İçeriksiz Backlinksiz Sıralama Yükseltme Taktikleri

Site trafiğinizi yükseltmek mi istiyorsunuz? Bunun elbette pek çok yolu var. Ancak arama motorlarından sitenize gelen trafiğin, yani organik trafiğin, yükselmesini istiyorsanız arama sonuçlarında ilk sayfada, hatta ilk üç sırada listelenmeyi hedeflemelisiniz. Bunun için teknik SEO yönergelerini uyguladıktan sonra yapmanız gereken düzenli olarak içerik üretmek ve sayfalarınızı backlink ile desteklemek. İçerik üretimine yeni başladığınızda konu bulmakta zorlanmayabilirsiniz. Ancak zaman geçtikçe hem konu bulmak zorlaşacak hem de aynı konunun tekrarlandığı birden fazla yazı ortaya çıkacaktır. Zamanla aynı anahtar kelime için optimize edilmiş birden fazla sayfa oluşması, sayfaların link değerini olumsuz etkilemesinin yanı sıra Google’ın kullanıcılara hangi sayfayı göstermesi gerektiğine karar verememesine neden olarak sıralama kayıplarına yol açabilir. Artık yeni içerik üretecek zamanınız veya fikriniz yoksa ve backlink çalışmalarına da vakit ayıramıyorsanız içerik güncelleyerek sıralama yükseltme taktiği ile eski içeriklerinizin tekrar değerlenmesini sağlayabilirsiniz. İşte Birleştirme Metodu olarak da bilinen İçerik Güncelleme Taktiği ve sıralamalarınızı yükseltmek için yapmanız gerekenler:

Eski İçerikleri Güncelleyerek Sıralama Yükseltme

Bir White Hat SEO taktiği olarak kabul edilen içerik birleştirme veya içerik güncelleme metodu pek çok durumda kurtarıcınız olabilir. Artık içerik üretecek vaktiniz yok mu? Yeni bir içerik üretmek için konu mu bulamıyorsunuz? Önceden ürettiğiniz içeriğin yeterince değer görmediğini mi düşünüyorsunuz? Eski içeriklerinize göz gezdirin ve okuyucu gözüyle analiz edin.

  • Söz konusu içerikte geliştirebileceğiniz alanlar var mı?
  • Aynı anahtar kelimeye odaklanmış, benzer bir konudan bahseden başka içerikler mevcut mu?
  • İçeriğinizde artık geçerliliğini yitirmiş bilgiler var mı?

Eğer bu üç sorudan en az birine verdiğiniz cevap “Evet” ise siz de bu metodu kullanabilirsiniz demektir.

Mevcut İçeriklerinizi Geliştirin

Daha önce yazmış olduğunuz içerikler ne kadar mükemmel olursa olsun mutlaka geliştirilebilecek alanlar mevcuttur. Kritik bir gözle baktığınızda konuyla ilgili ekleyebileceğiniz yeni bilgiler, yeni görsel içerikler, yeni vaka çalışmaları (case study) veya yeni uzman yorumları olduğunu göreceksiniz. Bunların hiçbiri yoksa kullanıcıların içeriğinize ulaştığı anahtar kelimeleri inceleyerek daha üst sırada yer almak istediklerinizi içerecek şekilde yazınızı güncellemek bile son derece işe yaracak bir uygulamadır.

Sitenize trafik sağlamak için yeni içerikler yazıp bu içeri olabildiğince paylaşmak gerektiğini düşünebilirsiniz. Ancak yeni içeriğe gelecek trafik her zaman sitenize gelecek tek trafik kaynağı anlamına gelmez. Mevcut içeriklerinize odaklanarak hiçbir yeni içerik üretmeden, hiçbir yeni backlink almadan da trafiğinizi yükseltebilirsiniz. İşte adım adım içerik güncelleme taktiği:

1. Mevcut anahtar kelime sıralamalarınızı tespit edin.

Geliştirmeye karar verdiğiniz sayfanın mevcut durumda hangi anahtar kelimelerde arama sonuçlarında listelendiğini tespit edin. Ahrefs, SEMRush ya da Google Search Console kullanarak mevcut anahtar kelimeleriniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

sıralama yükseltme organik anahtar kelimeler

Ahrefs kullanarak Organic Keywords sayfasından kullanıcıların içeriğinize ulaşmak için hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını bulabilirsiniz.

Sayfanızın hangi anahtar kelimelerde rank ettiğini belirledikten sonra bu anahtar kelimeleri kullanarak sitenize gelen ziyaretçilerin ne bulmak istediklerini analiz edebilirsiniz. Örneğin siz WordPress SEO stratejileri ile ilgili bir yazı yazmış olabilirsiniz, ama kullanıcı “wordpress seo kurulumu”, “wordpress seo ayarları” anahtar kelimeleriyle sayfanızı ziyaret etmiş olabilirler. Eski içeriğinize dönüp baktığınızda sayfanızı ziyaret edenlere daha fazla ne sunabileceğinizi düşünün. Yeni bir plugin mi keşfettiniz? Daha önce anlatmış olduğunuz WordPress SEO ayarlarında bir değişiklik mi mevcut? Hemen yazınızı tüm bu geliştirmeleri kapsayacak şekilde güncelleyin. Kullanıcıların sayfanıza gelirken aradığı anahtar kelimeleri de yazınıza dahil etmeyi unutmayın.

2. Mevcut rekabet durumunu analiz edin.

Aynı örnekle devam edelim… Google’da “wordpress seo” anahtar kelimesini aradınız ancak sayfanız ilk sıralarda çıkmadı. Sizden daha iyi sıralamalarda yer alan içerikleri inceleyin ve kendi içeriğinizle kıyaslayın. Bu kıyaslamayı yaparken kendinize şunları sorun:

  • Kendi içeriğinizin kalitesi diğer içeriklerden daha mı kötü? (Lütfen bu soruya önyargısız cevaplar verin.)
  • İçeriğinizin uzunluğu yeterli düzeyde mi? Konuyu yeterince derinlemesine ele almış mısınız?
  • İçeriğinizin tamamen kapsamadığı boşluklar var mı?
  • İçeriğinizin cevap veremediği kullanıcı sorguları var mı?
  • İçeriğinizi nasıl daha iyi hale getirebilirsiniz?
  • İçeriğinizi geliştirmek için resim, video veya bir infografik ekleyebilir misiniz?

3. Kullanıcı sorgularına tamamen cevap verebilecek şekilde içeriğinizi genişletin.

Sizin içeriğinizin rekabet ortamında ayakta kalabilmesi için diğerlerinin içeriklerinden daha iyi olması yetmez. En iyi içeriği ortaya koymuş olmalısınız. Rakiplerinizin içeriklerini de inceledikten sonra mevcut içeriğinize eklemeler yaparak geliştirin. Bunu yaparken;

  • Tamamen baştan yazmayın. İçeriği baştan yazmak halihazırda rank ettiğiniz anahtar kelimeleri kaybetmenize neden olabilir.
  • Yeni bir içerik yazmayın. Eski içeriğinizi güncellemek çok daha verimli olacaktır.
  • URL yapınızı değiştirmeyin. Güncellediğiniz içeriğin URL’ini değiştirmek Google’ın bu sayfayı yeni bir sayfa olarak görmesine neden olacağı gibi mevcut backlinklerinizi de kaybetmenize yol açar.
  • Ziyaretçilerinize sayfanızda daha fazla vakit geçirmek için sebepler sunun. Yazının uzunluğunu artırmak abartıya kaçmadığınız sürece zaten iyi bir yöntemdir. Bunun yanı sıra çeşitli medya formatları ile yazınızı destekleyerek, ya da iç linklemeler ile ekstra bilgiler sağlayarak ziyaretçilerinizin sayfanızda geçirdiği süreyi artırabilirsiniz.
  • Tıklamalarınızı artıracak başlıklar seçin. Tıklama oranlarınızın yükselmesi doğrudan sıralama yükseltme anlamına gelir. Başlıklarınızda “güncel”, “en yeni”, “kapsamlı”, gibi anahtar kelimeleri dahil ederek kullanıcılara daha arama sırasında en güncel bilgiye sayfanızda ulaşabileceklerini gösterin.
  • Eğer WordPress kullanıyorsanız içerik yayınlanma tarihinizi güncelleyin. Bu hem içeriğinizin blogda son sıraya yerleşmesini sağlar hem de kullanıcılar sayfanızı ziyaret ettiğinde gerçekten güncel bir içeriğe ulaştığını anlar.
  • Search Console üzerinden Google gibi Getir (Fetch as Google) aracını kullanarak sayfanızda yaptığınız güncellemelerden Google’ı da haberdar ederek sayfanızın yeniden taranmasını sağlayın.
  • İçeriğinizi paylaşmaktan vazgeçmeyin.
sıralama yükseltme içerik paylaşımı

İçeriklerinizi sosyal medya ve mail listeleri aracılığıyla paylaşmak sayfanızın popülerliğini artırarak site trafiğinize olumlu etki eder.

İçerik Geliştirme Önerileri

  • Kullandığınız resimleri ve ekran görüntülerini güncelleyin.
  • İçeriğinizin yapısında iyileştirmeler yapın. Başlıklara bölmek ya da başlık birleştirmek, gereksiz bilgilerden kurtulmak veya bu bilgileri dipnot olarak vermek yapısal iyileştirme seçeneklerinden bazılarıdır.
  • Yeni bir örnek vaka ekleyin. İçeriğinizi örneklerle zenginleştirmeniz okuyucularınızın da hoşuna gidecektir.
  • Yaygın okuyucu yorumlarına cevap verdiğiniz bir bölüm ekleyin.
  • Anlatım şeklinizi zenginleştirin. Giriş, gelişme ve sonuç yapısına uygun hareket edecek şekilde anlatım şeklinizde iyileştirmelere gidin.
  • Bonus içerik ekleyin! Bonus içerikler hem ziyaretçilerinizin daha fazla ilgisini çeker hem de içeriğinizi geliştirmek için bir fırsat sunar.

İçerik Güncelleme Hangi Durumlarda İşe Yarar?

Özellikle önerilerde bulunduğunuz, herhangi bir şeyin nasıl yapılacağını anlattığınız ya da genel olarak eğitim odaklı yazılarınızda içerik güncelleme taktiği oldukça işe yarar. Bu taktiği uygulamaya devam ettikçe site trafiğinizin ve sıralamalarınızın ne kadar olumlu etkilendiğini göreceksiniz. İşte yeni bir içerik üretmeden veya yeni bir inşa etmeden sıralama yükseltme bu kadar kolay!

Eski İçerikleri Birleştirerek Sıralama Yükseltme

Keyword cannibalizaton terimini daha önce duymuş muydunuz? Temel olarak aynı anahtar kelimeyi hedefleyen birden fazla sayfaya sahip olmak anlamına gelen keyword cannibalization, ölümcül bir hata olmasa bile SEO açısından hiç de istenen sonuçlar vermez. Keyword cannibalization, Google’ın sıralamalarda hangi sayfayı göstermesi gerektiği ile ilgili karışıklık yaşamasına neden olur ve link değerlerini birden fazla sayfa arasında bölüştürür. Bu da her bir sayfanın ayrı ayrı sıralama kaybetmesine neden olur.

Birleştirme metodu ile birden fazla sayfa arasında bölüştürülen link değerlerini tek bir sayfaya yönlendirebilirsiniz. Aynı anahtar kelime için oluşturduğunuz farklı sayfaları tek bir sayfada buluşturarak tüm sayfaların gücünü tek bir sayfada birleştirmek ve sıralamalarda ciddi ilerleme kaydetmek mümkün.

Birleştirme Metodu Nasıl Uygulanır?

1. Aynı anahtar kelimeyi hedefleyen sayfalarınızı tespit edin.

Yine Ahrefs ya da Search Console kullanarak ya da WordPress kullanıyorsanız admin panelinden içeriklerinizi inceleyerek aynı anahtar kelime için optimize edilmiş sayfalarınızı belirleyebilirsiniz.

2. En çok trafik almış olan sayfayı belirleyin.

Aynı anahtar kelime için oluşturulmuş farklı içeriklerden hangisinin en çok trafik aldığını Google Search Console üzerinden öğrenebilirsiniz.

Sıralama Yükseltme - Birleştirme Metodu Search Analytics URL karşılaştırma

Google Search Console üzerinden Search Analytics aracı ile URL karşılaştırması yaparak hangi sayfanın en çok ziyaret aldığını tespit edebilirsiniz.

3. İçerikleri en çok ziyaret alan sayfada birleştirin.

Farklı sayfalara dağıtmış olduğunuz içerikleri tek bir sayfada birleştirerek kapsamlı bir yazı oluşturabilirsiniz. Böylece hem bir anahtar kelimeye tek bir sayfa ayırmış hem de kullanıcılarınıza daha iyi bir içerik sunmuş olursunuz.

4. 301 yönlendirme yapın.

En çok ziyaret alan sayfada içeriklerinizi birleştirirken birleştirme yaptığınız sayfanın URL’ini kesinlikle değiştirmemeye dikkat edin. Daha sonra artık işlevsiz hale gelen diğer sayfaları birleştirme yaptığınız URL’e 301 yönlendirme kullanarak yönlendirin. 301 yönlendirme bu sayfaların link değerlerini olduğu gibi birleştirme yaptığınız sayfaya aktarır. Ayrıca daha önce bu sayfalara verilmiş olan backlinkler de yine yönlendirme yapmış olduğunuz sayfaya aktarılacaktır.

Sıralama Yükseltme - İçerik Birleştirme Metodu

İçerik birleştirme metodunu uygularken birleştirme yaptığınız sayfanın URL yapısını korumayı ve diğer sayfaları 301 yönlendirme ile birleştirme yapılan sayfaya yönlendirmeyi unutmamalısınız.

5. Google gibi Getir aracını kullanın.

Tıpkı içerik güncelleme metodunda olduğu gibi içerik birleştirme metodunu uyguladıktan sonra Google’ı sayfanızda yaptığınız değişikliklerde haberdar etmek ve yeni sayfanın daha çabuk taranmasını sağlamak için Google gibi Getir (Fetch as Google) aracını kullanın.

İçerik Birleştirme Hangi Durumlarda Kullanılır?

Aynı anahtar kelimeyi hedefleyen birden fazla sayfanız varsa bunları tek bir mega içerikte birleştirmeyi düşünebilirsiniz. Bu işlemi yaparken eski URL’leri yenilenmiş içeriğe yönlendirmeniz link değerlerini tek sayfada toplayabilmek için çok önemli. Zaten tüm bu işlemlerin amacı da link değeri artırarak sıralama yükseltme sağlayabilmekti!

Adım Adım Sıralama Yükseltme Taktikleri (Listeli Özet)

  1. Hangi metodu kullanabileceğinizi belirleyin. İçerik geliştirme mi içerik birleştirme mi? Mevcut içeriklerinizi inceleyerek sizin için en uygun yönteme karar verin. Tabii ki her iki yöntemi de kullanabilirsiniz. Bunun için hiçbir engel yok!
  2. Anahtar kelime ve rakip analizi yapın. Her iki yöntemde de kullanıcıların içeriklerinize ulaşmak için kullandıkları anahtar kelimeleri incelemek ve bu anahtar kelimelerde sizden daha iyi sıralamalara sahip içeriklerle kendi içeriğinizi kıyaslamak en iyi içeriği ortaya koymak için size yardımcı olacaktır.
  3. Seçtiğiniz yönteme göre içerik güncelleme veya içerik birleştirme adımlarını uygulayın.
  4. İçerik güncelleme veya içerik birleştirme işlemleriniz bittikten sonra sıralamalarda yükselmesini istediğiniz sayfanın URL yapısında bir değişiklik yapmadığınızdan emin olun.
  5. İçerik birleştirme yöntemini uyguladıysanız 301 yönlendirmeleri doğru uyguladığınızdan emin olun.
  6. WordPress kullanıyorsanız güncellediğiniz veya birleştirdiğiniz içeriğin yayınlama tarihini düzenlemeyi unutmayın.
  7. Google gibi Getir (Fetch as Google) aracını kullanarak sayfanızın hızlıca taranmasını sağlayın.
  8. Site istatistiklerinizi takip ederek sıralama yükseltme yöntemlerinin işe yarayıp yaramadığını kontrol edin ve sonuçları bizimle de paylaşmayı ihmal etmeyin!
Kategori:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir