Anahtar Kelime Planlayıcı nedir?

Anahtar kelime seçimi, ortadaki kırmızı kurdelayı kesip müşteriyi reklamla buluşturan yegane öğedir. Bu seçimleri yaparken spesifik davranmak gerekir. Kimse rastgele bir şekilde yaparak, parasını çöpe atmak istemez, istememli de. Müşteriye odaklı hareket ederek, doğru seçimleri yapabiliriz. Fakat düşünemediğimiz bazı durumlarda da, yardımımıza Anahtar kelime planlayıcı koşuyor. Nedir bu Anahtar Kelime Planlayıcı? Kısaca, Arama Ağı kampanyaları oluşturulurken, anahtar kelime fikirleri almamıza yardımcı olan ve trafik tahminleri yürüten ücretsiz bir Google AdWords aracıdır.

Planlayıcıyı kullanırken anahtar kelime listeleri girilebilir ve yüklenebilir. Ayrıca anahtar kelime listeleri de birleştirilebilir.

  • Seçilen anahtar kelimenin kullanıcılar tarafından kaç kez arandığını, o anahtar kelimenin rekabet gücünün ne kadar yüksek olduğu gibi geçmiş istatistikleri öğrenmeye yardımcıdır. Anahtar kelime üzerinde analiz yapabilmeyi güçlendirir.
  • Trafik tahminleri de alarak, anahtar kelimelerin belirli teklif ve bütçe tutarları dahilinde kaç tıklama veya gösterim alabileceğini tahmin eder. Böylelikle kampanyalarınızı optimize etmenize yardımcı olur.

Linkten Anahtar Kelime Planlayıcı‘ya ulaşabilirsiniz: adwords.google.com.tr/KeywordPlanner 

Anahtar Kelime Planlayıcı