Blog

  • Kesinlikle Uzak Durulması Gereken Hreflang Etiketi Hataları ve Çözümleri

    Uzak Durmanız Gereken Hreflang Hataları ve Çözümleri

    Sitenizde birden fazla dil seçeneği mi var? Farklı dilleri konuşan, farklı ülkelerdeki kullanıcıları hedeflemek için bu harika bir uygulama! Elbette bunun için gerekli SEO düzenlemelerini yaptığınız sürece… Multi language sitelerde belki de yapılması gereken ilk düzenlemelerden biri olan Hreflang etiketlerinin eklenmesi pek çok site yöneticisi tarafından unutulabilliyor. Hreflang etiketi ekleyenler için ise bambaşka bir sorun […]

  • Birden Fazla Lokasyon İçin Yerel SEO Çalışması

    Birden Fazla Lokasyon İçin Yerel SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

    Her geçen gün daha mobil bir dünyaya uyanıyoruz. Mobil cihaz kullanımı gittikçe yaygınlaşmaya başlamışken arama alışkanlıklarımız da mobil dünyaya uyum sağlayacak şekilde değişiyor. Google’a göre insanların %40’ı tüm alışveriş deneyimlerini mobil cihazlar üzerinden yaşıyor.  Durum böyle olunca müşterilerinin kendilerini daha kolay bulmalarını isteyen işletmeler için Yerel SEO her zamankinden daha önemli bir hal alıyor. İşletmeye […]

  • Google My Business Hataları: En Yaygın 8 Yanlış

    Google My Business Hataları: En Yaygın 8 Yanlış

    İşletmenizi görünür kılmak için en faydalı araçlardan biri Google My Business – bilinen diğer adıyla Google Benim İşletmem – olarak kabul edilmektedir. Üstelik Google My Business, Yerel SEO için olmazsa olmazlar arasındadır. Müşterileriniz Google’da arama yaptığında işletmeniz hakkında en önemli bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyorsa Google My Business hesabınız başarılı bir oluşturulmuş demektir. Ancak bir Google My Business […]

  • İçerik Üreticiler İçin HTML5 Rehberi

    İçerik Üreticiler İçin HTML5 Rehberi

    Google semantik HTML’e bayılıyor! Hal böyle olunca SEO çalışmalarınızın bir bölümünü HTML5 düzenlemelerine ayırmak gayet yerinde bir karar. Site yapısında HTML5 kullanımı SEO için önemli bir adım olsa da sitenizde yer alan içeriklerde HTML5 elementlerini kullanmamak büyük bir eksiklik olacaktır. Özellikle sitenizde blog yapısı kullanıyor ve aktif olarak blog içerikleri üretiyorsanız – başarılı bir SEO için bunu […]

  • HTML5 Nedir? Semantik HTML Etiketleri Nasıl Kullanılır?

    HTML5 Nedir? Semantik HTML Etiketleri Nasıl Kullanılır?

    HTML5, SEO açısından gittikçe önem kazanan ve her geçen gün daha fazla sitede kullanıldıkça önem kazanmaya devam edecek bir teknoloji. İlk olarak 2008 yılında taslak olarak kullanıma açılan HTML5 bugün iki farklı konsepti tanımlamak için kullanılıyor. HTML5 bir yandan HTML dilinin yeni versiyonunu ifade ederken diğer yandan daha çeşitli, daha güçlü web siteleri ve web […]

  • 11 Soruda HTTP HTTPS Geçişi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

    11 Soruda HTTP HTTPS Geçişi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

    Şimdiye kadar pek çok kişiden sitenizi HTTPS’e geçirmekle ilgili öneriler duymuş olabilirsiniz. Zaten bizzat Google HTTP HTTPS geçişi konusunda site yöneticilerini teşvik etmektedir. Öyle ki artık Chrome başta olmak üzere pek çok tarayıcı HTTP siteleri “güvenli değil” olarak işaretlemekte. Yine bizzat Google’dan gelen bilgiye göre HTTPS önemli bir ranking sinyali ve bir SSL sertifikasına sahip […]

