Düşük Arama Hacmi ne demektir?

Google AdWords reklamcılılığının yapı taşlarını, yani atomlarını anahtar kelimeler oluşturur. Bu anahtar kelime seçimlerini iyi analiz ve doğru optimizasyon sonucu yapmak bizlere karlılık katacaktır. Bazen reklam kampanyalarımıza seçtiğimiz anahtar kelimelerin yanlarında Düşük Arama Hacmi yazısı görürüz. Düşük Arama Hacmi, Google‘da çok az arama geçmişi olan veya hiç arama geçmişi olmayan anahtar kelimelere verilen bir durumdur. Anahtar kelime, reklamlarınızı görünecek şekilde tetiklemeye başlayabileceği zamana, yani arama trafiği artana kadar etkin olmaz.

  • Düşük arama hacmi” ibaresiyle işaretlenen anahtar kelimeler Google‘da çok az arama trafiği almıştır. Bu durum, söz konusu anahtar kelimelerin, çoğu müşterinin aramalarıyla çok alakalı olmadığını gösterir. Bu nedenle Google, reklamlarınızı tetiklememeleri için bu anahtar kelimeleri geçici olarak devre dışı bırakır.
  • Bu anahtar kelimeleri içeren arama sorgularının sayısındaki küçük miktarda artış bile onları yeniden etkinleştirir ve reklamlarınızı yeniden gösterilecek şekilde tetiklemeye başlarlar. Sistem bu durumu haftada bir kontrol eder ve günceller.
  • Örnek olarak anahtar kelime çok spesifik, zor anlaşılır veya önemli ölçüde yanlış yazılmış olabilir. Bu anahtar kelimeleri reklam açık artırmasının dışında tutmak, AdWords‘ün reklamları daha etkili bir şekilde yayınlamasını ve sistemdeki anahtar kelime hacmini azaltmasını sağlar. Google bir anahtar kelimenin açık artırmaya katılmasını durdurmadan önce, son on iki ayda dünya çapında belirli bir anahtar kelime için yapılan arama sayısını değerlendirir.
  • Arama hacmi düşük bir anahtar kelimeniz olduğunda, iki seçeneğiniz vardır:
    • Hiçbir şey yapmayıp, Google tarafından otomatik olarak haftada bir tekrar kontrol edilmesini beklemeyi tercih edebilirsiniz. Anahtar kelimenizi daha fazla kullanıcı aramaya başlarsa, söz konusu anahtar kelime yeniden etkinleştirilir. Bu seçenek özellikle, yeni bir markanın, terimin veya ürünün reklamını yapıyorsanız yararlı olabilir.
    • Ya da anahtar kelimeyi kaldırıp Anahtar Kelime Planlayıcı‘yı kullanarak başka anahtar kelime fikirleri bulabilirsiniz.