X

Reklam Alaka Düzeyi nedir?

Reklam alaka düzeyi, reklamverenin oluşturduğu bir reklam kampanyasının içerdiği unsur ile bir kullanıcının aradıklarının eşleşme oranıdır. Bazı ipuçları aşağıda sizlere sunulmuştur:

  • Reklamlar ve anahtar kelimeler, reklamın açılış sayfasındaki içerikle doğrudan alakalı olmalıdır. Kullanıcı reklamı gördüğünde, ne tür bir içerik bulacağını anlayabilmelidir.
  • Google AdWords fiyatlandırma sisteminde kısmen alaka düzeyini temel almaktadır. Alaka düzeyi yüksek bir reklam, daha cüzi bir para karşılığında, daha yüksek bir reklam konumuyla ödüllendirilir.
  • Reklam alaka düzeyi, reklamın, anahtar kelimenin ve web sitesinin kullanıcı açısından ne kadar yararlı olduğunu ölçmek için kullandığı formülün, yani Kalite Puanının bir parçasıdır. Alakalı reklamların Kalite Puanları daha yüksektir.