Duplicate (Yinelenen) içerik SEO Açısından Zararlı mıdır?

Kopya içerik, İnternet’te birden fazla yerde görünen içeriktir. Bu “tek yer”, benzersiz bir web sitesi adresine (URL) sahip bir konum olarak tanımlanır. Dolayısıyla, aynı içerik birden fazla web adresinde görünüyorsa, yinelenen içeriğiniz olur.

Teknik olarak bir ceza olmamasına rağmen, yinelenen içerik bazen arama motoru sıralamalarını olumsuz etkileyebilir. Google’ın dediği gibi, İnternet’te birden fazla konumda “oldukça benzer” içeriğin birden fazla parçası olduğunda, arama motorlarının hangi sürümün belirli bir arama sorgusuyla daha alakalı olduğuna karar vermesi zor olabilir.

Duplicate İçerik Seo Açısından neden önemlidir?

Arama motorları için;

Yinelenen içerik, arama motorları için üç ana soruna sebep olabilir;

1- Endekslerine hangi içeriği dahil edeceğini / hariç tutacağını bilemez.

2- Bağlantı metriklerini (güven, yetki, bağlantı metni, bağlantı eşitliği vb.) Bir sayfaya yönlendirip yönlendirmeyeceğini veya birden çok sürüm arasında ayrı tutup tutmayacağını bilemez.

3- Sorgu sonuçları için hangi içeriğin sıralanacağını bilemez.

Site sahipleri için;

Yinelenen içerik bulunduğunda, site sahipleri sıralamalara ve trafik kayıplarına maruz kalabilir. Bu kayıplar genellikle iki ana problemden kaynaklanır:

1- En iyi arama deneyimini sağlamak için, arama motorları nadiren aynı içeriğin birden çok halini gösterecektir ve bu nedenle hangi içeriğin en iyi sonuç olacağını seçmek zorunda kalmaktadır. Bu, kopyaların varlığı her bir içerik için trafik kaybına sebep olur.

2- Bağlantı sayısı birbirine benzer içerikler daha fazla trafik kaybedebilir, çünkü diğer siteler de kopyalar arasında seçim yapmak zorundadır. Bir içeriğe gelen tüm bağlantılar yerine, birden fazla parçaya bağlanırlar ve bağlantı eşitliğini kopyalar arasında yayarlar. Gelen bağlantılar bir sıralama faktörü olduğundan, bu daha sonra kopya içeriğin arama görünürlüğünü etkileyebilir.

Duplicate içerik sorunları nasıl oluşur?

Yinelenen içeriğin istemeden de olsa oluşturulmasının en yaygın yollarından bazılarına göz atalım:

1. URL varyasyonları

Tıklama izleme ve bazı analiz kodları gibi URL parametreleri yinelenen içerik sorunlarına neden olabilir. Bu, yalnızca parametrelerin kendilerinin değil, aynı zamanda bu parametrelerin URL’nin de kopya olması içeriğin trafik kaybetmesine sebep olabilir.

2. HTTP ve HTTPS veya WWW ve WWW dışı sayfalar

Sitenizin “www.site.com” ve “site.com” adreslerinde (“www” öneki olsun veya olmasın) ayrı versiyonları varsa ve her iki sürümde de aynı içerik varsa, bunların her birinin kopya içerik görülmesi olasıdır.  Aynısı, hem http: // hem de https: // sürümlerini koruyan siteler için de geçerlidir. Bir sayfanın her iki sürümü de canlıysa ve arama motorları tarafından görülebiliyorsa, yinelenen içerik sorunu yaşayabilirsiniz.

3. Alıntı veya kopyalanan içerik

Kopya İçerik yalnızca blog yayınlarını veya editoryal içeriği değil aynı zamanda ürün bilgi sayfalarını da içerir.  Sitelerinde blog içeriği yayınlayan yayıncılar birbirine benzer veya aynı kaynaktan alınan içerikler oluşturabilir. Ayrıca e-ticaret siteleri için de yaygın bir kopya içeriğe sebep olma durumu  ürün bilgileridir. Birçok farklı web sitesi aynı ürünleri satıyorsa ve bunların tümü üreticinin bu öğelere ilişkin açıklamalarını kullanıyorsa, aynı içerik web üzerinde birden fazla yerde yayınlanır bu durum kopya içerik oluşturur.

Duplicate içerik sorunları nasıl düzeltilir?

Yinelenen içerik sorunlarının düzeltilmesi ancak yinelenenlerden hangisinin “doğru” içerik olduğunu belirlemek ve o içeriğin doğru olduğunun arama motoruna bildirilmesiyle giderilir.

Bir sitedeki içerik birden fazla URL’de bulunduğunda, arama motorları için standart haline getirilmelidir. Bunu yapmanın üç ana yolunu inceleyelim: 

Doğru URL’ye, rel = canonical özelliğine 301 yönlendirmesi kullanarak veya Google Search Console’daki parametre işleme aracını kullanarak canonical oluşturmak.

301 Yönlendirmesi

Çoğu durumda, yinelenen içerikle mücadele etmenin en iyi yolu, “yinelenen” sayfadan orijinal içerik sayfasına 301 yönlendirmesi uygulamaktır.

Sıralaması iyi olan birden fazla sayfa tek bir sayfada birleştirildiğinde, yalnızca birbirleriyle rekabet etmeyi bırakmazlar bu düzenlemenin sonucunda genel olarak güçlü bir alaka düzeyi ve popülerlik sinyali oluştururlar. Bu durum “doğru” sayfanın sıralamadaki statüsünü olumlu yönde etkileyecek ve trafiğinin artmasını sağlayacaktır.

Rel = “canonical” Etiketi

Yinelenen içeriği düzeltmek için başka bir seçenek rel = canonical özelliğini kullanmaktır. Bu özellik arama motorlarına belirli bir sayfanın belirli bir URL’nin kopyası gibi davranılması gerektiğini ve arama motorlarının bu sayfaya uyguladığı tüm bağlantıların, içerik metriklerinin ve “sıralama gücü” nün sadece belirtilen URL’ye gitmesi gerektiğini belirtmektir.

Meta Robotlar Noindex

Yinelenen içeriği düzeltirken özellikle yararlı olabilecek bir diğer yöntem meta etiketleri “noindex, follow” değerinde kullanılan meta robotlardır. Genellikle Meta Noindex, Follow ve teknik olarak content = ”noindex, follow” olarak adlandırılır. Bu meta etiket robotları, bir arama motorunun dizininden hariç tutulması gereken her bir sayfanın HTML başlığına eklenebilir.

Google Search Console’da tercih edilen alan adı ve parametre işaretlemesi

Google Search Console, sitenizin tercih edilen alan adını (http://www.yoursite.com yerine http://yoursite.com) ayarlamanıza ve Google bot’un çeşitli URL parametrelerini farklı bir şekilde taraması gerekip gerekmediğini (parametre işleme) belirlemenize olanak tanır.

URL yapınıza ve yinelenen içerik sorunlarınızın nedenine bağlı olarak, tercih ettiğiniz alan adını veya parametre yönetimini (veya her ikisini de!) kullanarak yinelenen içeriği düzeltme meydana gelecek sorunlara bir çözüm sağlayabilir.

Yinelenen içerikle başa çıkmak için parametre yönteminizi birincil yöntem olarak kullanmanın dezavantajı da bulunmaktadır yalnızca Google için yaptığınız değişiklikler sadece bu aramam motorunda çalışır. Google Search Console kullanılarak uygulanan kurallar Bing veya başka bir arama motoru tarayıcısının sitenizi nasıl yorumladığını etkilemez; Search Console’daki ayarları değiştirmenin yanı sıra diğer arama motorları için web yöneticisi araçlarını kullanmanız gerekir.

Yinelenen içerikle uğraşmak için ek yöntemler;

İçeriği paylaşırken, arama motorlarının web sitesinin URL’sini tararken bir varyasyon değil, orijinal içeriği taradığından emin olun. 

İçeriğiniz için SEO durumunu kötü etkileyen yinelenen içeriklere karşı ek bir koruma yöntemi de mevcut sayfalarınıza kendi kendine referans veren rel = canonical bağlantısı eklemek olacaktır. Bu özellik halihazırda bulunduğu URL’yi taramasını sağlayan ve kopya içerikleri engellemek için orijinal içeriğe işaret eden bir özelliktir.

Tüm trafik düşüren materyaller tam HTML kodu üzerinden bağlantı kuramazken, bazıları bağlantı kurarak trafik kaybına sebep olacaktır. Bu trafik düşüren durumlar için, kendinden referanslı rel = canonical etiketi, sitenizin içeriğinin “orijinal” içerik parçası olarak trafik almasını sağlar.

Yinelenen içerikler web siteniz için olumsuz bir durum olmasına karşın yazıda da bahsettiğimiz gibi bu olumsuz durumdan kurtulmak oldukça basit. Duplicate sorununu gidermek için tercih edebileceğimiz bir çok yöntem bulunmaktadır. Bu yöntemlerden sorunumuza en uygun olanı kullanarak trafik kaybetmeden duplicate sorunundan kurtulabiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir