CRM için Pazarlama Teknikleri 2 – Web Sitesi Pazarlama

Çok değil 10 yıldan biraz daha önceye gidecek olursak, bir ürün satan kurumsal şirketler bunları sadece kendi mağazalarında sergileyerek satabiliyorlardı. (Kurumsal duruştan ötürü, gezici pazarlama tekniklerini buradan hariç tutuyoruz) Ayrıca müşteri memnuniyeti de, satılan ürünün geri iade edilip edilmemesinden anlaşılırdı. İade yoksa müşteri memnun, iade çoksa müşteri dargın misali. Fakat yenilenen dünya düzeni ve gelişen teknoloji ile birlikte müşteri memnuniyeti bir çok farklı kanaldan test edilmeye başlandı ve de müşteri ilişkileri yönetimi(CRM) profesyonel bir hizmet alanına dönüşüp, kendi başına dev bir sektör oldu. Satış kanallarının da çoğalmasıyla, kurumsal duruşu olan şirketlerin, sadece mağazaları aracılığıyla değil, internet satışı(e-ticaret) gibi bir çok yeni kanal ile de satış yapması kaçınılmaz oldu. Hatta mağazacılık öldü, e-mağazacılık sistemi doğdu diyerek konuyu daha ilerilere taşıyabiliriz. E-ticaretin çok güçlü bir satış kanalına dönüşmesiyle de şirketler sergi alanı olarak kendi web sitelerini kullanır oldular. Bir önceki yazımızda “E-Mail Pazarlama Tekniklerini sizlere aktarmıştık, şimdi ise Web Sitesi Pazarlama Tekniklerini sizlerle paylaşacağız.

Web Sitesi Pazarlama Teknikleri

Alışılagelmiş alışveriş anlayışının değişimiyle, mağazacılık yerini e-mağazacılığa bıraktı. Hatta mağazası olmayan ve satışlarını sadece internet üzerinden gerçekleştiren sayısız şirket ticaret hayatına başladı. Bunun başlıca sebeplerinden bir tanesini de ulaşılabilirliğin kolaylığı olarak gösterebiliriz. Potansiyel müşteri eskiden bir ürün satın almak için onlarca mağaza dolaşır, saatler kaybeder, en sonunda da kendisine en uygun olanı alırdı. Şu anda öyle mi peki? Tek bir tıklama ile stoklarda olan – olmayan yüzlerce, binlerce ürünü listeleyebiliyoruz. Bununla da yetinmeyip nokta atışı yaparak “x” ürününün “y” rengini en ucuza nerde bulabileceğimizi belirlemek sadece saniyelerimizi alıyor. Ürün karşılaştırma siteleri bir yana dursun, aynı ürünün fiyat karşılaştırma siteleri de son yılların oldukça gözde olmuş durumda. Vaziyet bu hale gelince de, şirketlerin 90’ lardan günümüze vizyon geçişi esnasında köklü değişiklikler oldu. Bu yazımız da sizlere internet üzerinden satış yapan şirketlerin, potansiyel müşteriyi müşteriye, müşteriyi memnun müşteriye dönüştürebilmesi için, Web Sitesi Pazarlamasını nasıl kullanmaları gerektiği hakkında ufak tüyolar vereceğiz.

Müşteri sabırsızdır, bencildir. Az maliyet, çok ilgi bekler. Nasıl bir mağazaya gittiğimizde görevli personel bizimle ilgilenmediğin de küplere biniyor isek, müşteri de alışveriş yapmak için bir siteye girdiğinde kolaylık bekler, az vakit harcamak ister. E-ticaretin en büyük handikaplarından biri güven sorunudur. Bunu oluşturmak yıllarınızı alabilir. Acaba dolandırılır mıyım? Acaba gördüğümle edineceğim ürün aynı mıdır? Gibi onlarca tilki dolaşır kafasının içinde. Geçmişte bunların çok örneğine şahitlik etmemize rağmen, günümüzde az da olsa bu yola başvuranlar yok değildir. Ancak yeni kanun düzenlemeleri ile birlikte caydırıcı cezalar gibi sebepler, bu güvensizlik ortamını bir nebze olsun kırmıştır. Bu ortamı ortadan kaldırmak için sitenizde müşterilere şeffaflığa ve güvenilirliğe teşvik etmelisiniz. Açıklayıcı metinler bu konuda sizlere yardımcı olacaktır. İletişim bilgilerinizi de doğru vermelisiniz ki güven seviyesini üst seviyelere ulaştırabilin.

web sitesi pazarlama

 

Potansiyel müşteri web sitenize giriş yapar ve bilinçaltında sadece kullanılabilirlik vardır. Sitenin çabuk açılması çok önemli bir noktadır, müşteriyi sıkmamak gerekir. Bunu gerçekleştirmek için bir çok kriter vardır, fakat bunlara ileriki yazılarımızda değineceğiz.(Web sitesi açılış sayfasını hızlandırma)Kullanıcı aradığı ürüne hemen ulaşmak ister. Bunun için site yalın olmalıdır, karmaşıklıktan kaçınılmalıdır. Aradığı bir ürün yok ise de seçenekleri toplu olarak, kolayca görmek ister. Eğer sattığınız ürünleri kategorilere ve markalarına gore doğru ayrıştırabilir ve de görünür bir yere istenen ürünün anında bulunabilmesi için, site içi arama motoru koyarsanız, ilk etabı başarıyla geçmiş olursunuz.

Araya not şıkıştıracak olursak şayet; web sitemizin mobil versiyonunu da yapmalıyız ki, bilindiği üzere mobil cihaz kullanımı dünyada da olduğu gibi son yıllarda ülkemizde de büyük bir artış göstermektedir. Bu makalede vereceğimiz bilgileri mobil siteler için de uygulamalıyız. Bunlara ek olarak; mobil sitelerde yapılan en büyük hatalardan birinin, gezinti yapılan sayfanın tek kaydırılabilir sayfadan ibaret olmayışıdır. Bu bilgiyi de verdikten sonra, yazımıza kaldığımız yerden devam edebiliriz.

Kullanıcı ilk gördüğü sayfada alışverişe yönlenmeyebilir, başka sayfalara da göz atmak isteyebilir, bunun için site optimizasyonu yapılırken kolay gezinilebilir olmasına çok dikkat edilmelidir. Ürünleri marka ve kategorilerine göre doğru ayrıştırabilirseniz, gezinmeyi daha kolay kılarsınız. Kullanıcı bulmak istediği ürüne gitmek istediğinde o ürünle ilgili seçenekleri görmek ister. Örneğin, bot almak isteyen bir kullanıcı botlar kategorisine gittiğinde çizmeyle karşılaşmamalıdır. Bu hem güvenini sarsar, hem de zaman kabettiğini düşündürür ve sıkılmasına sebep olur. Fazla ürün seçeneği her zaman kullanıcıyı pozitif yönde motive eder. Ne kadar fazla ürün varsa, kullanıcı kendini o kadar rahat hisseder. Bunu büyük bir mağaza gibi düşünün, her mağazanın başka yerlerde şubesine olmasına ragmen, AVM’lerde bunları toplu olarak görmek, seçenekleri çoğaltır. Alışverişte AVM çılgınlığı ile aynı durum aslında.

Kullanıcı sitede gereksiz bilgiler ve Pop-up açılır pencerelerden uzak durmak ister, sitenizi optimize ederken bu küçük ama sinek ayrıntıya dikkat etmelisiniz.

Kullanıcı bir ürüne tıkladığında, onunla ilgili her detayı görmek ister.(renk, numara, yakınlaştırılabilir fotoğraf, indirim gibi) Bütün bu bilgiler neticesinde kendi içinde bir güven ortamı oluşturur ve karar aşamasına gelir.

Müşteri karar verir ve ürünü sipariş etmek için sepete ekler. Bundan sonrası çok hassastır, bir Lidya buluşu olan ödeme kısmı. Kullanıcının web sitemize girmesini sağladık, gerekli ve doğru bilgileri vererek güvenilirliğimizi artırdık, kolay gezinmesini sağlayarak, hedefine ulaştırdık, ürünümüzü beğendirdik ve sepete yönlendirdik. Burda artık gizlilik ilkesinin üzerine basmalıyız. Kullanıcı bilgilerini girer ve yine çok beklemek istemez. Çalıştığınız bankalar ile iletişiminiz kuvvetli olmalıdır ki, bu süre kısa olsun. Ödeme yapıldıktan sonra, sayfanızda ürün ile birlikte verdiğiniz teslimat süresi bilgisini yerine getirmelisiniz ki, müşteri memnuniyeti konusunda son saniye 3’ lüğü ile maçı kaybetmeyin. Unutmayın ki satıştan çok kez kazanılır, ama müşteri bir kez kazanılır. Teslimat sürecinizi de tamamladıktan sonra potansiyel müşterinizi müşteriye, müşterinizi verdiğiniz kaliteli ürün ve hizmet doğrultusunda mutlu müşteriye çevirmenin hazzını yaşayabilirsiniz.

 

Serinin bir sonraki konusu: Sosyal Medya Pazarlama Teknikleri

Sosyal medya pazarlama

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir