Google Featured Snippet’lerde Sıralama Almak için 7 İpucu

Google’dan trafik almak, Google’ın tüm özelliklerini her zaman takip etmeniz gerektiği anlamına gelir. Google sürekli olarak özelliklerini günceller, daha iyi bir sıralamaya sahip olmak için tüm bu güncellemeleri takip etmelisiniz.

Google sonuçları artık basit bağlantılardan çok daha fazlası ile dolu. Öne çıkan snippet’ler, çoğu insanın bir kelime veya kelime öbeği ararken ilk gördüğü şeydir.

Öne çıkan(Featured) snippet’ler her geçen gün daha popüler hale geliyorlar.

Çünkü snippetler insanların aradıkları sorulara hızlı ve kolay okunur bir şekilde cevap verirler. Aradığınızı bulmak için hiçbir sayfaya tıklamanız gerekmez.

Dezavantajlara rağmen öne çıkan snippet’ler web sitesi sahiplerine rakiplerinin önüne geçme, dönüşümleri artırma ve sitelerine trafik çekme şansı verir.

Google Featured snippet nedir?

Farkında olarak veya olmayarak  muhtemel soru veya sorularınıza yanıt ararken Google’dan sayısız özellikli snippet’i görmüşsünüzdür. Genellikle, öne çıkan snippet’ler “konum sıfır” olarak bilinir. Bunun nedeni, öne çıkan snippet’lerin bir arama sonuçları sayfasında en başta özel bir alan içinde çıkmasıdır. 

Örneğin, “Çay lekesi nasıl çıkarılır?” sorgusunu aradığınızı varsayalım.

Google, sorunuzu, arama sonuçlarındaki tüm diğer bağlantıların üstünde sorunuz hakkında bilgi içeren bir snippet ile yanıtlayacaktır.

Google genellikle sinippetleri doğrudan birinci sayfada yer alan içerikten alır, ancak daha düşük düzeydeki SERP’lerden de alabilir.

Bu özellikli snippet’ler, yanıtları bulmayı her zamankinden daha kolay hale getirir, çünkü bilgileri görüntülemek için hiçbir sayfaya tıklamanız gerekmez.

Öne çıkan bir snippet çok fazla alan kaplar.  Ayrıca, bu alanda ekstra bir ücret ödeyerek yer alamazsınız.

Herhangi bir sayfa, büyüklüğüne veya bütçesine bakılmaksızın, doğru bir SEO stratejisiyle bu alanda yer almanız mümkün olabilir.

Ancak öne çıkan snippet alanında yer almanın kesin bir formül yoktur. Sıfır konum kazanırsanız, Google başka bir sayfanın sıralamaya daha uygun olduğuna karar verirse konumunuz sonsuza kadar sürmeyebilir.

Öne çıkan bir snippet noktası kazanmanın en kolay yolu kaliteli içerik üretmek ve web sitenizi Google’ın seveceği şekilde düzenlemektir.

Google’ın bağlantınızı tanıması için içeriğinizi “kısaltılabilir” hale getirmeniz gerekir. Zaten yüksek sıralamaya sahip bazı bağlantılarınız varsa, şanslısınız demektir.

Halihazırda üst sıralarda yer aldığınız arama sorguları için öne çıkan snippet’ler olarak sıralama kazanma şansınız daha yüksek olur

.

Bir Ahrefs çalışması, aşağıdaki kelimeleri içeren arama sorgularının öne çıkma olasılığının daha yüksek olduğunu bulmuştur:

  • Yemek tarifi
  • En iyi
  • Vs.
  • Yapmak
  • Tanım

Şimdi farklı özellikli snippet türlerini tanıyalım:

Öne Çıkan Snippet Türleri

Üç ana özellikli snippet türü vardır:

  • Paragraf
  • Liste
  • Tablo

Paragraf stili özellikli snippet’ler söz konusu olduğunda, Google arama yapanlara liste yerine metin olarak yanıt verir. Metne eşlik eden bir resim de olabilir

Liste stili özellikli snippet’ler liste biçiminde bir yanıt gösterir. 

Tablo snippet’leri – tahmin ettiğiniz gibi tablolar şeklinde cevaplar sağlar. 

Google’ın öne çıkan snippet’lerinde sıralanmaya çalışırken yapmanız gereken ilk şey, rakiplerinizin hangi özellikli snippet’leri ile sıraladığını belirlemektir.

1. İpucu: Snippet fırsatlarını ortaya çıkarmak için Google’ı kullanın

İçeriği optimize edebileceğiniz snippet’leri bulmanın en iyi yollarından biri ziyaretçi kitleniz gibi düşünmektir.

İnsanlar aslında hangi soruları cevaplamaya çalışıyor?

Örneğin, kendinizi SEO optimizasyonu yapmaya yeni başlayan ve bazı teknik terimleri kavrayamayacak birinin yerine koyun.

SEO dünyasında, aşina olmayan insanlara korkutucu ve kafa karıştırıcı olabilecek birçok terim ve kısaltma vardır.

“SERP nedir?” gibi kısa bir arama yapın.

Bu arama sorgusu için, paragraf şeklinde öne çıkan bir snippet var.

Aradığınız terim için snippet bir liste veya bir dizi adım içerebilir. Ve belki de öne çıkan içerik zaten sizin içeriğiniz olabilir.

Değilse, “İnsanlar bunları da sordu” bölümü altındaki fikirlere göz atın.

Her bir arama sorgusunun snippet’lerine bakmak için sağdaki okları tıklayarak ifadeyi genişletmeniz yeterlidir.

Ardından, ilgili her soru için tam snippet’i okuyabilirsiniz.

Bu, genellikle sorulan soruların ve cevapların kısa bir özetini görmenin en hızlı yoludur. Böylelikle içeriklerinizi daha sadeleştirerek ve tercih edilen yanıtlardaki özelliklere göre güncelleyebilirsiniz.

2. İpucu: Anahtar kelime araştırması yapın

Anahtar kelime araştırmalarının öne çıkan snippet lerde yer almada önemi büyüktür.

Esasında SEO çalışmaları açısından sürekli anahtar kelime araştırması yapmak gerekmektedir. Ancak, öne çıkan snippet’lerde yer almanıza yardımcı olmak için anahtar kelime araştırmanızı optimize edebilirsiniz.

Kullanıcıların en çok neyi öğrenmek için arama yaptığını öğrenmenin yollarından bitanesi google trendleri kullanmaktır. Google trendlerdeki özellikleri kullanarak insanların en çok hangi soruları sorduğunu öğrenip bunların listesini oluşturabilirsiniz.

Ardından, içeriğinizi bu sorularla alakalı etiketler içerecek şekilde oluşturun.

3. İpucu: Birden fazla soruyu yanıtlayın

İçeriklerilerinizin her birinde birden fazla soruya cevap vermek de dikkat etmeniz gereken hususlardan biridir. Bu çalışmalar sonucunda bir web sayfası öne çıkan snippet alanı kazandığında, diğer ilgili sorgularda da bu alanda yer alma olasılığı ciddi ölçüde yükselir.

Bu nedenle içeriklerinizi ilgili tüm soruları tek bir yerde yanıtlayacak şekilde oluşturmalısınız.

Öne çıkan snippet’lerde sıralama kazanmak istiyorsanız, birden fazla içerik yerine tonlarca soruya cevap veren sağlam bir içerik oluşturmaya odaklanın.

4. İpucu: En uygun kelime sayısında içerik oluşturun

Snippetlerde yer almak için kelime sayısı da dikkate alınması gereken büyük bir faktördür.

Google’ın içeriğinizi kolayca öne çıkarabilmesi için içeriğinizi kısa ve özlü tutun.

Listelerinizin, paragraflarınızın ve adımlarınızın tümünün birlikte yayınlamasına izin vermek yerine paragrafınızı bölümlere ayırın.

Bu snippet paragrafında açıklama oldukça sade ve açıklayıcıdır.

Analizler sonucunda “öne çıkan snippet’lerde en yaygın içerik uzunluğunun 30-50 kelime arasında olduğu görülmüştür.

Bu nedenle, içeriğinizi oluştururken her bir bölümünü 50 kelimeden uzun ve 30’tan kısa olmayacak şekilde oluşturmaya özen göstermelisiniz.

5. İpucu: Başlık etiketlerini kullanın

İçeriğinizi öne çıkan snippet’ler için biçimlendirmenin hızlı ve basit bir yolu, her paragrafı bölümlere ayırdığınızdan emin olmaktır. İçeriklerinizi bölümlere ayırmak için başlıkları kullanabilirsiniz.

Bunu yapmak için Google Dokümanlar’daki veya WordPress’deki “Paragraf stilleri” bölümünü kullanın.

Adımlarınızı, listelerinizi veya paragraflarınızı başlıklarla düzenleyin. H1, h2, h3 veya h4  başlık etiketlerini kullanın ve alt başlıklarınızı boyuta göre düzenlediğinizden emin olun.

Örneğin, ana başlık altındaki h3 olan bir alt başlık h2 değil, h4 olmalıdır.

Her başlık ifadesine “Adım 1, Adım 2” veya “Kural 1, Kural 2” gibi açıklayıcı kelimeler eklerseniz Google bunları kronolojik sıraya göre düzenler.

Bu nedenle, içeriklerinizi kronolojik sırayla biçimlendirdiğinizden emin olun, böylece Google’ın içeriğinizi öne çıkarması daha olasıdır.

6. İpucu: Web sitenize bir “nasıl yapılır” bölümü ekleyin

Bir başka harika ipucu ise sitenize okuyucularınıza ve müşterilerinize kaynak sağlamaya yönelik tamamen yeni bir alan oluşturmaktır.

Öne çıkan snippet’ler web sitesinin trafiğini arttırmak ve yeni potansiyel müşteriler kazanmak için harika bir fırsat olduğundan, sitenizi “nasıl yapılır” içerikleriyle optimize etmenizi sağlayacak şekilde güncellemek akıllıca bir fikirdir.

Bazı web siteleri, sitelerinde özellikle okuyucularının sorularına yanıt vermek amacıyla çeşitli bölümler oluşturulmuştur. Bu, alanda avantajınızın az olduğunu düşünüyorsanız “Nasıl yapılır” bölümü oluşturmak yerine bir Soru-Cevap alanı daha iyi bir fikir olabilir.

Bu alan ürünleriniz, hizmetleriniz veya web siteniz hakkında sık sorulan soruların cevaplarını içerebilir. Böylece birçok konuda öne çıkan snippet alanında çıkma şansınızı arttırmış olursunuz.

7. İpucu: Yüksek kaliteli resimler ve videolar ekleyin

Yüksek kaliteli görüntüler ve videolar, öne çıkan snippet’ler için sıralama şansınızı da artırır.

Çoğu insan görsel olarak öğrenmeyi sever, bu yüzden fotoğraflar ve videolar öne çıkan snippet’ler için sıralama almanıza yardımcı olabilir.

Konuyla ilgili resimlerinizi yükleyin veya ücretsiz sitelerden stok fotoğraflar kullanabilirsiniz. Video eklemekte içeriğinizi avantajlı konuma getirebilir.  

İnsanların% 65’i bir videonun en az dörtte üçünü izliyor. Bu sebeple kısa videolar oluşturmaya özen gösterin. Ayrıca video içeriğinizin yüksek kalitede olduğundan emin olmalısınız.

Google’a ayak uydurmaya çalışmak çok yorucu olabilir.

Ancak, öne çıkan snippet’ler daha uzun bir süre bizlerle olacak gibi görünüyor. Çoğu Öne çıkan bir snippet alanı kazan taktiği, sıfır konum için optimizasyon yaptığınız anlamına gelir  bu, reklam olmadan mümkün olan en yüksek sıralama noktasıdır.

Dönüşümleri artırmak, ziyaretçileri web sitenize çekmek ve sıralamanızı yükseltmek istiyorsanız, öne çıkan snippet’lerde olmak için ipuçlarını değerlendirmeye başlayın.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir