Blog

  • PageSpeed Insights Nasıl Kullanılır?

    PageSpeed Insights Google’ın websitenizin hız durumunu ölçmek için kullanabileceğiniz, oldukça basit ancak bir o kadar da işlevsel bir araç. Özellikle geçtiğimiz hafta duyurulan Google Hız Güncellemesi ile tekrar gündeme gelen site hızı meselesi web yöneticileri için üzerinde durulması gereken önemli bir konu. Bu yazı ile site hızı testi için PageSpeed Insights nasıl kullanılır ve PageSpeed […]

  • Soft 404 Hatalarını Anlamak

    Daha önce HTTP Durum Kodları ve SEO başlıklı blog yazısında HTTP durum kodlarına dair genel konular üzerinde durmuştuk. Durum kodları arasında en sık karşılaşılanı ve belki de en çok can sıkanı 404 hatası olarak bilinir. Ancak en az onun kadar dikkat edilmesi gereken, hatta aslında Google tarafından daha ciddi bir sorun olarak kabul edilen bir […]

  • Google Hız Güncellemesi ve Mobil SEO

    Google Hız Güncellemesi ve Mobil SEO

    Google ilk olarak Ocak 2018’de duyurusunu yaptığı, The Speed Update olarak da bilinen, Hız Güncellemesi’ni 9 Temmuz 2018 itibariyle hayata geçirdi. Yapılan açıklamaya göre şimdilik bu güncellemeden sadece “çok yavaş” olan mobil siteler etkilenecek. Peki, ilerleyen dönemde site sahiplerini ve SEO uzmanlarını neler bekliyor? Hız Güncellemesi’nin ayrıntıları neler? Mobil hız neden bu kadar önem kazandı? […]

  • anlasilir-metin-yapisi-kurmak

    Doğru Blog Yazısı Kurgulamak için Pratik Bilgiler

    Blog yazısı yazarken ya da yazmaya başlamadan önce metin yapısını düzenlemek için bir emek harcamanız gerekir. Yapı, metinin iskeletidir ve okuyucunun makalenin ana mesajını anlaması için yardım eder.  Bu da makalenin okunabilirliğini arttırır. Bu yazı size nasıl anlaşılır ve düzgün bir metin yapısı kurulabileceği hakkında pratik ip uçları verecek. Blog İçeriğinde Yapı Nasıl Kurulur? İçeriğinizi […]

  • kopya içerik nedir?

    Kopya İçerik Problemi Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

    Google gibi büyük arama motorlarının bir problemi var. Kopya içerik. Yinelenen içerik, benzer yazıların web’deki birden fazla yerde (URL) gösterildiği anlamına gelmektedir. Sonuç olarak, arama motorları arama sonuçlarında hangi URL’nin gösterileceğine karar vermekte zorlanıyorlar. Google temsilcileri kopya içerik ile ilgili kafa karışıklıklarını gidermeye çalışsalar da, hala akılları kurcalayan problemler mevcut. Bu yazımızda size kopya içerik […]

  • long tail nedir?

    Long Tail Nedir? SEO İçin Neden Önemlidir?

    Long tail anahtar kelimeler, en az üç ve en fazla beş kelime içeren bir anahtar kelime öbeği türüdür. Web sitesi arama terimlerini daraltmak istendiğinde ve kullanıcı oldukça spesifik bir şey aradığında, long tail anahtar kelimeleri kullanır. Normal anahtar kelimeler gibi long tail anahtar kelimeler, web sayfasının ve içerik yöneticisinin arama motoru ve arama motoru sonuç […]

  • sosyal medya uzmanı kime denir?

    Sosyal Medya Uzmanı Kime Denir?

    Sosyal medya uzmanı kimdir ve aslında sosyal medyada uzmanı ne iş yapar? Bir çok kişi günümüzde sosyal medya uzmanı olduğunu iddia ediyor. Sosyal medya tavsiyeleri için çok fazla talep var ve talebi karşılamak için ortaya çıkan birçok insan var. Bu kişileri uzman olarak kimin veya neyin etiketlediği bilmiyoruz. Neden bu kadar çok insan kendi uzmanlık […]

  • negatif seo nedir

    Web Sitenizi Negatif SEO’dan Nasıl Korursunuz?

    Tüm SEO endüstrisi son birkaç yılda büyük bir dönüşüm yaşadı. Birçok online pazarlamacı çarpıcı bir şekilde stratejilerini değiştirdi. Artık rekabeti yüksek anahtar kelimeler için Google’da üst sıralarda yer almak üç yıl önceki kadar kolay değil. Black hat SEO yapmak algoritma güncellemerinden sonra çok daha zor olduğundan SEO’nun yeni bir türü “negatif SEO” olarak ortaya çıkmıştır. Bu […]

  • seo uzmanı kime denir?

    SEO Uzmanı Kime Denir?

    SEO uzmanı (Arama motoru optimizasyonu uzmanı), web sitelerindeki değişiklikleri analiz eder, inceler ve gerekli gördüğü yöntemleri uygular; böylece web siteleri arama motorları için optimize edilmiş olur. Bu, arama motorlarında sayfa sıralamasını iyileştirerek bir siteye gelen trafiği en üst düzeye çıkarmak anlamına gelir. SemSeo’ya göre basitçe açıklamak gerekirse “SEO uzmanının işi, web sitenizi arama sonuçlarının en […]

  • fresh content nedir?

    Fresh Content (Taze İçerik) Nedir?

    Fresh content yani taze içerik ne değildir? Öncelikle bunu açıklayalım. Taze içerik, arama motorlarında “taze” görünmeye çalışmak için mevcut sayfalardaki (ana sayfa vb.) içeriği sürekli güncellemek anlamına gelmemektedir. Eğer bunu yapıyorsanız, bu yazıyı okuduktan sonra aksiyon almanız daha mantıklı olacaktır. Şimdi “Fresh content nedir?” sorusuna cevap verelim. Fresh İçerik Ne Anlama Gelir? Web sitelerinde yeni […]

  • Url nedir?

    URL (Uniform Resource Locator) Nedir?

    URL nedir? sorusuna verilebilecek en basit cevap, internet üzerinden yer alan bir sayfaya açılan kapı olarak verilebilir. URL, sayfaya erişmek için kullanılacak protokolün adını ve sayfanızın kaynak ismini içerir. URL’nin ilk kısmı, hangi protokolün kullanılacağını tanımlar. İkinci bölüm ise kaynağın bulunduğu IP adresini veya alan adını belirtir. URL, URI (Uniform Resource Identifier)’nın en yaygın türüdür. URI’ler, bir […]

  • robots.txt dosyası nedir?

    Robots.txt Dosyası Nedir?

    Robots.txt dosyası, web tarayıcılarına Googlebot gibi bir dosyaya erişip erişemeyeceklerini söyleyen web sunucunuza yerleştirilen basit bir metin dosyasıdır. Bu yazımızda sizlere robots.txt dosyası hakkında bilgi ve örnekler veriyoruz. Neden Robots.txt Dosyasını Öğrenmelisiniz? Robots.txt dosyasının yanlış kullanımı, arama motoru sonuç sayfalarınızda sıralamanıza zarar verebilir. Robots.txt dosyası, arama motoru örümceklerinin (web crawler) web sayfalarınızı nasıl gördüğünü ve […]