Blog

  • Yeni nofollow etiketleri 2020

    Google’ın “nofollow” Linkere Yönelik Yeni Uygulaması Başladı!

    Google artık nofollow bağlantılarını tarama ve dizine ekleme için bir ipucu olarak göreceğini açıkladı. Nofollow link kategorisi, spam link oluşturma uygulamasını ortadan kaldırmak için 2005 yılında tanıtmıştı. Google, “Nofollow bağlantı özelliğini tarama ve dizine ekleme amacıyla bir talimat yerine bir ipucu olarak değerlendirilmektedir.” açıklamasını yaptı. Google zaten tüm bağlantı özelliklerini (sponsorlu, UGC ve nofollow) sıralama […]

  • E-Ticaret Sitesi Nedir? İngilizce E-Ticaret Sitesi Gerekli mi?

    E-ticaret sitesi site sahiplerini ve kullanıcıları, yani; müşterileri ve satıcıları bir araya getiren pazarlama yöntemidir. Standart müşteri kitlesinin dışına çıkmak ve daha fazla kullanıcıyla buluşmak isteyenler e-ticaret sistemini kullanmaktadır. Günümüzde e-ticaret sitesi sayısının artmasının temel sebebi de geniş pazar hacmine sahip olmasıdır. Kullanıcılar açısından avantaj sağlayan bu durum, ürün veya hizmet satışı yapacak web site […]

  • Call to Action Nedir ve Nasıl Kullanılır?

    Potansiyel müşterilerinizin satış sürecindeki gerekli adımları atmadığını mı düşünüyorsunuz? Kullanıcılar sitenize girdiğinde sadece birkaç ürün inceleyip satın alma işlemini gerçekleştirmeden çıkış yapıyorsa Call to Action oluşturmada sorun yaşıyor olabilirsiniz. Call to Action (Harekete Geçirici Mesaj) Nedir? CTA, yani Call to Action; web sitesine giren kullanıcılardan direkt olarak yanıt almak adına programlanmıştır. İş dünyasında pazarlama stratejinin […]

  • Structured Data ve Yeni SEO Trendi: FAQ Pages

    Google, kullanıcıların aradığı kelimeleri keşfetmek ve bunları doğru sayfalar ile eşleştirmek için kendini sürekli olarak güncelliyor. Özellikle, botların sayfa içeriklerini daha iyi anlamalarına yardımcı olduğumuz Structured Data işaretlemeleri, SEO’da son derece önemli bir yer tutuyor. Botların sayfalarımızı daha iyi anlamasını kim istemez ki? Arama sonuçlarında ön planda olmak ve Rich Snippet görünebilmek için Structured Data […]

  • Küçük İşletmeler için Bütçeyi Zorlamayan Pazarlama İpuçları

    Pazarlama bütçe gerektiriyor mu? Evet. Ama yapmak zorunda mıyız? Ona da evet. Durum böyle olunca bütçeyi zorlamayan stratejilerle başlamak önemli. B2B işinizin büyümesini istiyorsanız, kesinlikle bir şekilde pazarlamaya yatırım yapmanız gerekir. Ağızdan ağıza büyüme ve yayılma yöntemi çok güzel ancak genellikle tek başına yeterli değil. Bir kere size ihtiyacınız olan yeni müşteri sayısını getirebilmesi için […]

  • Yerel SEO: Kapsamlı Güncel Rehber

    Yerel SEO: Kapsamlı Güncel Rehber

    İnternet hayatımıza girdiğinden beri her geçen gün gelişen ve değişen teknoloji dur durak bilmiyor. Bu durum pazarlama dünyasının da hedeflerini değiştirmeye başladı. Artık geleneksel pazarlamadan çok dijital pazarlamaya doğru yönelmemiz de aslında bu değişimin nasıl ilerlediğini bizlere göstermekte. We Are Social Digital 2019 verilerine göre Türkiye’de 59 milyon kişi internet kullanmakta. Geçen sene verilerine göre […]

  • Kesinlikle Uzak Durulması Gereken Hreflang Etiketi Hataları ve Çözümleri

    Uzak Durmanız Gereken Hreflang Hataları ve Çözümleri

    Sitenizde birden fazla dil seçeneği mi var? Farklı dilleri konuşan, farklı ülkelerdeki kullanıcıları hedeflemek için bu harika bir uygulama! Elbette bunun için gerekli SEO düzenlemelerini yaptığınız sürece… Multi language sitelerde belki de yapılması gereken ilk düzenlemelerden biri olan Hreflang etiketlerinin eklenmesi pek çok site yöneticisi tarafından unutulabilliyor. Hreflang etiketi ekleyenler için ise bambaşka bir sorun […]

  • Birden Fazla Lokasyon İçin Yerel SEO Çalışması

    Birden Fazla Lokasyon İçin Yerel SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

    Her geçen gün daha mobil bir dünyaya uyanıyoruz. Mobil cihaz kullanımı gittikçe yaygınlaşmaya başlamışken arama alışkanlıklarımız da mobil dünyaya uyum sağlayacak şekilde değişiyor. Google’a göre insanların %40’ı tüm alışveriş deneyimlerini mobil cihazlar üzerinden yaşıyor.  Durum böyle olunca müşterilerinin kendilerini daha kolay bulmalarını isteyen işletmeler için Yerel SEO her zamankinden daha önemli bir hal alıyor. İşletmeye […]

  • Google My Business Hataları: En Yaygın 8 Yanlış

    Google My Business Hataları: En Yaygın 8 Yanlış

    İşletmenizi görünür kılmak için en faydalı araçlardan biri Google My Business – bilinen diğer adıyla Google Benim İşletmem – olarak kabul edilmektedir. Üstelik Google My Business, Yerel SEO için olmazsa olmazlar arasındadır. Müşterileriniz Google’da arama yaptığında işletmeniz hakkında en önemli bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyorsa Google My Business hesabınız başarılı bir oluşturulmuş demektir. Ancak bir Google My Business […]

  • İçerik Üreticiler İçin HTML5 Rehberi

    İçerik Üreticiler İçin HTML5 Rehberi

    Google semantik HTML’e bayılıyor! Hal böyle olunca SEO çalışmalarınızın bir bölümünü HTML5 düzenlemelerine ayırmak gayet yerinde bir karar. Site yapısında HTML5 kullanımı SEO için önemli bir adım olsa da sitenizde yer alan içeriklerde HTML5 elementlerini kullanmamak büyük bir eksiklik olacaktır. Özellikle sitenizde blog yapısı kullanıyor ve aktif olarak blog içerikleri üretiyorsanız – başarılı bir SEO için bunu […]

  • HTML5 Nedir? Semantik HTML Etiketleri Nasıl Kullanılır?

    HTML5 Nedir? Semantik HTML Etiketleri Nasıl Kullanılır?

    HTML5, SEO açısından gittikçe önem kazanan ve her geçen gün daha fazla sitede kullanıldıkça önem kazanmaya devam edecek bir teknoloji. İlk olarak 2008 yılında taslak olarak kullanıma açılan HTML5 bugün iki farklı konsepti tanımlamak için kullanılıyor. HTML5 bir yandan HTML dilinin yeni versiyonunu ifade ederken diğer yandan daha çeşitli, daha güçlü web siteleri ve web […]

  • 11 Soruda HTTP HTTPS Geçişi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

    11 Soruda HTTP HTTPS Geçişi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

    Şimdiye kadar pek çok kişiden sitenizi HTTPS’e geçirmekle ilgili öneriler duymuş olabilirsiniz. Zaten bizzat Google HTTP HTTPS geçişi konusunda site yöneticilerini teşvik etmektedir. Öyle ki artık Chrome başta olmak üzere pek çok tarayıcı HTTP siteleri “güvenli değil” olarak işaretlemekte. Yine bizzat Google’dan gelen bilgiye göre HTTPS önemli bir ranking sinyali ve bir SSL sertifikasına sahip […]