X

Google My Business Listeleme Özelliğiyle İlgili İpuçları

İster küçük bir işletme ister büyük bir şirket sahibi olun, büyük ihtimalle Google’da işletmenizin görünür olabileceğini duymuşsunuzdur. Bu konuda telefon almışsınızdır ya da e-posta ile size ulaşan olmuştur veya şirketler tarafından Google My Business kaydı yapmanız için talepler gelmiştir. Şirketinizin Google listeleme sayfasında olması gerektiğini biliyorsunuz fakat nereden ve nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız yazımızı okumaya devam etmelisiniz.

Google Adwords, SEO ve Yerel SEO Web Sitenize Giden Yollardır

Bir web sitesine sahip olmak, online varlığınızı inşa etmek için harika bir başlangıçtır. Ne var ki, bir web sitesi kurmak bir vitrin kurmaya benzer. Nasıl ki harika bir dükkan yaratmak için zaman, para ve kaynakları harcarsanız aynı şekilde harika bir online işletmeye sahip olmak için de biraz zaman, para ve kaynak harcamalısınız. Bunun en ideal yollarından biri Google My Business listeleme özelliğine kayıt olmaktır. Bunun yanı sıra web siteniz için tıklama başına ödeme ve genel arama motoru optimizasyonu (SEO) gibi teknikleri de kullanmanız gerekir.

Bu teknikleri doğru bir şekilde kullandığınız takdirde, sektörünüzle alakalı aramalarda Google’ın ilk sayfasını domine edebilirsiniz.

Yerel SEO ve Google My Business İlişkisi

Google My Business sayesinde sayfanız Google’ın yerel arama sonuçları bölümünde gösterilir. Bu sonuçlar, çeşitli faktörlere bağlı olarak görüntülenir ve her kullanıcı için farklı olabilir. Örneğin, ‘restoran’ anahtar kelimesini Levent’teki ofisimden yaparsam yakınlardaki restoran işletmeleri karşıma çıkacaktır. Fakat aramamı değiştirip ‘Levent restoranları’ anahtar kelimesini kullanırsam, karşıma tamamen farklı işletme seçenekleri çıkar.

Google’ın yerel sonuçları gösterdiği bölümde, mal veya hizmetlerinizi arayan potansiyel bir müşterinin arama sonuçlarında, ek bir reklam maliyeti olmaksızın çıkacağınız anlamına gelir.

‘Restoran Araması ile Karşılaşılan Sonuç’

 

‘Levent Restoran Araması ile Karşılaşılan Sonuç’

 

Google My Business Sayfasını Ayarlamak İçin İpuçları

Öncelikle, bir Google hesabınız olması gerekir. Genel olarak Analytics, Adwords, YouTube gibi Google ürünlerini kullanmanız için bir Google hesabınız olmak zorundadır. Böylece tek bir hesap altında her şeye kolaylıkla erişebilirsiniz. Google My Business Hesabı Nasıl Açılır? Adlı yazımızda hesabı nasıl açabileceğinizi daha detaylı okuyabilirsiniz.

Bir kez işletmenizi kaydettiğiniz zaman, kimliğinizi doğrulamanız gerekir. Ayrıca işletme ismi ve adresini de sisteme kaydetmeniz gerekir. Bu bilgileri bir kez girdikten sonra Google, girişinizi doğrulamak ve gerçekten işletme sahibi olduğunuzu ispatlamak için girmeniz gereken ve üzerinde PIN numarası olan kimliği size gönderir. Özellikle birden fazla konumunuz varsa biraz sıkıcı bir işlemdir ama emin olun bu işlemlere değer!

İşletmeniz doğrulanmışsa, artık güncelleme yapmakta özgürsünüz demektir. Profil fotoğrafı ekleyebilir, işletmenizle ilgili bir kapak fotoğrafı ekleyebilir, işletmenizin fotoğraflarını ekleyebilir, çalışma saatleri, hizmetler, web sitesi linki gibi işletme bilgilerini ekleyebilirsiniz. Bu tür bilgileri doğru anahtar kelimeler oluşturarak girmeniz çok iyi sonuçlar verecektir. Son olarak işletmenizin dahil olduğu sektörü, kullanıcıların aramalarını baz alarak seçmelisiniz.

Akılda tutmanız gereken diğer bir ipucu, işletme adının tüm yerel girişlerde aynı olduğundan emin olmanızdır. Örneğin Yelp, Google My Business, Sarı Sayfalar gibi platformların hepsinde işletme adınız aynı şekilde görünmelidir. Bu durum çok önemli olmasa da, tüm hesaplarda işletmenin aynı olması işletmeniz için bir kanıt niteliğindedir. Örneğin SEM&SEO, SEM&SEO Danışmanlık, SEM&SEO Danışmanlık Şirketi gibi isimler doğrudur. Bunların hepsi bir firma adı olarak doğru sunumlar ve sunduğunuz hizmetler olsa da, tutarlı olması için yerel listelerde yer alan bir isme sadık kalmanız daha iyidir.

Google My Business Uygulamasının Yararları Nelerdir?

Her şeyden önce Google My Business sayfasında listeleme yapmak ücretsizdir ve herhangi bir işletme bunun aksini iddia edemez. Unutmayın ki listenin kendisi ücretsizdir fakat bir dijital ajans ile çalışacaksanız büyük ihtimalle bir dizi kurulum ve bakım ücreti olacaktır. Eğer tüm bunlarla kendiniz ilgilenirseniz, tek harcayacağınız şey zamanınız olur.

Ayrıca Google My Business, müşterileriniz için işletmenizle ilgili yorum yazabilecekleri bir alan sunar. Şunun altını çizmek gerekir ki müşteri yorumları çoğu kez teknik sebeplerle, Google My Business sayfanızın diğerlerinin üzerinde listelenmesine neden olur. Bunun yanı sıra bu yorumlar, potansiyel müşterilerin ürünler ve hizmetleriniz hakkında bilgi almasını sağlar ve müşterilerinizin neler düşündüğünü anlamanıza yardımcı olur. Böylece kullanıcı deneyimini daha iyi hale getirmek için çalışmalara başlayabilirsiniz. Olumsuz bir eleştiri alırsanız, işletme sahibi olarak cevap verebilirsiniz. Doğru cevap vermek alınabilecek en iyi aksiyondur.

İlişkili Sem Seo Yazıları