Google Arama Ağı, kullanıcı tarafından Google AdWords reklamlarının görüntülendiği, ilgili aramayla ilişkili web sitelerinden oluşan ağa verilen addır. Arama Motoru Reklam Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı diyerek, kabaca ikisinin birleşiminden oluşur diyebiliriz.
Google Arama Ağı; Google Arama, Google Alışveriş, Google Haritalar ve görsellerin yanı sıra Google Arama Ağı iş ortağı sitelerini de içerir. (Ör: AOL)
Bilindiği üzere, reklamlar arama sonuçları sayfalarıyla eşleştirilip yayınlanırken, kullanıcının aradığı terimler veya kelime öbekleri baz alınır. Örnek: “yavru köpek bakımı” için arama yapıldığında, bu kelime öbeğinin anahtar kelime olarak kullanıldığı reklam/reklamlar gösterilir.
Araya anahtar kelime ekleme özelliği, reklamlarımızı tetiklemesi için eklediğimiz anahtar kelimelerimizden, kullanıcının Google’daki arama terimleriyle eşleşen birini eklemek için, reklam metnimizi dinamik olarak güncelleyen gelişmiş bir Google AdWords özelliğidir. Bu özelliği reklamlarımızda kullanmak için, reklam metnimize özel bir kod parçası eklemeliyiz. Örneğin, ayakkabı satışı yapan e-ticaret sitemizin tanıtımını yapmak için…
Google Arama Ağı Reklamları Arama Reklamları, arama motoru sonuç sayfalarında gösterilecek metin tabanlı reklamlardır. Kullanıcı ne zaman hedeflediğiniz anahtar kelimeleri içeren terimlerle bir arama yapsa, arama reklamları sonuç sayfalarında gösterilir. Arama ağında sadece metin reklamlarını kullanmak mümkündür. Görüntülü ve diğer reklamlar için Görüntülü Reklam Ağı kullanılır. Farklı platformlarda görüntülenen arama,…