Az Bilinen Yeni Anahtar Kelime Bulma İpuçları

Anahtar kelime araştırması, çoğu web sitesinin başarısında önemli bir faktördür. Ancak geleneksel süreç, masada çok sayıda iyi anahtar kelime bırakabilir.

Bu yazıda, bir anahtar kelimeyi nasıl bulduğumuzu ve henüz keşfedilmemiş yöntemlerle yeni anahtar kelime fırsatları bulmayı öğreneceksiniz.

1. Rakiplerinizin en popüler sayfalarına ters mühendislik uygulayın

Herkes anahtar kelime araştırmasını farklı şekilde yapar, bu nedenle rakipler genellikle hiç düşünmediğiniz anahtar kelimeler için sıralama almış olabilir.

Organik aramadaki en popüler sayfalarını tersine değiştirerek, trafik potansiyeli olan anahtar kelimeleri ve konuları bulmak için sıkı çalışmalarla rüzgarı kendi yönünüze çevirebilirsiniz.

Bunu nasıl yapacağınıza bir göz atalım: 

Rakibin web sitesini Ahrefs’in Site Gezgini’ne yapıştırın, ardından En İyi Sayfalar raporuna gidin. Bu, sayfalarından hangilerinin en fazla organik trafik aldığını gösterir.

Bir başka yöntem ise Google’da sıralamak istediğiniz bir anahtar kelimeyi arayın,

En üst sırada yer alan sayfalardan birini Ahrefs’in Site Explorer’ına yapıştırın iyi bir trafik miktarına sahip olup olmadığını kontrol edin ve anahtar kelimelerini inceleyin

Bu anahtar kelimeleri listeleyerek içerik oluşturmaya ve kategorilerinize anahtar kelime çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz.

Sınırsız anahtar kelime fikri için bu işlemi istediğiniz kadar tekrarlayın.

2. Organik trafiğe sahip ve az sayıda backlink içeren veya hiç backlinki bulunmayan sayfaları bulun

Birçok çalışmaya göre, backlinkler ile bir sayfanın organik arama trafiği arasında açık bir ilişki vardır.

Ama bu backlinki olmayan veya  az olan  sayfaların trafiklerinin olmayacağı anlamına gelmez. Nadiren de olsa backlinki olmayan iyi organik trafik alan sayfalara rastlarsınız.

Tohum satan bir web siteniz varsa, ilgili ve düşük rekabete sahip olduğu için bu konu hakkında bir yazı yazmak mantıklı olabilir. Google’da büyük olasılıkla bu konuyla ilgili kelimelerin backlinkleri az veya hiç yoktur. Fakat rekabetin düşük olduğu bir alan olduğu için oluşturduğunuz içerikle sizin sıralamanız yüksek olacaktır.

Peki bunun gibi sayfaları nasıl bulabilirsiniz?

İlk önce Ahrefs’in İçerik Gezgini’ne gidin ve alakalı bir konu arayın. Bir fitness salonu sahibiyseniz ve bir web siteniz varsa, bu kelimeler “kilo kaybı” veya “kas inşa etmek” olabilir. Ardından, en az 500 aylık organik ziyareti olan ve yönlendiren alan adlarının çok az olduğu veya hiç olmadığı sayfaların sonuçlarını filtreleyin. 

Sonrasında Anahtar Kelime Zorluk puanlarını ve sayfaya trafik gönderen anahtar kelimelerin sıralama konumlarını görmek için Organik anahtar kelimeler sekmesini kontrol edin.

Bu çalışmalar doğrultusunda “emzirme sırasında kilo vermek” kelimesi gibi rakiplerinizin çalışma yapmadığı backlinki az olan bir konu bularak bu kelime doğrultusunda içerik çalışmaları yapıp sıralama alma şansınızı yükseltebilirsiniz.

3. Forumların sıralandığı anahtar kelimeleri bulun

Google’ın ilk tercihi, genellikle düşük kaliteli ve kötü yazılmış olduğundan kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği sıralamaktır. Bu nedenle, forum gönderilerinin ilk 10’da sıralandığını görürseniz, bu genellikle rakipsiz bir konunun işaretidir.

Örneğin, Quora’daki bir yazı başlığı olan “ddr3 ve ddr4 arasındaki fark” için sıralama sahibi olan sayfalar ayda 5.400’den fazla arama ziyareti alabilir konumdadır.

Anahtar Kelime Gezgini’ne göre, bu anahtar kelimelerin Anahtar Kelime Zorluk puanı düşüktür. Aynı konuda İlk 10’da yüzlerce aylık arama ziyareti alan başka sayfalar da vardır.

Bunlar gibi anahtar kelimeler bulmak için Ahrefs’in SEO araç çubuğunu yükleyin ve Google’da çalışmak istediğiniz konuyla ilgili forumları arayın. Arama trafiği olanlar için arama sonuçlarını göz atın. Forumların anahtar kelime analizini yaparak zorluk derecesi yüksek olmayan sıralama edinebileceğiniz bir çok anahtar kelime fikriniz olacaktır.

4. Google Search Console’da yeni anahtar kelimeler bulun

Daha önce Google Search Console‘u kullandıysanız, “Arama sonuçları” raporunda sıraladığınız anahtar kelimeleri gösterdiğini bilirsiniz. Bunların çoğu, zaten içerikle hedeflediğiniz anahtar kelimeler olacaktır.

İşte yeni kelime fikirleri için basit ipuçları:

Hedeflemeyi planlamadığınız konularla ilgili yüksek gösterime sahip anahtar kelimeler arayın

Örneğin, bizim için, çok sayıda gösterim aldığımız anahtar kelimelerden biri “blog arama motorları”dır.

Bu konu hakkında bir içeriğimiz bulunmuyor, bu yüzden anahtar kelimeyi filtreleyelim ve hangi geri dönüşlerde sıralandığını görelim. Sonrasında bu geri dönüşlerden anahtar kelimeler bulup çalışmalar yapabiliriz ayrıca bu anahtar kelime için daha üst sıralarda yer alabilir ve blog trafiğimizi artırabiliriz.

5. Trafik potansiyeli olan kazançlı satış ortağı anahtar kelimeleri bulun

Geleneksel anahtar kelime bulma işlemlerini kullanarak tonlarca ilgili işletme anahtar kelimesi bulmak kolaydır. Nişinizle ilgili birkaç anahtar kelime arayın, bu anahtar kelime fikirlerini liste haline getirin, ardından filtrelerinize “en iyi”, “inceleme” ve “üst” gibi kelimeler ekleyin.

Örneğin, siteniz mutfak ekipmanları ile ilgiliyse, şöyle olabilir:

“En iyi karbonlu çelik tavalar” harika bir anahtar kelime gibi görünmüyor, çünkü aylık arama hacmi yalnızca 100’dür. Ancak, en üst sıradaki sayfaları kontrol ederseniz, oldukça fazla trafik alan sayfalardır.

SERP’leri binlerce anahtar kelime için manuel olarak kontrol etmek sonsuza kadar süreceği için, trafik potansiyeli rakiplerin iyi sıralama aldığı konuları bulmanın en hızlı bir yolu SEO crawler araçlarının site gezginlerini kullanmaktır.

Anahtar kelime araştırması yaparken rakibin  “en iyi”, “inceleme” ve “üst” gibi yüksek sıralama almış kelimelerini listeleyin. Trafiği iyi olan bu anahtar kelimelere özgün çalışmalar yaparak sıralama alma şansınızı arttırabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması çeşitli şekillerde yapılabilir. Sadece anahtar kelime aracı kullanarak geleneksel süreçlere bağlı kalmayın bu yöntemler kesinlikle işe yarayan yöntemlerdir, fakat  kendinizi bu yöntemle sınırlandırmamalısınız yeni yöntemlerle anahtar kelime arayışına devam etmelisiniz. Böylelikle anahtar kelime kapasitenizi kat kat artırabilirsiniz.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir