SERP Özellikleri Nelerdir ?

SERP özellikleri, hepimizin bildiği şekildeki Google Arama Motoru Sonuçları Sayfasındaki organik arama sonuçlarının biraz daha detaylandırılmış halidir. Bu yazıda en popüler SERP özelliklerinden bazılarının neler olduğunu inceleyeceğiz

Sıfırıncı Sıra ( Featured Snippet )

Google, arama motorunda sonu içerikli bir arama sorgusu yapıldığında google herhangi bir siteyi ziyaret etmeden cevabı direk gösterir bu cevap paragrafı tüm organik sonuçların üzerinde yer alır.

Hemen hemen tüm soru aramalarında google, sorguyu en doğru şekilde yanıtlayan içeriği herhangi bir web sitesinden alıntılayarak kullanıcılara gösterir. Genellikle sorgular için yalnızca cevap gösterilirken, nadiren de olsa iki veya daha fazla cevap gösterdiği durumlarda bulunmaktadır.

Bu durum belirtilen arama sorgusu için 1-5 sıralama arasında yer alan web siteleri için büyük bir fırsattır. 

Görüntülü Sonuçlar

Resim içeren sonuçlar, Google Görseller aramasına tıkladığınızda yatay sıralı resim bağlantıları şeklinde  görüntülenen sonuçlardır. Görüntülü sonuçlarda herhangi bir organik konumda olduğunuzda görünebilirsiniz.

Görsel sonuçlar, Google’ın görsel içeriğini en değerli bulduğu web sitesinin içeriğini gösterdiği sonuçlardır. Google bu sonuçları seçerken temel organik arama algoritmasının dışında bir sıralama kuralı kullanır.

Görsellerinizi optimize ederken kullanabileceğiniz ipuçları :

Açıklayıcı dosya adı kullanmak

Açıklayıcı alternatif metin kullanmak

Kullanıcılar tarafından okunabilir URL seçimi

Optimize edilmiş görüntü boyutu

Açıklayıcı resim başlığı kullanmak

Bilgi Grafiği

Bilgi Grafiği, google’ın web sitesi sahipleri tarafından düzenlenen kaynaklardan (WikiData gibi) anlamsal verileri  çekip kullanarak Google dizininde grafik şeklinde gösterdiği sonuçlardır. 

Genellikle arama sorgularında SERP lerin üstünde gösterilirler.

Tüm bilgi grafiği sonuçları, kullanıcılar tarafından düzenlenen verilere dayanır ve google’ın verileri rastgele kullanılmasının bir sonucu olarak görünür. Bu nedenlerle, bir bilgi grafiğinde görünmek için optimizasyon çalışması yapmanız faydasız olacaktır.

Ancak  hangi anahtar kelimelerin Bilgi Grafiği sonuçlarını etkilendiğini analiz ederek bu anahtar kelimeleri kullanmaya öncelik verebilirsiniz.  Bu çalışma bilgi grafiği sonuçlarının olumlu etkilemesine  yardımcı olabilir. 

Bilgi Paneli

Bilgi Panelleri (Bilgi Kartı olarak da bilinir) aynı bilgi grafiği gibi, IMDB benzeri kullanıcılar tarafından oluşturulan veri kaynaklarının bilgilerini kullanıp Google dizininde bilgi içerikli arama sonuçları şeklinde gösterir. 

Bilgi grafiği genellikle arama sorgularında organik sonuçların sağında görüntülenir.

Bilgi Paneli sonuçları, insan tarafından oluşturulan verilere dayanır veya iş ortaklarıyla yapılan veri anlaşmalarının bir sonucu olarak görünür. Bu nedenlerle, Bilgi Paneli’nde görünmek çoğu site için erişilemez durumdadır.

Yerel Arama Paketi

Google yerel aramalarda arama metriklerine en uygun kelimeleri seçerek kullanıcıya bunları gösterir sorguyla alakalı olduğunu düşündüğü anahtar kelimeler için (“İstanbul’daki dil okulları” gibi ) arama sonuçlarıyla en ilgili kelimeleri içeriklerinde barındıran en yakın konumdaki sonuçları gösterir. 

Bu SERP özelliğini kullanmak için işletmenizin Google haritalarda ekli olması gerekir. İşletmeniz hala google haritalarda işaretli değilse bir an önce google haritaları kullanmanızı öneririz.

Haber Sonuçları

Güncel ve önemli haber değeri taşıyan konular Google arama sonuç sayfalarında bir haber blogu içerisinde gösterilir. 2014 sonundaki “Google News” güncellemesinden bu yana, haber blogunda en popüler haber siteleri sıralanmaktadır.

Google Haberler sonuçları arasına girmek, organik arama sonuçlarda yer almak için yapılan çalışmalardan daha farklı bir süreç gerektirir. Bunun için Google News özelliğini kullanmanız gerekmektedir.

İlgili sorular kartı

İlgili Sorular kartı, Google’ın aramanızla ilgili olabileceğini düşündüğü algoritmik olarak oluşturulmuş soruları gösterir. Her soru arama sorgu çubuğunun altında sıralı olarak görüntülenir.

İlgili sorular kartında yer alan kelimeler konuyla en alakalı veya en çok aranan anahtar kelimelerden oluşmaktadır. Bu alanda yer almak için çok iyi anahtar kelime analizi yapmanız ve bu anahtar kelimeleri içeriklerinizde kullanmanız gerekmektedir. 

Google Yorumlar Alanı

Oy verme yıldızları ve derecelendirme verileri bazen ürünler, tarifler ve diğer ilgili öğeler için google arama sonuçlarında çıkan alanda görüntülenir. Kullanıcıların içeriğe olumlu veya olumsuz fikirlerini bildirmek için oluşturulmuş bir alandır.

Site Bağlantıları

Google, kullanıcı deneyimini oldukça önemsemektedir ve bu nedenle kullanıcıların aradıkları sorguyu kolay biçimde bulmalarını sağlamak amacıyla web site bağlantısından oluşan başlıkları arama sonucunun altında sıralı olarak gösterir. 

Site Bağlantılarınızın arama sonuçlarında çıkmasını istiyorsanız aşağıdaki ipuçlarını kullanabilirsiniz: 

Site içi linklemelerinizi özenli ve düzgün bir şekilde yapmalısınız.

Ana sayfanıza arama kutusu oluşturabilirsiniz.

Web sitenize corporation schema oluşturabilirsiniz.

Öne Çıkan Video Sonuçları

Google, arama sorgunuzla alakalı video şeklindeki sonuçları (özellikle YouTube) küçük resimler halinde arama sonuç sayfalarında görüntüler. 

Video sonuçları yalnızca belirli anahtar kelimeler için görünür. Bu özelliği kullanmak için sayfanızda video şeması işaretlemesi bulunmalıdır.

Sitenizin organik trafiğini arttırmak için kullanabileceğiniz birçok SERP özelliğinden bahsettik.

Web sitenizin SEO performansını iyileştirebilir, kullanıcı deneyiminizi arttırabilirsiniz bu sayede arama motorları sitenizi daha değerli görecek ve arama sonuçlarında daha iyi bir yer edinmenizi sağlayacaktır. Hemen bu SERP özelliklerinden kendinize en uygununu seçerek kullanmaya başlayın.

Kategori:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir