Google’da her gün milyarlarca arama yapılıyor ve google bu milyarlarca aramaya yanıt veriyor. Bu aramaların neler olduğunu net bir şekilde görmek insanların en çok cevap aradığı rahatsız edici sorularının ne olduğunu öğrenmek ve en merak edilen konuları bilmek sizce de kullanışlı olmaz mıydı?
Google Trends kullanarak bu verilere ulaşabilirsiniz. Platformun diyagramları ve arama verilerini kullanarak arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejinizi oluşturabilir ve çalışma alanınızdaki aramalara bağlı anahtar kelimeler konusunda sitenize daha güncel çalışmalar yapabilirsiniz.
Google Trends, sayfalarınız için zamansız anahtar kelimeleri ve geçecek olan sıcak trendleri izlemenize yardımcı olur. Google’daki arama sonuç sayfalarına çıkmak ve sitenize nitelikli trafik çekmek istiyorsanız bu çok önemli bir araçtır.
Google Arama Trendleri nedir?
Google Trends, belirli bir zamanda ve yerde Google’daki toplam arama miktarına göre sorguların göreli popülerliğini gösteren ücretsiz bir araçtır.
Belirli bir dönemde Google aramalarından gerçek zamanlı ve geçmişe dönük veri örnekleri alır ve kullanıcılar için okunabilir veriler haline getiri ve kullanıcılarla bu bilgileri paylaşır.
Araç, seçtiğiniz terimleri keşfetmek, trend olan aramaları incelemek ve belirli bir yılın önde gelen arama konusu geçmişini incelemek için ayrı ayrı bölümlere sahiptir verileri inceleyebileceğimiz en eski tarih 2001’e kadar uzanır.
Araştır bölümü, işletme sahipleri ve pazarlamacılar için en özelleştirilebilir ve kullanışlı bilgilerin bulunduğu alandır. Zamana göre ilgiyi 0’dan 100’e kadar puanlarla ve bölgesel ilgili sorgu referanslarını veriler haline getirip bunları düzenleyen bir grafik sunar.
Çalıştığınız alanla ilgili önemli haberleri takip etmek ve bu konular hakkında bilgi sahibi olmak için konulara, bölgeye dayalı aramalara ve Google Trends’de trend aramalara abone olabilirsiniz.
Bu kaynak SEO çalışmalarınız için yararlı bilgiler sağlar ve arama verilerinin analizi değerli anahtar kelimeleri kullanarak daha başarılı içerikler üretmenize yardımcı olabilir.
Google Arama Trendleri’ni SEO stratejinizi oluşturmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Mevcut birçok SEO aracının bulunduğu alanda, Google Arama Trendlerini SEO stratejiniz için değerli yapan nedir?
En önemli avantaj, dünya çapında en çok kullanılan arama motoru olan Google’ın bu sonuçları toplaması ve sergilemesidir.
Google’ın arama sorguları için en çok kullanılan arama motoru olarak görev yapması sebebiyle google sonuç sayfalarında iyi bir sıralama almak istiyorsak google’ın kendi araçlarını kullanarak, orijinal bilgileri ve kapsamlı verileri kendi kaynaklarından elde etmek güvenilir bir yoludur.
Google Trends kullanarak anahtar kelime araştırmalarından içerik pazarlamaya kadar, arama yapanların alışkanlıklarına yönelik benzersiz bir kaynak elde edebilirsiniz. Google’ın önde gelen anahtar kelimelerini inceleyip SEO optimizasyonunu bu kelimelerle oluşturabilirsiniz.
Google Trends kullanarak SEO optimizasyonunu daha iyi bir seviyeye getirme ve işletmeniz için daha fazla gelir elde etme yollarına bir göz atalım:
1. Alakalı anahtar kelimelerden yararlanın
Anahtar kelime araştırması SEO’nun temel taşıdır ve Google Trends gibi araçlar doğru terimleri seçmeyi sorunsuz hale getirir. SEO açısından bu eğilim aracı vazgeçilmez bir anahtar kelime araştırma kaynağıdır.
Göreli arama hacmi– bir sorguyu kaç kişinin aratma eğiliminde olduğunu gösterir. Ayarlanabilir segmentler – ülke, zaman, sektör kategorisi ve arama türü şeklindeki metrikleri kullanarak arama sonuçlarını daraltabilir.
Örneğin, arama eğilimlerini finans gibi kendi sektörünüze ayarladığınızda, açılır menüden istediğiniz alana girebilirsiniz.
Arama parametrelerinizi ne kadar belirgin yaparsanız, arama amacını o kadar özelleştirebilirsiniz.
SEO esasında kitlenizin arama amacını en doğru anlayıp en ilişkili sonucu kullanıcıya sunmakla alakalıdır. Arama amacı, birinin aramasının ardındaki beklentidir. Bir kişi “not defteri” sorgusunu aradığında, bir not defteri satın almak mı yoksa “Not Defteri” filmini mi görmek istiyor?
SEO’nun amacı tamamen, bir sorgu girerken insanların nihai ihtiyacını bulmakla ilgilidir.
Google Arama Trendleri, sizi anahtar kelimelerin doğru yorumuna yönlendirmek için yol gösterici niteliğindedir birbiriyle ilgili sonuçları ve kategorileri birbirine bağlar.
Anahtar kelimelerinizden biri “lgs kitapları” ise, bu kelimeye gösterilen ilgi yoğunluğu Türkiye için Eylül-Ekim ayı döneminde artacaktır.
E-ticaret mağazaları, satışlarını arttırmaya yönelik içerik oluşturmak için bunun gibi dönemsel değişikliklere dikkat edebilir ve bunu göz önünde bulundurarak içerik oluşturabilirler.
İster yeni içerik oluşturmayı ister eski içeriği optimize etmeyi seçin, kullanıcıların çevrimiçi arama yaparken yaygın olarak aradıklarını bildiğinizde kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.
2. İlgili popüler konuları ve sorguları keşfedin
SEO uyumlu içerik oluşturmayı planlarken, ilgili konuları ve anahtar kelimeleri listelemek yararlı olur. Google Trends, kelimelerinizi halkın dikkatini çeken benzer terimlerle eşleştirir.
Orjinal kelimelerinizle aynı kategoride arama hacmi yükselen anahtar kelimeleri tahmin ederek alakalı konulara ve sorgulara bakabilirsiniz. Kelimelerinizi en çok alakalı kelimelerden en az alakalı kelimeye doğru sıralayabilirsiniz ayrıca seçtiğiniz dönemde en iyi performans gösteren anahtar kelimelere de genel bir bakış imkanı elde edersiniz.
Bu, size ortaya çıkan yeni konularla ilgili hızlı bir çalışma yapma veya rekabeti yüksek anahtar kelimeler için stratejik çalışma yapma fırsatı sunar .
3. Konumların avantajlarından yararlanın
Google Arama Trendi Keşfet bölümündeki harita yalnızca ülkeye özgü değil, aynı zamanda alt bölgelere ve şehirlere özgü arama verilerini de gösterir. Bu özellik, hizmet verdiğiniz bölgede veya hedef şehirlerinizde verdiğiniz hizmetin ne kadar pazarlanabilir olduğunu görebileceğiniz anlamına gelir.
Konum eğilimleri yerel SEO çalışmalarında çok fayda sağlayan bir özelliktir. Konum bilgilerini kullanarak “yakındaki Çin restoranları” gibi Google Haritalar listelerini içeren aramalarda yüksek sıralamaya sahip olmak istiyorsanız, Keşfetteki konum özelinde yapılan arama verilerini kullanıp yerel SEO çalışmalarınızı güncelleyerek google haritalarda sıralamanızı yükseltebilirsiniz.
Anahtar kelimeleriniz için en başarılı olan konumları belirleyebilir bu bölgedeki rekabeti ölçebilirsiniz. Fiziksel bir mağazanız yoksa veya herhangi bir yerden hizmet vermeye yeni başlayacaksanız, en çok ilgilenen şehirleri keşfedip konuma özgü çalışmalar yaparak şansınızı arttırabilirsiniz.
4. Zaman içindeki ilgi değişimlerini izleyin
Hizmetlerinizle ilgili bir anahtar kelimeye kullanıcıların ilgisinde bir azalma görürseniz, sektördeki olayları ve bunun nedenini araştırarak kullanıcıların yeni eğilimlerini inceleyin. Kullanıcıların, önceden ilgisinin yoğun olduğu anahtar kelimenin her zaman trafik oluşturmaya devam etmesini beklerseniz SEO stratejinizi tekrar gözden geçirmelisiniz.
Bu aracı, sitenizdeki trafikte meydana gelen ani değişikliklere ışık tutmak için kullanabilirsiniz. Etkinlikler, haberler, öyküler veya hevesler bir anahtar kelimeye ilgiyi artırırsa, içeriklerinizi güncellemek için ilgili anahtar kelimeleri ve popüler trendleri inceleyebilirsiniz.
Özellikle her daim yüksek sıralamayı hedefliyorsanız, yoğun dalgalanmalardan etkilenen bir alandan ziyade tutarlı bir ilgi alanı bulun.
Diğer taraftan bunu bir avantaja çevirip, görünürlük elde etmek için dalgalanan ilgi alanlarını da kullanabilirsiniz. Güncel sorunları ele alabilirsiniz ve yeni, popüler olan konuları kaynak olarak kullanıp içeriğinizi trend olan konuyla ilgil oluşturabilirsiniz.
5. Sezonluk içerik için olanaklar bulun
Google Trends’in zaman aralıklarında oluşturduğu verileri kullanarak sezonluk içerik oluşturma takviminizi güncelleyebilirsiniz. Mevsimsel ihtiyaçlara yanıt vermek için içeriklerinizi belirli zaman aralıklarında ihtiyaca uyum sağlayacak biçimde güncellemeniz gerekir. Yıllık arama trendleri özelliğini kullanarak yıllar boyunca Google’da sorgulanan en trend sorguları ve bu sorguların sezonsal değişimlerini görebilirsiniz.
Bu sonuçlara dayanarak yaptığınız işle ilgili popüler tatiller, etkinlikler veya mevsim durumundan etkilenen içerikleri güncelleyebilirsiniz.
“Bikini ve Mayo modelleri” gibi bir anahtar kelime için sıralama edinmek istiyorsanız, sitenizi yaz mevsimi için optimize etmeniz gerekir. Sayfanızı, Haziran ayından Ağustos ayına kadar hazır olacak şekilde anahtar kelime çalışması ve backlink çalışması yaparak düzenlemeye başlayabilirsiniz.
Kullanıcılar zaman zaman bir anahtar kelimeye olan ilginin nasıl değiştiğini kontrol etmek için Google Trends kullanıyor. Yine de, çok azımız bu aracı tam potansiyeliyle kullanıyoruz. Google Trends gerçekten değerli bilgiler edinmenize ve hatta SEO stratejinizde bazı sıralama değiştiren düzenlemeler yapmanıza yardımcı olabilir.
Bu yazıda Google Trends sahip olduğu birçok özelliği anlattık umarım bu bilgiler sayesinde SEO çalışmaları yapmak için Google Trends’i artık daha verimli kullanırsınız.
Bir yanıt yazın