaşmamızı sağlayan başlı başlına büyük bir ağ olarak hayatımızda yer edinmiş durumda. Kim düşünürdü ki Mark Zuckerberg’in 2004 yılında sadece Harvard’lılar için oluşturduğu ağın, üniversite sınırlarını aşıp tüm dünyaya hızla yayılarak hayatımızda çok büyük bir yer edineceğini. Önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi, değişen dünya düzeni, beraberinde pazarlama tekniklerini de değiştiriyor ve de her geçen gün bizlere yeni kanallar sunmaktan çekinmiyor. Bu yazımızda şirketlerin kendi sosyal medya yönetimlerini, nasıl doğru ve müşteri kazanma odaklı yapması gerektiğine dair, Sosyal Medya Pazarlama Teknikleri başlığı altında ipuçları vereceğiz.

  • CRM için Pazarlama Teknikleri 2 – Web Sitesi Pazarlama

    Çok değil 10 yıldan biraz daha önceye gidecek olursak, bir ürün satan kurumsal şirketler bunları sadece kendi mağazalarında sergileyerek satabiliyorlardı. (Kurumsal duruştan ötürü, gezici pazarlama tekniklerini buradan hariç tutuyoruz) Ayrıca müşteri memnuniyeti de, satılan ürünün geri iade edilip edilmemesinden anlaşılırdı. İade yoksa müşteri memnun, iade çoksa müşteri dargın misali. Fakat yenilenen dünya düzeni ve gelişen teknoloji ile birlikte müşteri memnuniyeti bir çok farklı kanaldan test edilmeye başlandı ve de müşteri ilişkileri yönetimi(CRM) profesyonel bir hizmet alanına dönüşüp, kendi başına dev bir sektör oldu. Satış kanallarının da çoğalmasıyla, kurumsal duruşu olan şirketlerin, sadece mağazaları aracılığıyla değil, internet satışı(e-ticaret) gibi bir çok yeni kanal ile de satış yapması kaçınılmaz oldu. Hatta mağazacılık öldü, e-mağazacılık sistemi doğdu diyerek konuyu daha ilerilere taşıyabiliriz. E-ticaretin çok güçlü bir satış kanalına dönüşmesiyle de şirketler sergi alanı olarak kendi web sitelerini kullanır oldular. Bir önceki yazımızda “E-Mail Pazarlama Teknikleri”ni sizlere aktarmıştık, şimdi ise Web Sitesi Pazarlama Tekniklerini sizlerle paylaşacağız.

  • CRM için Pazarlama Teknikleri 1 – E-Mail Pazarlama

    Günümüzde müşteri ilişkileri ve memnuniyeti, satış odaklı büyük ve büyümekte olan kurumların, kuşkusuz en önemli istikrar unsuru niteliği taşımaktadır. Kurumlar müşteri memnuniyetini artırmak, yönetmek için kendi içlerinde birimler oluşturabilirken, bunu dışarıdan da hizmet şeklinde de alabilmektedirler. Pazarın ne kadar büyük olduğunu içinden birileri olarak görmekte ve yaşamaktayız. Bu pazar büyüklüğünde de, aslında birey olarak hepimizin bir noktanın uzayda kapladığı alan kadar küçük olduğumuzu bilerek, sizlere CRM konusunda ışık tutmak isteriz:

  • Mizah ve pazarlama

    Mizah ve pazarlama: İyi, kötü veya sadece yanlış

    Online pazarlamacılar arasında yaygın olan bir düşünce vardır. Mizaha dayalı bir kampanya yaptığında muhakkak iş görür. Görünüşte, kulağa gayet doğru bir düşünce gibi geliyor. Uzun zamandır yapılan çalışmalar da gösteriyor ki mizahi şeyler insanların kafasında daha çok yer ediniyor ve insanlar bunları paylaşma oranı daha yüksek oluyor. Fakat gizli bir sorun var ki, o da mizahi şeylerin insanların zihninde yer ediyor ve çokça paylaşılıyor olması, markanızın değerinin yükselemesi ile eşdeğer olmaması.

  • E-mail pazarlama, mail ikonu

    Email Pazarlama Stratejileri ve İpuçları

    E-mail pazarlama, bütüncül pazarlama kampanyalarının önemli bir parçası olduğunu hepimiz biliyoruz. E-mail pazarlamanın en önemli stratejilerinden biri, sizden gelen mesajları almayı ve aynı zamanda ürününüzü ya da hizmetinizi kullanmakla ilgilenen insanlara ulaşmanın zorluklarıyla başa çıkabilmeyi de kapsamaktadır. İnsanların e-mail adresine sahip olmak demek, hedef kitlenize kati suretle ulaşacaksınız anlamına gelmemektedir.

  • E-bulten

    E-bülteninizi Canlı Tutmak

    E-bülteninizi her hafta, her ay, dört ayda bir ya da sadece yılda bir de gönderseniz, içindekileri heyecanlı tutmak zor olabilir. Birçok şirket, bültenlerini ya çok sıkıcı keyifsiz hale getirme ya da gereksiz bilgilerle doldurma tuzağına düşer. Aşağıda sizinle paylaşacağımız tekniklerin, okuyucuların bir solukta okuyabilecekleri bülteni yayınlamanızda size yardımcı olacağını temenni ediyoruz.