Google Aşırı Optimizasyon Cezası

google-asiri-optimizasyon-cezası

Aşırı Optimizasyon, Google algoritması değişikliği ile bu uygulamayı yapanlar için çok talihsiz bir sonuç oldu. Evet site optimizasyonun üstesinden gelmek kolay bir şey değil ancak yapay yollarla aşırılaştırmak da ceza alımlarına neden oluyor.

Black Hat Tanımı Genişliyor

Aşırı Optimizasyon, Google’ın “yapmayın” listesine eklendi. Bu kategoriye yalnızca black hat tekniklerinin yerleştirildiğini sanıyordum, ancak artık böyle değil. Hatta doğal, white hat SEO’da geçerli.

Ciddi olarak, artık iyi SEO yapmak için saldırgan olmamak gerekir. Google’ın sitenizi geçmesi ve SEO’nuzun büyümesine izin vermesi için işler yavaşlamalıdır.

Optimizasyonun Arkasındaki Faktörler

  1. Aşırı optimizasyon, web sitenizin doğal yollarla yapılabileceğinin çok ötesinde optimize ediyor. Panda güncellemesi ise bu aşırı optimizasyonlardan caydırmak için içerik kalitesinde bir kontrol yapılıyor. Bunu tanımlayan, ortak faktör ‘eğer deyimi’ ‘dir. Web sitenizde kaliteli içerik yoksa ya da web sitenizde tam eşlemeli anchor text çok varsa – doğal olmayan link building sinyalleri verir.
  2. Bariz Link Değişim’i uyguluyorsanız – link aldığınız sayfalar Google’a spam sinyali veriyor. Bir link değişimi sayfası ayarlamanızı kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Şimdilik site içi linkleme sizin için en iyi yoldur.
  3. Web sitenizde Hızlı Bağlantı Edinme Oranı var ise yine doğal olmayan link building sinyali verir.
  4. Sosyal sinyalleriniz ile link oranınız birbirinden çok uzaksa yani bir sürü link var fakat bu linklerden gelen insan yok ise bu da yapay link alındığının kanıtıdır. Bu linkler kaliteli ise, oradan gelen insanlar büyük olasılıkla web sitenizde bir sosyal faaliyete girerler. Sosyal sinyalleriniz linkleriniz ile tutarlı değilse, yanlış bir şey var demektir.

“Google’ın algoritmasında, anahtar kelime yüklemesinin ve link değişimlerinin zaten spam işaretleri olduğuna inanılıyor. Belki Aşırı Optimizasyon, web sitenizi arama motorları yerine insanlar için optimize ederek basitleştirilebilir. Sonuçta, bir site, SEO teknikleri ile doluysa, içerik sitenin SEO düzeyi kadar iyi değilse, optimize edilmemiş olarak değerlendirilir.

Google Panda Güncellemesi

google-panda

Arama motorlarına değil insanlara odaklanan, harika ve kaliteli içeriğiniz varsa endişelenmeniz gerekmez.

Amit Singhal’in Google Panda Güncellemesinin ‘kalite’ olarak nitelendireceği içeriği doğrulamaya yönelik hazırladığı 23 maddelik bir rehber şu şekilde;

  1. Bu yazıda sunulan bilgilere güveniyor musunuz?
  2. Bu makale konuyu iyi bilen bir uzman veya konuya meraklı biri tarafından mı yazılmış mı yoksa daha sığ nitelikte mi?
  3. Site, aynı veya benzer konularda biraz farklı anahtar kelime varyasyonları bulunan, kopya, özgün olmayan veya gereksiz makalelere sahip mi?
  4. Kredi kartı bilgilerinizi bu sitede rahatça verir misiniz?
  5. Bu yazıda yazım hatları, stil yanlışları veya konusal hatalar var mı?
  6. Konular, sitenin okuyucularını gerçek ilgi alanlarına mı yöneltiyor yoksa arama motorlarında neyin iyi sıralamaya devam edebileceğini tahmin etmeye çalışarak mı içerik üretiyor?
  7. Makale; orijinal içerik veya bilgi, orijinal raporlama, orijinal araştırma veya orijinal analiz sağlar mı?
  8. Sayfa, arama sonuçlarındaki diğer sayfalara kıyasla önemli bir değer sunuyor mu?
  9. İçerik üzerinde ne kadar kalite kontrolü yapılmış?
  10. Makale bir hikayenin her iki tarafını da anlatıyor mu?
  11. Site, konu hakkında tanınmış bir otorite midir?
  12. İçeriğin kitlesi, çok sayıda yaratıcı tarafından üretilen veya dış kaynaklı mı, yoksa tek tek sayfalar veya siteler kadar ilgi veya bakım almayan büyük bir ağ ile mi yaygınlaşıyor?
  13. Makale iyi düzenlenmiş mi, özensiz mi yoksa aceleyle mi üretilmiş görünüyor?
  14. Sağlıkla ilgili bir sorgu için bu sitedeki bilgilere güvenir misiniz?
  15. Adıyla bahsedildiğinde bu siteyi yetkili bir kaynak olarak tanır mısın?
  16. Bu makale konunun tam veya kapsamlı bir açıklamasını sağlıyor mu?
  17. Bu makale insight analizi veya açık olmanın ötesinde ilginç bilgiler içeriyor mu?
  18. Bu, yer işareti koymak, bir arkadaşınızla paylaşmak veya tavsiye etmek isteyeceğiniz bir sayfa mı?
  19. Bu makalede, ana içeriğe zarar veren veya ana içeriğe müdahale eden aşırı miktarda reklam var mı?
  20. Bu makaleyi basılı bir dergi, ansiklopedi veya kitapta görmek ister misiniz?
  21. Makaleler kısa mı, asılsız mı, yoksa yararlı bilgiler eksik mi?
  22. Üretilen sayfalarda detaylara hiç dikkat gösterilmiyor mu yoksa detaylara çok mu dikkat gösteriliyor ?
  23. Kullanıcılar, bu sitedeki sayfaları gördüklerinde şikayet edecekler mi?