Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Her şey bir arama kutusuna yazılan kelimelerle başlar. Anahtar kelime araması, arama pazarlaması alanındaki en önemli, değerli ve yüksek dönüşlü aktivitesidir. Doğru anahtar kelimelerin sıralaması, web sitenizi oluşturabilir veya bozabilir. Pazarınızın anahtar kelime talebini araştırarak, yalnızca SEO ile hedeflenecek terimleri ve cümleleri öğrenmekle kalmaz, aynı zamanda müşterileriniz hakkında bir bütün olarak daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Sitenize her zaman ziyaretçi almak önemli değildir. Önemli olan doğru türde ziyaretçilerin siteye gelmesidir.

Anahtar kelime analizi ile, talep kaymalarını tahmin edebilir, değişen piyasa koşullarına yanıt verebilir ve web kullanıcılarının aktif olarak aradıkları ürünleri, hizmetleri ve içeriği üretebilirsiniz. Pazarlama tarihinde, neredeyse her niş için tüketicilerin motivasyonlarını anlama konusunda bu kadar yol kat edilmemişti.

Bir Anahtar Kelimenin Değeri Nasıl Anlaşılır?

Web sitenize bir anahtar kelime ne kadar değer katar? Örneğin online bir ayakkabı mağazanız varsa, “kahverengi ayakkabı” veya “siyah çizme” arayan ziyaretçilerden daha fazla satış yapıyor musunuz?  Arama motorlarına giren anahtar kelimeler, sıklıkla webmasterlar tarafından kullanılır ve anahtar kelime araştırma araçları bu bilgiyi bulmamıza izin verir. Ne var ki, bu araçlar aramalardan gelen trafiğin ne kadar değerli olduğunu direkt olarak göstermez. Bir anahtar kelimenin değerini anlamak için, kendi web sitemizi anlamaya, biraz hipotez kurmaya, test yapmaya ve tekrar yapmaya ihtiyacımız vardır. Bunlar klasik web pazarlama formülüdür.

Bir Anahtar Kelimenin Değerini Belirlemek İçin Temel Süreçler

Anahtar kelimelerin değerini belirlemek için bazı soruları kendinize sormanız gerekir. Bu anahtar kelime sizin web site içeriğinizle alakalı mı? Kullanıcılar, bu anahtar kelimeleri kullanarak arama yaptıklarında sitenizde aradıklarını bulabilir mi? Kullanıcılar buldukları şeylerden mutlu olurlar mı? Bu trafik sonuçları finansal ödüller veya diğer örgütsel hedeflere ulaşmanızı sağlayacak mı? Eğer tüm bu soruların hepsine kesin bir şekilde ‘Evet!’ diyorsanız o halde ilerleyebilirsiniz…

anahtar kelime analizi-kırmızı ayakkabı

Büyük Arama Motorlarında Terim ve Sözcük Öbeği Arayın

Hangi web sitelerinin anahtar kelimeniz için sıralandığını ve ayrıca verilen terim için sıralamanın ne kadar zor olacağı anlamak, rekabete değerli bir bakış açısı kazandırır. Organik sonuçların üst ve sağ tarafında ücretli arama reklamları var mı? Genellikle, bir çok arama ağı reklamı yüksek değerli anahtar kelime anlamına gelir ve organik sonuçların üzerindeki çoklu arama ağı reklamları çok kazançlı ve doğrudan dönüşümle baş gösteren bir anahtar kelime olduğunu gösterir.

Google AdWords’teki Bir Anahtar Kelime İçin Örnek Bir Kampanya Hazırlayın

Web siteniz bir anahtar kelime için sıralamaya sahip değilse, yine de trafik testini kampanya hazırlayıp dönüşümlerin ne kadar iyi olduğunu görebilirsiniz. Google Adwords aracında, tam eşleşme seçeneğini seçin ve trafiği web sitenizdeki ilgili sayfaya yönlendirin. En azından 200-300 tıklama boyunca gösterimleri ve dönüşüm oranlarını izleyin.

Topladığınız Verileri Kullanarak, Her Bir Anahtar Kelimenin Tam Değerini Belirleyin

Örneğin, arama ağı reklamınızın bir günde 5000 gösterim elde ettiğini varsayalım, 100 ziyaretçinin web sitenize geldiğini düşünelim ve toplam karın 900 TL olduğunu düşünelim. Bu durumda, bu anahtar kelime için tek bir ziyaretçinin işinize 9 TL katkı yaptığını görebiliriz. 24 saat içinde, 5.000 gösterimde, 1. sırada  % 18 ile % 36  arasında bir tıklama oranı olabilir. Bu da demektir ki günde 900-1800 ziyaret alan sitenizde, her birinden 9 TL kazanarak, her yıl kazancınız 3 ile 4 trilyon arasında olacaktır. İşletmelerin arama pazarlamacılığına hayret etmesi şaşırtıcı değil!

Long Tail Anahtar Kelime Talebini Anlamak

Online ayakkabı mağazası örneğine dönecek olursak, ‘ayakkabılar’ anahtar kelimesi için sıralamada 1. olmak harika olurdu değil mi? Günde 5.000 arama yapan veya günde 500 arama yapan anahtar kelimelerle baş etmek harika bir şeydir. Fakat gerçekte, Bu popüler arama terimleri aslında web üzerinde gerçekleştirilen aramaların % 30’undan azını oluşturmaktadır. Kalan % 70 detaydır ki biz bunlara long tail aramalar diyoruz. Long tail  anahtar kelimeler, herhangi bir günde birkaç kez yapılabilecek milyonlarca benzersiz arama içerir. Fakat bu anahtar kelimeler birlikte alındığında, dünyanın arama hacminin çoğunluğunu oluşturmaktadır.

Arama pazarlamacılar tarafından öğrenilen bir diğer ders, long tail anahtar kelimelerinin genellikle daha iyi dönüşüm aldığıdır. Çünkü daha sonra satın alma / dönüşüm döngüsünde insanları çok iyi yakaladığı gözlemlenmiştir. Bir kişi ‘ayakkabılar’ aramasını muhtemelen taramıştır ve henüz satın almaya hazır değildir. Fakat diğer yandan, birisi ‘en ucuz Air Jordan 38 numara’ araması yaptığında artık satın alma kararını vermiştir ve aradığı ürünü satın alacaktır. Bu yüzden arama talebi eğrisini anlamak çok önemlidir.

anahtar kelime araştırması

Anahtar Kelime Araştırması

Kaynaklar

Anahtar kelime talebi ve anahtar kelime tavsiyeleri hakkındaki bilgileri aşağıdaki listeden bulabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri nasıl keşfettiğinizi ve öncelik sıralamanızı iyileştirmeye yardımcı olmak için Moz’un Keyword Explorer aracını kullanabilirsiniz. Keyword Explorer aracı; doğru aylık arama hacmi verilerini sağlar, anahtar kelimeniz için sıralamanın ne kadar zor olacağı hakkında bir fikir verir, tahmini tıklama oranını gösterir ve sıralama potansiyelini temsil eden bir puan verir.

Aynı zamanda, bu araç, araştırma yapmanız için alakalı anahtar kelimeleri önerir. Çünkü çok sayıda manuel işi harika bir biçimde yapıyor. Ücretsiz deneme sürümünden başlamamızı öneriyoruz.

Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı aracı, SEO anahtar kelime araştırması için bir diğer başlangıç noktasıdır. Sadece anahtar kelimeler önermekle kalmaz, aynı zamanda tahmini arama hacmini sağlar, ayrıca bu terimler için ücretli kampanyalar yayınlama maliyetini de öngörür. Belirli bir anahtar kelimenin arama hacmini belirlemek için eşleşme türünü [Tam] olarak ayarladığınızdan ve yerel aylık aramaların altına baktığınızdan emin olun. Sıralamanıza ve tıklama oranınıza bağlı olarak, bu anahtar kelimeler için elde ettiğiniz gerçek ziyaretçi sayısı genellikle daha düşük olur. Daha gelişmiş veriler içeren araçlar gibi, anahtar kelime bilgileri için diğer kaynaklar da vardır. Anahtar kelime araştırmasına başlamak için Moz blog kategorisi mükemmel bir yer olacaktır.