Açılış Sayfası Deneyimi nedir?

Açılış Sayfası, yani landing page ile ilgili bilgiyi sizlerle paylaşmıştık. Açılış Sayfası Deneyimi; bir web sitesinin açılış sayfasının(Reklam tıklandığında açılan web sayfası), ilgili Google reklamını tıklayan kullanıcılar açısından ne kadar alakalı ve yararlı olduğunu tahmin etmek için, Google tarafından kullanılan ölçümdür. Daha yüksek puanlara sahip açılış sayfaları, iyi düzenlenmiştir ve kullanıcının arama terimleriyle alakalı metin içermektedir.

  • Açılış sayfası deneyimi durumu; bir açılış sayfasının, reklamı tıklayan ve o web sitesine gelen kullanıcılara iyi bir deneyim sağlayıp sağlayamayacağını açıklar. Bir nevi faydalılığını ölçer. Açılış sayfasının kullanıcılar açısından anlaşılır ve kullanışlı olması, kullanıcın girdiği anahtar kelimeyle alakalı olması, sayfanın kolay gezinilebilirliği gibi faktörler, açılış sayfası deneyimi durumunu belirlemede rol oynar.
  • Anahtar kelimeler; aşağıdaki durumlara sahip olabilirler:
    • Ortalama” veya “ortalamanın üstünde” durumuna sahip olma; bu anahtar kelimenin açılış sayfası deneyimine ilişkin negatif bir sorun oluşturmadığını gösterir.
    • Ortalamanın altında” durumuna sahip olma, değişiklik yapılması gerektiğini belirtir.
  • Google AdWords, Kalite Puanı’nın belirlenmesinde, bilinen ve bilinmeyen çok sayıda farklı kalite faktörünü göz önüne alır ve de bunu her geçen gün geliştirmeye devam eder. Bir anahtar kelimenin, yüksek bir Kalite Puanı’ na ve düşük bir açılış sayfası deneyimine sahip olması gibi durumlar mümkündür. Genel Kalite Puanı yüksek olsa bile, tüm bu faktörler ayrı ayrı değerlendirilmelidir ki, geliştirilmesi gereken potansiyel alanlar spesifik hedeflerle belirlenebilsin.

Not: Reklamverenler, Kalite Puanı alt metriklerini incelerken etkin anahtar kelimelere odaklanmalıdırlar. Bunun nedeni, bu puanların sürekli güncellenmesidir. Duraklatılmış anahtar kelimeleri incelemek sağlıklı değildir, bunun nedeni ise duraklatılmadan önceki son durumun referans alınmasıdır.

Açılış Sayfası Deneyimi, Google, Büyüteç