SEO Makale Örnekleri: Türüne göre İçerik Hazırlama

Google tarafından büyük öneme sahip olan SEO uyumlu makale çeşitleri kendi içerisinde çok sayıda teknik bilgi içerir. Bu tür makaleler Google tarafından daha kaliteli olarak nitelendirilir. İlgili içeriklerin taranıp verilerinin indekslenmesi daha verimli sonuçlar verir. Diğer içerikler ile kıyaslandığında bunlar her zaman biraz daha kalitelidir ve bu yönüyle farkını ortaya koyar. Ziyaretçileri aradıkları bilgilere kolayca ulaştıracak nitelikte olması kullanıcı deneyiminin de her zaman yüksek olmasını sağlar.

Yazılan SEO uyumlu makaleler okuyuculara verdiği bilgiler, içerik, detay, şekil ve daha pek çok özellik yönünden farklılık yaratır. Bu tür yazılar arama motorlarında anahtar kelime odaklı yükselmeler için de etkilidir. Ayrıca bu konuda alacağınız profesyonel destek her zaman sizi rakiplerinizden bir adım öteye götürecektir. 

**Bkz. Black Hat SEO’nun Zararları Nelerdir?

SEO Uyumlu Makale Ne Demektir?

Sitenizde kullanacağınız SEO uyumlu makale hem yazar hem de site açısından önemli faydalar içerir. Buna göre yazar en çok tercih edilenler arasında yer alacak, site ise hem ziyaretçi kitlesine ulaşacak hem de arama sorgularında üst sıralarda çıkma hedefini gerçekleştirecektir. SEO kurallarına uygun şekilde makale hazırlamak web sitesinin daima üst sıralarda olmasına katkı sağlayacaktır.

Genellikle yazarlar SEO uyumlu içerik yazma konusunda kendilerinde hiç hata ya da eksiklik görmese de zamanla bu durum tam tersine dönebilir. Bu nedenle başından itibaren SEO çalışmalarını sıkı tutmakta yarar vardır. Böylece hem akıcı ve okunma oranı yüksek hem de teknik bir içerik hazırlanabilir. İçerik yazarlığında esas olan nokta ise yazılacak olan yazıya hakimlik düzeyi, araştırma yapmak ve düzenleme olarak ifade edilir.

**Bkz. İçerik Üreticiler İçin HTML5 Rehberi

Nitelikli İçerik Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?

Kaliteli ve nitelikli bir içerik hazırlamak istediğinizde şunlara dikkat etmelisiniz:

Özgünlük: Özgün içerikler arama motorları tarafından her zaman bir adım önde olacaktır. Google tarafından sahip olunan yeni algoritma güncellemeleri özgün ve nitelikli içerik standartlarına uygun olacak şekilde yapılır. Bunun için hem site sahibinin hem de içeriği yazan kişinin sorumlulukları vardır. Özellikle kopya içerik konusunda ekstra dikkatli olunmalıdır.

**Bkz. Duplicate (Yinelenen) içerik SEO Açısından Zararlı mıdır?

Sıralı Düzenleme: Yazıları daha okunaklı ve ilgi çekici hale getirmek adına giriş, gelişme ve sonuç bölümleri düzenlenmelidir. Giriş kısmında yazının amacından bahsedilebilir, gelişme bölümünde buna dair biraz daha kapsamlı bir anlatım yapılabilir ve sonuç kısmında ise içerik sayesinde okuyucunun nelere sahip olacağı açık bir dille ifade edilir.

**Bkz. Kopya İçerik Problemi Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

Okunabilirlik: Hazırlanan içeriğin okunabilir olması önemlidir. Bunun için yazım ve noktalama konusunda ekstra dikkatli olunmalıdır. Böylece yazının karşı tarafa iletmek istediği mesaj daha net şekilde verilecektir. Bunu yaparken okuyucunun kolayca anlayabileceği basit ve temel nitelikli kelimeler kullanmalısınız.  

Yetkinlik ve Hakimiyet: İçerik yazarlarının her konu hakkında detaylı bilgi sahibi olması pek mümkün değildir. Bu nedenle eksikliği gidermeleri ve kaliteli bir içerik hazırlayabilmeleri adına yazım öncesinde geniş bir araştırma yapmaları önemlidir. İnternetten güvenilir kaynaklar aracılığıyla yapılan araştırma ön hazırlık kısmında derlenir ve daha sonra yazıya aktarılır. Bu süreçte ne kadar fazla farklı kaynak kullanılırsa yazarın kendi özgün tarzını ortaya koyması o kadar rahat olacaktır. Okuduğu ve araştırdığı bilgileri sentezleyen yazar özgün bir içerik oluşturacaktır.

**Bkz. İçerik Pazarlama

Kaliteli SEO içerikleri hazırlanırken anahtar kelime ve alt başlık kullanımı, semantik yazım şekli, görsel destekler gibi noktalara dikkat etmek gerekir. Bunların yanı sıra anahtar kelime ana başlıkta geçmeli ve ilk paragrafta yer almalıdır. Kullanılacak olan içeriğin ortalama 400 kelimenin üzerinde olmasına özen gösterilmelidir. Yazar tarafından web servisler aracılığıyla stratejiler belirlenmeli ve arama hacmi yüksek olan kelimeler kullanılmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir