Reklam Alaka Düzeyi nedir?

Reklam alaka düzeyi, reklamverenin oluşturduğu bir reklam kampanyasının içerdiği unsur ile bir kullanıcının aradıklarının eşleşme oranıdır. Bazı ipuçları aşağıda sizlere sunulmuştur:

  • Reklamlar ve anahtar kelimeler, reklamın açılış sayfasındaki içerikle doğrudan alakalı olmalıdır. Kullanıcı reklamı gördüğünde, ne tür bir içerik bulacağını anlayabilmelidir.
  • Google AdWords fiyatlandırma sisteminde kısmen alaka düzeyini temel almaktadır. Alaka düzeyi yüksek bir reklam, daha cüzi bir para karşılığında, daha yüksek bir reklam konumuyla ödüllendirilir.
  • Reklam alaka düzeyi, reklamın, anahtar kelimenin ve web sitesinin kullanıcı açısından ne kadar yararlı olduğunu ölçmek için kullandığı formülün, yani Kalite Puanının bir parçasıdır. Alakalı reklamların Kalite Puanları daha yüksektir.

Reklam Alaka Düzeyi, Google Adwords