X

Facebook Reklamları

Facebook, açıldığı günden itibaren popülerliğini kaybetmemiş sosyal paylaşım siteleri arasında üst sırada yer alıyor. Milyonlarca kişinin aktif olarak kullandığı sosyal paylaşım sitesi olarak uzun yıllar boyunca da yerini kaybetmeyeceğe benziyor. Bu durum, sosyal medya reklamları ile satışını yaptığınız ürün ve hizmetin hedef kitleniz tarafından haberdar olmasını kolaylaştıran en büyük avantajlarındandır.

Kalabalığa Karışın

Her gün 1 milyardan fazla ziyaretçiye sahip olan Facebook, dünya çapında oldukça geniş bir kitleye hitap ettiğini de kullanıcı sayısıyla göstermektedir. Bu durum da ister büyük olun isterseniz küçük; işletmenizi her noktadan geliştirmenize yardımcı olacak büyük etkendir.

SEM SEO ekibi, markanıza geniş bir çerçeveden bakar. Kurumsal marka kimliğiniz önemlidir ve bu çizgi üzerinden pazarlama stratejileri geliştirir. Oluşturulan stratejiler sonucunda marka bilinirliğinizin artmasını ve kâr marjınızın yükselmesini hedefler.

Reklam Modellerine Minik Bir Bakış

Belirlediğiniz bütçe üzerinden markanıza en uygun reklam modelleri kullanılır. Reklam kampanyalarının etkileşim ve beğeni getirecek kişilerin karşısına çıkmasını sağlar. Bu da hedef kitlenin doğru belirlenmesiyle elde edilmektedir. Hedef kitle belirlemesinde kişilerin zevkleri, tercih ettiği markalar ele alındığı gibi yaş, cinsiyet, şehir, eğitim durumları ve birçok etken belirleyicidir. Farklı hedef kitleler üzerinden oluşturulan reklam kampanyaları sayesinde geri dönüşü en çok kimlerin getirdiği analiz edilir ve yeniden pazarlama için önemli bir data sahibi olunur. Elde edilen data sizi bilen, daha önce ürün ya da hizmet satın almış, almayı düşünmüş ama vazgeçmiş kişilerin karşılarına tekrar çıkmanızı sağlayarak bilinirliğinizin unutulmasını engeller.

Facebook’un birbirinden farklı reklam modeli bulunmaktadır. SEM SEO potansiyel müşterilerinizi satın almaya teşvik edecek en doğru modelleri uygulayarak pazarlamayı sürdürür. Peki bu modeller arasında en popüler olanları nelerdir?

1.     Facebook Dönen Reklamlar

Facebook dönen reklamlar modeli sayesinde potansiyel müşterilerinizin karşısına video ya da 10 adet görsel ile çıkmanızı sağlar. Satışını yaptığınız ürün ya da hizmeti bu model reklamlar sayesinde öne sürebilir ve potansiyel kitlenin sizinle ilgili daha çok bilgiye sahip olması sağlanır.

2.     Hedef Kitle Seçimi

Hedef kitle seçimi sayesinde satışını yaptığınız ürün ya da hizmetin ilgili kişilerin karşısına çıkmasına fırsat vermektedir. Örneğin; bir giyim firmasıysanız alışveriş ile ilgilenen kişilerin karşısına çıkarak potansiyel bir müşteri kitlesi oluşturulmaktadır. Bunun yanında demografik ve davranışlara göre hedefleme yaparak hedef kitleyi daraltmakta ve potansiyel müşteriye net bir şekilde ulaşmaktadır.

3.     Video Reklamları

Videolar görsel ve metin içeriklerine göre daha akılda kalıcıdır. Etkili videolar sayesinde markanın akıllarda kalıcılığı artar ve potansiyel müşterilerin marka ile etkileşime girmesine, etkileşimlerin satış ile sonlanmasını sağlar.

4.     Remarketing

Facebook yeniden pazarlama, markanızla herhangi bir şekilde iletişim kurmuş kişilere kendinizi yeniden hatırlatmanızı sağlar. Remarketing yönteminde kazanacağınız dönüşüm ve etkileşim oranı, markanızı tanımayan ve hiç bilmeyen kişilerden alacağınızdan daha fazladır.

5.     Potansiyel Müşteri Reklamları

Potansiyel müşteri reklamları etkili ve oldukça ucuz bir yöntemdir. Hedef kitlenize sahip olduğunuz siteyi ziyaret eden kullanıcıları eklemenizi sağlar. Bu sayede o kişiler ile her zaman etkileşim halinde olabilir ve onlarla ilgili bilgileri toplayabilirsiniz. İndirim ve kampanyalarınızı duyurabilir, onların bilgi alması için formlar doldurtabilirsiniz.

6.     Facebook Pixel

Facebook Pixel organik kullanıcılarınızı ve reklam sonuçlarınızı takip edebilmenizi sağlar. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sitenizi en çok hangi noktada terk ediyor, satın almalarını tamamlıyorlar mı yoksa sadece üyelik mi alıyorlar? Aklınıza ne gelirse Facebook Pixel bunları takip etmenize yardımcı olur. Bu sayede yapmanız gereken iyileştirmeleri daha iyi görür ve güncellemeleriniz bu doğrultuda yapabilirsiniz.

SEM ekibimiz bu süreci sizin için kolaylaştırıyor. Profesyonel ekibimiz yaptığı geniş araştırmalar sonucunda Facebook’ta doğru zamanda, doğru kitleye ulaşmanızı sağlıyor. Unutmayın, reklam vermek her zaman kolaydır, önemli olan pazarlamasını nasıl yaptığınız ve hangi stratejileri belirlediğinizdir!

Bırakın profesyonel ekibimiz ürün ve hizmet pazarlamanızı yapsın. Siz de sıcak kahvenizi yudumlarken şirketinizin büyümesini izleyin.