  • Sıralama Kaybetmeden 13 Adımda Site Taşıma

    Sıralama Kaybetmeden 13 Adımda Site Taşıma

    Bir web siteniz var ve sıralamalarınızdan gayet memnunsunuz. Ancak çeşitli sebeplerden dolayı web sitenizi taşımanı gerektiğine karar verdiniz. Alan adınızı değiştirmek istiyor olabilirsiniz ya da manuel ceza nedeniyle mecburen bunu yapmak zorunda kalmış olabilirsiniz. Site taşıma işlemi sonrasında mevcut site trafiğinizi ve sıralamalarınızı koruyabilmek oldukça önemlidir. Taşımayı düşündüğünüz site için yapmış olduğunuz masraf bir yana […]

  • Google Tag Manager ile 404 Hataları Nasıl Takip Edilir?

    404 hataları hem site yöneticileri hem de ziyaretçiler için oldukça can sıkıcıdır. Kimse bir web sitesini ziyaret ettiğinde 404 hatası ile karşılaşmaktan memnun olmaz. Sitenizde çok sık 404 sayfaları ile karşılaşılması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi SEO performansınızın da düşmesine neden olacaktır. Herhangi bir sorunda olduğu gibi, 404 hataları için de sorunu çözmeden önce tespit […]

  • En Çok Yapılan Google Tag Manager Hataları

    En Çok Yapılan Google Tag Manager Hataları

    Google Tag Manager etiket yönetimini son derece kolay bir hale getirse de hatalı kullanımlar bir süre sonra içinden çıkılmaz karışıklıklara yol açabilir. En sık karşılaşılan Google Tag Manager hataları ve bu hatalara düşmemek için yapılması gerekenleri bilmek, GTM kullanımınızı sorunsuz bir hale getirerek dijital pazarlama ölçümlerinizi en doğru şekilde gerçekleştirmenizi sağlayacaktır. Yaygın Google Tag Manager […]

  • Google Tag Manager ile Google Analytics Kurulumu

    Google Tag Manager ile Google Analytics Kurulumu

    Google Tag Manager, etiket yönetimini basit ve hızlı bir şekilde yürütmek isteyenler için vazgeçilmez bir araç. Pek çok Google aracının yanı sıra Facebook Ads, Twitter ya da LinkedIn Insights gibi araçlara ait etiketleri de destekleyen Google Tag Manager ile hiçbir kod yazmak zorunda kalmada kolayca etiketler oluşturabilirsiniz. Oluşturduğunuz etiketleri sitenizde yayınlamak ise neredeyse çocuk oyuncağı! […]

  • GTM 101: Google Tag Manager Hakkında Temel Bilgiler

    GTM 101: Google Tag Manager Hakkında Temel Bilgiler

    Dijital pazarlamada veri her şeydir. Söz konusu ister büyük bir markaya ait bir e-ticaret sitesi olsun ister kendi kişisel web siteniz, ziyaretçilerinizin sitenizle nasıl etkileşime girdiğini anlamak önemlidir. SEO çalışmalarınızdan dijital reklam faaliyetlerinize istisnasız her alanda geçerli olan bu durum, doğal olarak, verilerinizi takip etmeyi bir zorunluluk haline getirir. Bu zorunluluğun bir sonucu olarak web […]

  • İçeriksiz Backlinksiz Sıralama Yükseltme: İçerik Güncelleme

    İçeriksiz Backlinksiz Sıralama Yükseltme Taktikleri

    Site trafiğinizi yükseltmek mi istiyorsunuz? Bunun elbette pek çok yolu var. Ancak arama motorlarından sitenize gelen trafiğin, yani organik trafiğin, yükselmesini istiyorsanız arama sonuçlarında ilk sayfada, hatta ilk üç sırada listelenmeyi hedeflemelisiniz. Bunun için teknik SEO yönergelerini uyguladıktan sonra yapmanız gereken düzenli olarak içerik üretmek ve sayfalarınızı backlink ile desteklemek. İçerik üretimine yeni başladığınızda konu […]