X

Sosyal Medya Ağları Nelerdir?

Dünyanın en popüler sosyal medya ağları yıllar içinde kesinlikle değişti ve şüphesiz zaman ilerledikçe değişmeye devam edecekler. Eski sosyal ağlar yok olacak, popüler olanlar gelişmeye mecbur oldukları için bir süre ortada olacak ve yeniler ortaya çıkacak.

MySpace gibi uygulamalardan başlayarak şimdi Facebook ve diğer sosyal mobil uygulamaların hakim olduğu bir sosyal medya çağına geçtik. Şimdilerde bir çok genç en çok Snapchat uygulamasını kullanıyor. Snapchat’in popülerliği bize sosyal ağların gelecekte nasıl olacağına dair fikirler veriyor.

Şimdilerde herkes ne kullanıyor? En son trend hangi sosyal ağlar öğrenmek ister misiniz? O zaman yazımıza bir göz atın. Hadi başlayalım!

Facebook

Online dünyada bir çoğumuzun zaten bildiği Facebook oldukça popüler bir sosyal ağdır. Yaklaşık 2 milyar aylık aktif kullanıcısıyla ve günlük bir milyardan fazla kullanıcısıyla Facebook, dijital ortamlarda fırtınalar estiriyor.

Araştırmalar gösteriyor ki Facebook Messenger, bir çok cool özelliğiyle, WhatsApp’tan sonra en popüler ikinci mesajlaşma uygulaması. İnsanlar, Facebook’u bireysel yazışmalar için ya da grup kurarak toplu yazışmalar için kullanıyorlar.

Facebook 2013’te Snapchat uygulamasını satın almayı başaramamışken, 2014 yılında WhatsApp’ı satın alarak anlık mesajlaşma alanında birinciliği kimseye kaptırmıyor.

Twitter

Twitter, haberlerin ilk önce yayıldığı gerçek zamanlı, genel bir mikro blog ağı olarak bilinir. Çoğu kullanıcı, Twitter uygulamasının ikonik 140 karakterlik sınırı ve filtrelenmemiş özet akışı, her şeyin tweet formunda gösterilmesi yüzünden onu çok sevdi.

Twitter yıllar içinde bariz bir biçimde değişti ve bugün neredeyse tam olarak Facebook gibi görünen ve işleyen bir yola girdi. Hatta tüm bu benzetilme çabaları sıkça eleştirildi.

Her türlü multimedya içeriğini tweet’lerde paylaşmayı kolaylaştıran Twitter Card entegrasyonunun yanı sıra Twitter’a yakında algoritmik timeline uygulamasının gelmesi mümkündür.

Linkedln

LinkedIn, profesyonellerin olduğu bir sosyal ağdır. Kariyerine devam etmek için bağlantı kurması gereken herkes LinkedIn platformunda olmalıdır. Profiller; iş tecrübesi, eğitim, gönüllü çalışmalar, sertifikalar, ödüller ve diğer işle ilgili bilgiler için son derece özenli bir şekilde öz geçmiş yazmak üzere tasarlanmıştır.

Kullanıcılar, diğer profesyonellerle bağlantı kurarak, grup tartışmalarında etkileşim yaratarak, iş ilanlarını yayınlayarak, iş başvurusunda bulunarak, LinkedIn profilinde makaleler yayınlayarak ve çok daha fazlasını yaparak kendilerini ve işletmelerini tanıtarak destekleyebilirler.

Google +

İlk başlangıcını 2011 yılının başında gerçekleştiren Google+ uygulaması, web dünyasının şimdiye kadar gördüğü en hızlı büyüyen sosyal ağ oldu. Birkaç kere zaten Google Buzz ve Google Wave ile başarısız olduktan sonra, arama motoru devi Google nihayet harika bir şey yaratmayı başardı. Kimsenin başka bir Facebook klonuna ihtiyacı olmadığı için, Google+ her zaman kimsenin kullanmadığı bir sosyal ağ olduğu için eleştirildi. 2015 yılının sonlarında, platformu biraz daha farklı kılacak ve mevcut kullanıcılara istediklerinden daha fazla yardım edebilecek Topluluklar ve Koleksiyonlar özelliklerine daha fazla ağırlık vermek için yepyeni bir Google+ yayınlandı.

YouTube

Online olarak, insanlar, video içerikleri izlemek ve paylaşmak için nereye gider? Elbette YouTube uygulamasına! Google’dan sonra YouTube dünyanın en büyük ikinci arama motorudur. Google’a ait olmasına rağmen, YouTube, dünyada var olan her konudaki videoları izlemek ve kendi videolarınızı yüklemek için çevrimiçi ayrı bir sosyal ağ olarak hâlâ tanınabilir. Müzik videolarından ve filmlerden, kişisel videolara ve bağımsız filmlere kadar YouTube hepsine sahip. YouTube ayrıca, videolardan gelen tüm reklamları kaldıran YouTube Red adlı bir premium abonelik seçeneği başlattı.

Instagram

Instagram, mobil web dünyasının şimdiye kadar gördüğü fotoğraf paylaşımı için en popüler sosyal ağıdır. Instagram, gerçek zamanlı fotoğrafları ve hareket halindeyken çekilen kısa videoları paylaşmak için mükemmel bir sosyal ağdır. Artık markalar için lider bir reklam platformu haline gelen Instagram, network aracılığıyla meşru olarak gelir yaratan Instagram Influencers’ları ile büyük bir pazar haline geldi. Aplikasyon, başlangıçta iOS platformu için kullanılabilir durumdaydı, ancak popülaritesi arttıkça Android ve Windows telefonlarında da kullanılmaya başladı. Instagram uygulaması, 2012 yılında 1 milyar dolara Facebook tarafından satın alındı.

Pinterest

Pinterest, sosyal ağların hepsinde ve arama dünyasında büyük bir oyuncu haline geldi. Görsel içeriğin web üzerinde ne kadar önemli olduğunun kanıtı olan Pinterest kullanıcıların severek takip ettiği bir sosyal ağdır. Aylık 10 milyon ziyarete bugüne kadar ulaşan en hızlı bağımsız sitedir. Pinterest’in güzel ve ilham verici pano tarzı platformu, ayrı panolara bölünebilen, en iyi görselleri toplamak için en cazip ve en yararlı kaynaklardan biridir. Pinterest sosyal alışverişte büyük bir etki yaratacak şekilde büyüyor ve artık bazı perakendeciler tarafından satılan ürünlerin panoları üzerinde “Satın Al” düğmeleri bulunuyor.

Tumblr

Tumblr, özellikle gençlerin ve genç yetişkinlerin yoğun olarak kullandığı oldukça popüler bir sosyal blog platformudur. Pinterest gibi, görsel içerik paylaşımı özelliği ile tanınır. Kullanıcılar, kendi blog temalarını burada kişiselleştirebilir, farklı türlerdeki içerik biçimlerinde blog gönderileri oluşturabilir, diğerlerinin profilindeki içerikleri yorumlayabilir ve diğer kullanıcıları takip edebilirler. Gönderileri reblogging yapmak ve beğenmek, etkileşimde bulunmanın popüler bir yoludur. Harika bir içerik yayınlarsanız, Tumblr topluluğunun etkileşim düzeyine göre gönderiniz binlerce beğeni ve yorum alabilir.

Snapchat

Snapchat, anında mesajlaşmada başarılı olan ve tamamen mobil tabanlı bir sosyal ağ uygulamasıdır. Dijital ortamda en hızlı büyüyen uygulamalarından biridir ve popülaritesini kendi kendini imha etme fikri üzerine oturtuyor. Bir arkadaşınıza bir fotoğraf veya kısa video mesajını hemen gönderebilirsiniz, arkadaşınız gönderinizi görüntüledikten sonra otomatik olarak birkaç saniye içinde kaybolur. Gençler, geleneksel sosyal ağlarda olduğu gibi herkesle bir şeyler paylaşmak zorunda kalmamaları nedeniyle bu uygulamayı seviyorlar. Snapchat’in ayrıca Stories adı verilen benzersiz bir özelliği var; kullanıcılar, istedikleri zaman halka açık olarak canlı yayın yapabiliyor.

Flickr

Flickr, Pinterest ve Instagram gibi diğer popüler rakip ağların sosyal fotoğraf paylaşımı oyununa girmesinden çok önce var olan Yahoo’nun popüler fotoğraf paylaşım ağıdır. Fotoğraf yüklemek, albüm oluşturmak ve fotoğrafçılık becerilerini arkadaşlarınıza göstermek için halen en iyi yerlerden biridir. Yahoo ayrıca mobil uygulamalarını bir sürü mükemmel özellik ve işlevle düzenli olarak güncelliyor ve böylece bu mobil aygıtı kolay ve eğlenceli bir şekilde kullanmanız için çok çalışıyor. Kullanıcılar Flickr’a 1.000 GB değerinde fotoğraf yükleyebilir ve sevdikleri fotoğrafları düzenlemek için bu güçlü uygulamayı kullanabilirler.

Swarm

Lokasyon temelli bir uygulama olan Foursquare, iki ayrı uygulamaya bölündü. Bunlardan bir tanesi Swarm adını aldı. Foursquare, artık lokasyon keşfetmek için kullanılan bir araç haline geldi. Swarm ise tamamen sosyalleşmek isteyen kullanıcılara yönelik oldu. Arkadaşlarınızın nerede olduğunu görmek, onları kontrol ederek nerede olduğunuzu bildirmek ve bir süre sonra belirli bir yerde buluşmayı sohbet etmek veya planlamak için bunu kullanabilirsiniz. Swarm’ı piyasaya sunduğundan beri, Foursquare, etkileşimi oyunlara dönüştüren bazı yeni özellikler sundu. Böylece kullanıcılar ödüller kazanma şansına sahip oldu.

Periscope

Periskop, mobil cihazınızdan canlı web video yayını yapmak için tasarlanan bir sosyal medya platformudur. Bu sosyal ağ, Meerkat adındaki başka bir rakip yayın uygulamasına karşı rekabette adil bir pay sahibi olan, Twitter’a ait bir uygulamadır. Burada yeni canlı yayın başlatan herkes anlık bildirimler gönderebilir, böylece kullanıcılar gönderilere yorumlar ve kalpler bırakarak etkileşime geçmeye başlar. Yayıncılar, kaçıran kullanıcıların tekrar yayını izlemesine izin verme seçeneğine sahiptir ve belirli kullanıcılar için özel yayınlara ev sahipliği yapabilirler. Sadece bir şeyler izlemek isteyen herkes, uygulamayı açabilir ve şu anda canlı yayınlanan sistemdeki her türlü yayına göz atabilir.

SoundCloud

SoundCloud, ses paylaşımı için dünyanın en popüler sosyal paylaşım ağıdır. Çoğu kullanıcı yapmış oldukları müzikleri veya kaydettikleri podcast’leri paylaşır. Aslında, yeni bir ücretsiz müzik uygulaması arıyorsanız, SoundCloud sosyal ağını denemelisiniz. Tam olarak radyoda duyduğunuz veya Spotify’da dinleyebileceğiniz tüm popüler şarkıları dinlemeyecekseniz fakat müziklerin orijinal kayıtlarından daha iyi olan cover ve remiksleri keşfedeceksiniz. Çok tanınmış popüler sanatçılar bu platformu kullanır, bu yüzden SoundCloud’da tanıtmayı düşündüğünüz şarkıları favorilerinizi ekleyebilir ve onları takip edebilirsiniz. Ayrıca, yeni trendlerin neler olduğunu keşfedebilir, müzik türüne göre gezinebilir ve sevdiğiniz parçaları içeren kendi çalma listelerinizi oluşturabilirsiniz.

WhatsApp

Halen dünya çapında en popüler anında mesajlaşma sağlayıcısı olan WhatsApp, mesaj göndermek ve almak için internet bağlantınızı veya veri ağını kullanan çapraz platform bir uygulamadır. Kullanıcılar metin, fotoğraf, video ve hatta sesli mesajları kullanarak bireylere veya gruplara mesaj gönderebilirler. Kik ve diğer popüler mesajlaşma uygulamalarının aksine, WhatsApp kullanıcı adları veya pin’ler yerine telefon numaranızı kullanır (SMS’e alternatif olmasına rağmen). Kullanıcılar, rehberinizdeki kişilerin sorunsuz bir şekilde uygulamaya aktarılabilmesi için WhatsApp’ın telefonun adres defterine bağlanmasına izin verebilir. Uygulama aynı zamanda profiller, duvar kağıtları ve bildirim sesleri gibi birkaç kişiselleştirilebilir özellik de sunar.

İlişkili Sem Seo Yazıları