Reklam alaka düzeyi, reklamverenin oluşturduğu bir reklam kampanyasının içerdiği unsur ile bir kullanıcının aradıklarının eşleşme oranıdır. Bazı ipuçları aşağıda sizlere sunulmuştur:
Reklamlar ve anahtar kelimeler, reklamın açılış sayfasındaki içerikle doğrudan alakalı olmalıdır. Kullanıcı reklamı gördüğünde, ne tür bir içerik bulacağını anlayabilmelidir.
Google AdWords fiyatlandırma sisteminde kısmen alaka düzeyini temel almaktadır. Alaka düzeyi yüksek bir reklam, daha cüzi bir para karşılığında, daha yüksek bir reklam konumuyla ödüllendirilir.
Reklam alaka düzeyi, reklamın, anahtar kelimenin ve web sitesinin kullanıcı açısından ne kadar yararlı olduğunu ölçmek için kullandığı formülün, yani Kalite Puanının bir parçasıdır. Alakalı reklamların Kalite Puanları daha yüksektir.
Benzersiz bir kullanıcının, her Google araması için hangi reklamların görüneceğini ve bu reklamların sayfada hangi sırada gösterileceğini belirlemek için, her arama işlemi esnasında gerçekleşen süreçtir. Reklam Açık Artırması süreci şu şekilde işler: Kullanıcı arama yapar ve kullanıcının anahtar kelimeleriyle eşleşen tüm reklamlar bulunur. Google yaptığı analiz sonucunda gösterilmeye uygun olanlarla olmayanları…
Tıklama Oranı(TO) ile açıklamayı sizlere yapmıştık. Kısaca Tıklama Sayısı/Görüntülenme Sayısı diyebiliriz. Beklenen Tıklama Oranı ise, Google’ın belli kriterleri göz önüne alarak tahmini olarak öngördüğü, bize ışık tutabilecek ve başlangıçta kampanyamızın optimizasyonunu daha iyi yapabilmemizi sağlayacak bir özelliktir. Yani reklamınızın konumundan, uzantılardan ve reklamlarınızın görünürlüğünü etkileyebilecek diğer reklam biçimlerinden bağımsız olarak,…