SEO’da En Çok Kullanılan Tool’lar Nelerdir?

SEO çalışmaları web siteniz için olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır. Bu tür çalışmaları başarıyla sonuçlandırabilmek içinse profesyonel destek almanız ve özel olarak hazırlanmış olan araçları kullanmanız gerekir. Böylece siteniz her zaman üst sıralarda yer alacak ve daha fazla kişiye ulaşacaktır.

Özellikle yaygın olarak kullanılan SEO araçlarına baktığınızda bunların geniş bir içeriğe sahip olduğunu görebilirsiniz. Rakip analizi ve daha pek çok konuda avantaj sağlayan bu araçlar anahtar kelime ve içerik seçimlerinde de size yardımcı olacaktır. Bunlar kendi içerisinde site içi ve dışı olmak üzere iki farklı alanda faaliyet göstermektedir. Bu nedenle her iki kategoriye birden hitap eden araçlara öncelik verebilirsiniz.  SEO’da en çok kullanılan araçlar genellikle şunlardır:

Ahrefs

Başta SEO uzmanları olmak üzere herkes tarafından kullanılan Ahrefs Google’dan sonra gelmektedir. Özellikle aracın sahip olduğu Site Audit özelliği SEO analizinde en iyi sonuçların elde edilmesini sağlar. Bunun yanı sıra anahtar kelime analizi, rakip analizi, en çok link verilen içerikler ve buna benzer tüm alanlarla ilgili bilgi vermektedir. Bu araç ücretli olup kullanıcıların en uygun fiyatlarla tüm özelliklere hızlıca erişebilmesi amaçlanır.

Bkz **SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Moz Analytics

Ücretli SEO araçları arasında yer alan Moz Analytics SEO yapan kişilerin öncelikli tercihleri arasında yer alır. Bu araç ile sitenin organik arama trafiği, sayfa performansı, anahtar kelime sıralaması, sosyal medya hesaplarına erişim, takip ve etkileşim oranı gibi çalışmalar yapılabilir. Özellikle site performansı analiz edilirken optimizasyon konusunda yardımcı olması bu aracın en sevilen özelliklerinden biridir. Araçta bulunan MozBar çubuğu sayesinde belli metrikler tarayıcıdan anında görüntülenebilir.

SEMRush

En çok bilinen SEO araçlarından biri olan SEMRush pazarlama amaçlı olarak ilgi görmektedir. Bu araç sayesinde anahtar kelimeler, sayfalar, site içerikleri hakkında kullanıcılara bilgi verilebilir. Böylece performans ölçümü yapmak daha kolay bir hal alacaktır.

SEMRush içerisinde bulunan “domain vs domain” özelliği rakip siteler ile kıyaslama yapmayı mümkün hale getirir. Böylece arama verileri, trafik ve sıralama ile ilgili mevcut durum öğrenilebilir. Site içi ve site dışı SEO analizi yapmak, hatalı sayfa olup olmadığını incelemek, organik sonuçları görmek de SEMRush ile mümkün hale gelecektir. Özellikle araçta bulunan On-page SEO özelliği site sıralamasının sürekli takip edilebilmesini sağlar. Böylece sitede işe yarar iyileştirmeler yapılabilir.

Bkz **Sıralamalarınızda Harikalar Yaratacak SEO Uygulamaları

Google Search Console

En sık kullanılan ücretsiz SEO araçları olarak bilinen Google Search Console Türkçe içeriklere sahiptir ve Google tarafından sunulur. Site sahipleri açısından çok sayıda avantaja sahip olan bu araç SEO uzmanları, işletme sahipleri, yazılım geliştiriciler ve site adminleri tarafından sıklıkla kullanılır. Bu araç sayesinde site ile ilgili sorunlar keşfedilebilir, arama sonuçlarının durumu takip edilebilir ve site yönetimi daha kolay hale getirilebilir. Aynı zamanda mobil uyumluluk, spam ve dizin sorunları, AMP gibi kriterler de daha anlaşılır olacaktır. Tüm bu avantajlardan yararlanmak için hemen ücretsiz bir hesap oluşturulabilir.

Bkz **Girişiminizi Görünür Kılın: Startuplar İçin SEO Tavsiyeleri

SpyFU

Ücretli olması sebebiyle genellikle kullanıcılar biraz daha mesafeli yaklaşsa da SpyFU SEO aracı ücretsiz versiyonunda işe yarar temel özellikler sunmaktadır. Özellikle deneyimi olmayanlar için iyi bir fırsat olan bu versiyon ile anahtar kelimenin aylık aranma sıklığı öğrenilebilir, kelime takibi ve sıralaması yapılabilir. Aynı zamanda rakiplerin hangi anahtar kelimelerin kullanımına öncelik verdiği, hazırladıkları reklam kampanyaları ve aylık tıklanma miktarlarını da Spyfu ile öğrenmek mümkündür. İçerik kıyaslaması yapıldığında Spyfu genellikle diğer SEO araçları arasında en gelişmiş özelliklere sahip araçlardan biri olarak ifade edilir.

Serptast

Serpstat, arama pazarlaması hedeflerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz bir platformdur. Müşteriler; ortak arama pazarlaması görevlerindeki süreyi düşürmek, tekrarlayan ve/veya manuel çalışmayı minimuma indirmek ve aramadan daha fazla müşteri elde etmek için Serpstat’ı kullanır.

Yaygın kullanım örnekleri şunlardır:

  • rakipler ve geri bağlantı araştırması,
  • içerik optimizasyonu için anahtar kelime analizi ve gruplandırma,
  • organik ve ücretli pozisyon takibi,
  • web sitesi sorunları analizi ve çözümü.

Platform ayrıca ileri düzey kullanıcılar için beyaz etiket, ekip yönetimi ve API erişimi gibi ek araçlar sağlar. Kılavuzlar, öğreticiler, çevrimiçi destek ve müşteri başarısı için ek ücret ödenmez.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir