Kullanıcı Deneyiminizi İyileştirerek Sıralamanızı Yükseltebilirsiniz

Web sitesi denetimi nedir?

Web sitesi denetimi, web sitenizin teknik, kullanıcı deneyimi ve SEO sorunları için analiz edilmesini içerir.

Bu süreçte sorunları bulmayı ve bazı faydalı olabilecek durumları iyileştirmeyi hedefleriz bunlar:

Organik aramada web sitenizin trafik potansiyelini engelleyen durumlar

Satış veya dönüşüm maliyetleriniz

Ziyaretçilerinizin sitede daha fazla vakit geçirmesini sağlamak

Teknik olarak sağlıklı bir site

Site denetimi için gerekebilecek bazı araçlar şunlardır:

  • Google Analytics
  • Google’ın Mobil Uyumluluk Test Aracı
  • Google PageSpeed ​​Insights
  • Yoast SEO (veya WordPress kullanıyorsanız benzer bir eklenti)
  • Okunabilirlik / Dilbilgisi

Şimdi, denetim sürecine başlayalım;

1. Tasarım Kontrol

Tasarım oldukça önemlidir. Kimse 1995 yılında tasarlanan bir web sitesine güvenmeyecektir.

Genel bir kural olarak, web sitenizi her 4-5 yılda bir yeniden tasarlamaya veya en azından işleri güncel tutmak için birkaç önemli tasarım güncellemesi yapmaya vakit ayırmalısınız.

Ancak bu sadece web sitesini güzelleştirmek veya güncel eğilimlere ayak uydurmakla ilgili değildir. Kötü web sitesi “tasarımına” katkıda bulunan bir çok şey vardır.

İşte bunlardan sadece birkaçı:

Müdahaleci pop-up’lar ve reklamlar

Pop-up’lar her zaman kötü değildir. Çıkış pop-up’ları veya çerez uyarıları gibi şeyler meşru bir amaca hizmet eder.

Bununla birlikte, Google arama sonuçlarında bir web sayfasına tıkladığımızda açılan pop-up’lardan daha rahatsız edici bir şey yoktur, yalnızca sayfaya geldiğiniz anda sayısız  pencere açılır.

Şahsen, böyle sayfalarla karşılaşır karşılaşmaz geri düğmesine basıyorum ve eminim bir çok insan bu şekilde davranıyordur. Bunun iki şey üzerinde olumsuz etkisi vardır:

Dönüşümler. Kullanıcılar sitenizde vakit geçirmedikçe hiçbir şey satın alamaz.

SEO, ziyaretçilerin sayfanıza gelir gelmez geri düğmesine basmasını engellemek için yapılan bir dizi düzenleme olarak bilinir. Bunun gibi durumların Google’a sayfanızla ilgili istenmeyen bir şey olduğunu ve sıralamayı hak etmediğini belirten sinyaller göndermesi kaçınılmazdır. Dolayısıyla bu durum SEO çalışmalarını olumsuz etkiler.

Kendinize bir iyilik yapın Web sitenizi crawl araçları ile tarayın ve sorunları görün. Çok sayıda pop-up varsa bunları kaldırın.

Okunamayan metinler

Kullanıcılar web sitenizdekileri okuyamıyorsa, bu da başka bir geri düğmesine basma sebebidir.

Bu yüzden web sitesi içeriklerinizde aşağıdakileri yaptığınızdan emin olun:

Büyük bir yazı tipi boyutu kullanın. Güzel olması gerekmez, ancak 8 punto yazı tipi kullanmak web siteniz için faydalı olmayacaktır. Okunabilir bir yazı tipi seçin. Sans-serif yazı tiplerinin serif yazı tiplerinden biraz daha okunabilir olduğu düşünülmektedir. 

Yeterli kadar beyaz alan kullanın. Bütün sayfanın yazılarla dolu olması hoş olmayan bir okuma deneyimi sağlar.

Kontrast kullanın. Beyaz zemin üzerine sarı metin gibi kontrastı olmayan renkler tercih etmemelisiniz. 

Net olmayan harekete geçirici mesajlardan kaçının. Harekete geçirici mesaj, ziyaretçiden belirli bir şey yapmasını ister. Kahve alışverişi yaptığınız bir sitede “maceraya katılın” şeklinde bir mesaj görmek kafa karıştırıcı olabilir bunun yerine  “Şimdi alışveriş yap” notunu kullanmak çok daha açıklayıcı olacaktır.

2. Site Haritanızı  kontrol edin

Arama çubuğu olmayan bir web sitesi düşünün. İstediğiniz bir şeyi bulmak çok zor olacaktır.

Bu nedenle, site haritası menünüzün yalnızca var olmakla kalmayıp aynı zamanda ziyaretçiler için de anlamlı olmasını sağlar. Menünüz sizin için mantıklı görünse bile ziyaretçileriniz bu kadar kullanıcı dostu bulamayabilir. Bu yüzden ana sayfanıza gidip menünüzü kontrol etmeye başlayın ve kendinize şunları sorun;

Site Haritası anlaşılır mı?

En önemli sayfalarıma bağlanıyor mu?

Gereksiz şeylerle dolu mu?

Ziyaretçilerin soruları olursa benimle iletişim kurmalarını kolaylaştırdım mı?

Bu soruların herhangi birinin cevabı hayırsa, menünüzü optimize etmeniz gerekmektedir. 

3. Mobil uyumlu olup olmadığını kontrol edin

İnsanların% 49’undan fazlasının mobil cihazlar üzerinden web’e göz attığını biliyor muydunuz?

Bu, ziyaretçilerinizin çoğunun büyük olasılıkla web sitenizi mobil cihazlarda görüntülediği anlamına gelir.

Bu yüzden web sitenizin mobil cihazlara uygun olup olmadığından emin olmalısınız, aksi takdirde ziyaretçilerinizin yarısından fazlasını kaybedebilirsiniz. 

Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracını kullanarak web sitenizin mobil cihazlara uygunluğunu kontrol edin.

Şu anda web siteniz mobil cihazlara uygun değilse ve çok sayıda ziyaretçinizin mobil cihazlardan sitenize geldiğini düşünüyorsanız, muhtemelen bu sorunu çözmek için bir geliştirici ile birlikte çalışmalısınız.

4. Robots.txt dosyanızı ve site haritanızı kontrol edin

Robots.txt, arama motorlarına hangi sayfaları tarayabileceklerini ve tarayamayacaklarını bildiren basit bir metin dosyasıdır. Site haritası, arama motorlarının sahip olduğunuz sayfaları ve sitenizin nasıl yapılandırıldığını anlamasına yardımcı olan bir XML dosyasıdır.

Bir robots.txt dosyanız varsa, dosyaya domain.com/robots.txt adresinden erişilebilir, eksiklerinizi kontrol edebilirsiniz.

Site haritanız ise URL, robots.txt dosyanızda bulunur. Eğer burada değilse, XML dosyaları için oluşturduğunuz klasörünüzde bulabilirsiniz.

Bu iki dosyaya sahip olmak kullanıcı deneyimi açısından iyidir, ancak zorunlu değildir.

Eğer küçük bir web siteniz varsa (on sayfanın altında), bu dosyalar hakkında çok fazla endişelenmenize gerek yoktur. Ancak, WordPress kullanıyorsanız, hem robots.txt dosyasını hem de site haritasını kolayca oluşturmak için Yoast SEO gibi bir eklenti kullanabilirsiniz.

5. HTTP kullandığınızdan emin olun

HTTP’ler, bir web sitesinin güvenli olduğu anlamına gelir; yani siteye gelen veriler ve siteden giden veri aktarımı şifrelenir. URL çubuğunda bir kilit işareti görüyorsanız ve URL https: // ile başlıyorsa web siteniz HTTP kullanıyor demektir. Web siteniz için durum böyle değilse, bir SSL sertifikanız(HTTP)  yoktur.

HTTP’ler neden önemlidir? Bu durum güvenlikle ilgilidir. Şifrelenmemiş (güvenli olmayan) veriler ele geçirilebilir ve çalınabilir.Ayrıca, HTTP’ler bir Google sıralama faktörüdür. 

Dolayısıyla, HTTP’ler şu durumlarda sizin için bir zorunluluktur:

bir e-ticaret sitesiyseniz ve sitenizden ödeme kabul ediyorsanız 

kullanıcı verilerini toplayan bir siteye sahipseniz

Google’da daha üst sıralarda yer almaya çalışıyorsanız 

Henüz HTTP kullanmıyorsanız bir SSL sertifikası edinin .

SSL sertifikası edinmek her zaman bir maliyete sebep olmayabilir. Lets Encrypt, ücretsiz SSL sertifikaları sağlayan kar amacı gütmeyen bir kuruluştur ve Google dahil olmak üzere sektördeki en büyük arama motorlarının bazıları tarafından desteklenmektedir. 

6. Sitenizin hızını kontrol edin

Google, mobil ziyaretçilerin% 53’ünün yüklenmesi 3 saniyeden uzun süren web sitelerini bıraktığını belirtiyor.

Dahası, Amazon 100 milisaniyelik bir yavaşlamanın satışlarda% 1’e mal olduğunu söylüyor.

Tüm bunların yanı sıra Google,2010 yılında site hızının bir sıralama faktörü olduğunu belirtti.

Web sitenizin hızlı yüklenmesi çok önemlidir. Neyse ki, Google’ın sayfa hızını kontrol etmek için ücretsiz bir aracı var,  PageSpeed ​​Insights. Web sitenizin URL’sini yapıştırdığınızda, hem masaüstü hem de mobil cihazlar için bir “hız puanı” görebilirsiniz.

Sayfayı aşağı kaydırdığınızda Google, sayfa hızınızı nasıl artıracağınız konusunda önerilerde bulunur.

PageSpeed ​​Insights ile ilgili tek sorun, aynı anda yalnızca bir sayfayı kontrol edebilirsiniz. Onlarca, yüzlerce, hatta binlerce sayfalık bir web siteniz varsa, bu can sıkıcı bir durumdur. Bu nedenle birden fazla sayfayı ve dönüşümler / gelir açısından hangi sayfaların sizin için en değerli olduğunu kontrol etmek, diğer sayfalar yerine bunlara öncelik vermek için Google Analytics’i de kullanabilirsiniz.

Bu web sitesi denetim süreci yeni başlayanlara yöneliktir. Bir web sitesini denetlerken arayabileceğiniz şeylerin neredeyse hiç bitmeyen bir listesi vardır ve bazıları biraz teknik ve karmaşıktır. Bu yazıda bilinçli olarak daha basit konulara odaklandım. Bu, diğer konuların önemsiz olduğu anlamına gelmez. 

Yukarıdaki başlıklar sadece SEO ile ilgili değil. Yine de denetim öğelerinin çoğunun SEO üzerinde etkisi vardır. Google’da daha üst sıralarda yer almaya çalışıyorsanız ve SEO deneyiminiz veya bilginiz çok az veya hiç yoksa, bu kılavuz sizin için iyi bir başlangıç ​​noktası olacaktır.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir