Meta Description Nasıl Yazılmalı?

Meta description, sayfanızın <head> kısmında yer alan bir meta tag’dir. İçeriğiniz hakkında açıklayıcı kısa bir paragraf olan meta açıklaması, aynı zamanda arama sonuçlarında sayfanızın URL’inin altında gözükmektedir.

Örnek Meta Description Kodu:

<head>
<meta name=”description” content=”Sayfanızın içeriği hakkında ufak bir açıklama”>
</head>

meta description örneği

2009 yılında Google’ın yaptığı açıklamada, meta keywords ile birlikte meta description’ın da artık raking algoritması içerisine dahil olmadığı duyuruldu. Rank algoritmasına etki etmese de, meta description, okuyucuların arama sonuçlarında dikkatini çeken önemli bir unsurdur. İlgi çekici bir meta açıklaması, sayfanızın tıklanma yüzdesi üzerinde önemli etki yaratabilir. Tıklanma oranınızın artması, arama sonuçlarında yukarı çıkmanız anlamına gelmektedir.

SEO Uyumlu Meta Description Nasıl Yazılır?

Description yazarken dikkat edilmesi gerekenleri sizler için bir liste haline getirdik.

  • Anahtar Kelime Kullanımı: Sayfanız için belirlediğiniz anahtar kelimeyi açıklamanızda geçirmeyi, SEO uyumlu title yazarken ihmal etmediğiniz gibi description yazarken de ihmal etmemelisiniz. Arama yapan kullanıcı, description içerisinde arattığı anahtar kelimeyi bold olarak görecektir.meta description anahtar kelime kullanımı
  • Spam Gibi Gözüken Descriptionlardan Kaçının: Description’larınızı yazarken okuyucuların işine yaracak bilgiler yazmayı deneyin. Arama motorları için değil, insanlar için açıklama yazın. Anahtar kelime yoğunluğu çok fazla olan description’lar spam olarak algılanabilir.
  • Meta Description İdeal Uzunluğu: Meta description, fazla uzun yazılırsa arama sonuçlarında fazla kısım kesilerek gösterilmektedir. İdeal uzunluğu 135-160 karakter arasındadır.uzun meta description örneği
  • Sayfanızın Reklamı Olarak Düşünün: Olabildiğince ilgi çekici ve yaratıcı açıklamalar yazarken mutlaka içeriğiniz ile ilgili bir açıklama yazdığınızdan emin olun.
  • Özgün Meta Description Yazın: Her sayfa için özgün description yazmalısınız. Bir çok sayfada aynı description’ı kullanmak, Google tarafından kopya içerik olarak değerlendirilecektir.
  • Rich Snippet Kullanımı: Schema.org’dan yararlanarak açıklamalarınızı işaretlemek, fark yaratacaktır. Örneğin yemek tariflerinizin için puanlama ve kullanıcı yorumları gibi özellikler kullanarak arama sonuçlarında fark yaratabilirsiniz. Aşağıda bu özelliklerden bir tanesinin arama sonuçlarında nasıl gözüktüğüne bakabilirsiniz.

rich snippet meta description

Kısaca toparlamak gerekirse ranking algoritmasına dahil edilmese bile, ilgi çekici bir description yazmak, sayfalarınızın trafik çekmesi için oldukça önemli bir detay. Yukarıdaki kurallara dikkat ettiğiniz taktirde sizde tıklama oranlarınızı kolayca arttırabilirsiniz.

Yorumlar kapatılmış.