PageRank ve Domain Otoritesi Arttıracak 7 SEO Süreci

PageRank, web sayfalarını popülerliğe ve önemine göre sıralamak için sitenize 1 ile 10 arası değer veren bir Google algoritmasıdır. Domain Otoritesi ise hem bağlantı miktarını hem de kalitesini ölçen bir algoritmadır.

Bu yazıda linklerin Seo’ya olan etkisinden bahsedeceğimiz için bu iki terimi aynı cümlede kullanabiliriz. Çünkü Domain Otoritesi ne kadar yüksekse Pagerank’te o kadar yüksek bir değere sahip olur. 

PageRank değerini artık Google bize göstermese de var olduğunu biliyoruz ve yükseltmek için bazı çalışmalar yapabiliriz.

Domain Otoritesi nasıl yükseltilir? sorusu ile ilgili olarak yazımızın devamını okuyabilirsiniz.

page rank arttiracak 7 calisma

1- Dış Linkler

Herkesin bildiği gibi aklımıza gelen ilk şey, sıralamamıza yardımcı olacak linkler . Linkler pek çok şekilde sıralamamıza yardımcı olurlar. Linkler sayesinde daha yüksek sıralama elde edebiliriz. Daha fazla anahtar kelime yakalayabiliriz ve en önemlisi, daha rekabetçi anahtar kelimelere çalışabiliriz.

Sıralama optimizasyon yeteneğinizi test etmek için yakaladığınız yeni anahtar kelimelere çalışarak Google’ın sizi nasıl konumlandırdığını izleyebilirsiniz.

2- Tarama Bütçesi (Crawl budget)

Crawl Budget google botlarının Web sitemize gelerek günlük kaç sayfayı ziyaret ettiğini belirten rakamdır. Bu rakam bazı faktörlere bağlı olarak günden güne değişkenlik gösterir.

Google botları sitemizin bağlantı değerine göre bize bir önem değeri tanımlar. 

Daha fazla bağlantı değerine sahip olduğunuzda Google, sayfalarınızın daha fazlasını tarar. Web sitenizde yalnızca bir avuç bağlantı ve bir milyon sayfanız varsa, Google’ın tüm bu milyon sayfayı taramasını ve dizine eklemesini sağlamak oldukça zor olacaktır. 

Eğer Amazon gibi yüzlerce tarama bütçesine sahip bir site iseniz bu milyonlarca sayfayı taramak için Google’ı çekebilirsiniz.

crawl budget google

Bu konuda puan almak istiyorsak yapabileceğimiz sitemizin hızını optimize etmek olabilir site açılma hızı ne kadar yüksek olursa siteyi ziyaret edecek google botlarıda o kadar fazla olur. Bir diğer öneri ise Backlink sayısını arttırmak olabilir. Sitemiz ne kadar Backlink’e sahipse Google botları sitemize o kadar uğrayacaktır dolayısıyla referans bağlantılarımız çoksa google tarama bütçemiz buna bağlı olarak artar.

3- İndexleme Hızı (indexation speed)

Web sitemizde oluşturulan her bir içerik google botları tarafından sürekli kontrol edilir ve eğer google’ın belirlediği kriterlere uygun içerikler varsa indexlenerek üst sıralara çıkar. İndeksleme hızını arttırmak için yüksek Domain otoritesine sahip olmak oldukça önemlidir.

Eğer düşük Domain Otoritesine sahipseniz  Google’ın sayfalarınızı düşük Domain Otoritesi ile taramasını sağlayabilirsiniz, ancak Google’ın bu sayfaları tekrar ziyaret etmesi biraz zaman alacaktır. Böylece indeksleme hızı konusuna giriyoruz. Daha yüksek bir Domain Otoritesi ile Google, içeriğinizi normalde tarayacağından çok daha hızlı bir şekilde tarar ve dizine ekler. Bunun için içeriklerin ilgili konularda ve özgün olması oldukça önemlidir. Ayrıca sitenizin güncel olması, indexleme hızının yükselmesinde en önemli faktördür.

Dolayısıyla, yakın zamanda güncellediğiniz bir sayfanız varsa, Google’ın sayfayı daha hızlı taradığını göreceksiniz. Ayrıca bunu arama motoru sonuç sayfalarında da gözlemleyebilirsiniz. Eski başlık etiketleriniz veya meta açıklamalarınız varsa Google’dan URL’yi Gönder URL’yi tara aracıyla taramasını isteyebilirsiniz. Ancak genel olarak, bir sayfa ne kadar güncel olursa o kadar otoriteye sahip olur ve bağlantı gücü o kadar yüksek olacaktır.

4- Güçlü Site İçi Linkler (Powerful links)

Site içi bağlantılar, web sitemizin içerisindeki sayfalar arası yaptığımız hiyerarşik linklemelerdir. Site içi linkler sayesinde belli bir düzenle ziyaretçileri sayfalar arası gezinti yapmaya teşvik ederiz. Site içi linklemelerle site içi  bağlantılarınız daha güçlü hale gelir ve bu size inanılmaz bir sıralama puanı verir, çünkü kendinize bağladığınız iç linkler sayfalar arası kullanıcı ziyaretleriyle daha güçlü hale gelir. Böylece web sitemizin yüksek sıralanmaya sahip olması kolaylaşır. Yüksek sıralamaya sahip olmak için yapabileceğiniz en iyi çalışma kendi sitenize iç bağlantı oluşturmaktır ve bu çok kolaydır.

5- Spam Linklerden Kaçınma

Web sitenize google tarafından kalitesi düşük olarak nitelendirilen sitelerden gelen backlinkler toksik bağlantılardır. Eğer sürekli backlink çalışması yapıyorsanız veya bir sürü spam bağlantısı alıyorsanız web sitenizin olumsuz SEO dan etkilenme riski oldukça yüksektir. Google botları bu doğal olmayan Seo çalışmasını fark edebilir, web sitenizi cezalandırabilir.

disavow links aracı

Ancak bir milyon bağlantınız varsa, bir avuç spam bağlantı size zarar vermeyecektir. Burada önemli olan oranlardır, çünkü elbette herkes hatalı çalışmalar yapabilir, herkes spam bağlantıların sonuçlarına maruz kalabilir. Ancak bu toksik bağlantılardan olabildiğince kaçınmakta fayda var bunun için sürekli sitenize gelen bağlantıları kontrol etmelisiniz . Sitenize gelen linkleri kontrol edemiyorsanız sitenize gelen spam bağlantıları reddetmek için kullandığımız Google Disavow bağlantı reddetme aracını kullanabilirsiniz. Linkten araca erişebilirsiniz:

https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

6- Aşırı Optimizasyondan Kaçınma 

Google, aşırı optimizasyonun cezası olmadığını söylüyor. Ancak küçük bir siteyseniz ve çok fazla aynı anahtar kelimeyi kullanıp alakasız anahtar kelimelere backlink çalışması yapıyorsanız bu aşırı yoğun Seo çalışmasıdır.

Sitemizin Seo sağlığı için aşırı Seo çalışmalarından kaçınmakta fayda var. Bunu önlemek için Meta açıklamalarında anahtar kelime tekrarından uzak durmalıyız. Sadece anasayfa için değil alt sayfalar içinde backlink alabiliriz. Bir diğer öneri kaliteli ve konuyla ilgisi yüksek içeriklerden backlink almaya özen göstermeliyiz.

7- Flywheel Etkisi

Daha fazla bağlantınız olduğunda, her şey daha kolay hale gelir. Yüksek sıralamalara çıkmaya başladığınızda ve insanlar sizi arama motoru sonuç sayfalarında görmeye başladığında, içeriklerinizden daha fazla bağlantı alacaksınız ve daha fazla bağlantı daha fazla sıralamaya eşit olacak ve bu durum bir döngü halini alacak. Daha fazla bağlantı ve sıralama her zaman iyi bir sonuç değildir.

 Daha fazla bağlantı demek aynı zamanda daha çok toksik link ve daha çok spam demektir. 

Ancak genel olarak yüksek bir Domain otoritesine sahip olursanız daha yüksek sıralamaya da sahip olursunuz. Bunun için web sitenizi sürekli geliştirip güncel düzenlemeler yapmaya özen göstermelisiniz. Ayrıca web sitenize gelen linkleri sürekli kontrol edip spam linklerden web sitenizi arındırmalısınız.


Kategori:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir