Structured Data Nedir?

Structured data, yani yapılandırılmış veri dediğimizde aklınıza schema.org ve JSON-LD gibi kelimeler geliyor değil mi? Ancak bu terimler tam olarak ne anlama geliyor? Structured data nedir? Ne işe yarar? SEO ile ne ilgisi var? Yapısal verilerin ne olduğunu bilmeyenler için yazdık!

Structured Data Nedir?

Structured data sayfalarınızı arama motorları için daha anlamlı getiren kodlardır. Arama motorları kodları okur ve arama sonuçlarını belirli bir şekilde görüntülemek için kullanır. Örneğin bir sürü yemek tarifi içeren bir web siteniz olduğunu düşünün. Sadece bir tarif içeren sayfaya yapılandırılmış veri ile işaretlerseniz, arama motorlarındaki sonuçlar üzerinde nasıl bir etki yaratacağını görebilirsiniz. Bu sonuçlar rich snippet olarak adlandırılmaktadır. Aşağıda bir örneğini görebilirsiniz.

rich snippet nedir?

Her çeşit web sitesi için structured data mevcuttur. Yapılandırılmış veriler her zaman kod formatındır. Filmler, kitaplar ve makaleler için bile bir format mevcuttur. Yapısal veriler, her durumda, snippet’inize arama sonuçlarında daha fazla ayrıntı ekler.

Burada bir not ekleyelim, maalesef yapılandırılmış verileri eklemiş olsanız bile Google her zaman sayfanızın rich snippet’ini oluşturmaz. Bunun bir garantisi yoktur. Yapabileceğiniz tek şey sayfanıza ekleyip Google’ın indexlemesini beklemektir.

Structured Data Ne İşe Yarar?

Yapısal verileri kullanarak arama motorlarına “konuşabilirsiniz”. Arama motorlarına yemek tarifinizde hangi malzemelerin bulunduğunu söyleyebilir, onlara hazırlık süresinin ne kadar uzun olduğunu ve kaç kalori içerdiğini söyleyebilirsiniz. Google, tüm bilgileri bu sayede kavrayacak ve arama sonuçlarında yer vermeye başlayacaktır.

structured data nasıl kullanılır?

Yapısal veriler, web sitenizdeki bir sayfada arama motorlarına ayrıntılı bilgi veren bir araçtır. Google daha sonra bilgilendirici (rich snippet) arama sonuçları oluşturmak için bu bilgileri kullanabilecektir. İnsanların bu rich snippetleri çok sevdiğini belirtelim.

Schema.org nedir?

Yukarıda bahsi geçen schema.org’dan bahsedelim. Büyük arama motorları, Schema.org adlı bir proje geliştirdi. Schema.org’da, arama motorları tarafından desteklenen tüm yapılandırılmış veri biçimlendirmelerini bulabilirsiniz.

Belirli sayfanız için ihtiyaç duyduğunuz işaretlemeyi bulmak adına Schema.org’u kullanabilirsiniz. Örneğin, sitenizde t-shirt satıyorsanız, hangi renk t-shirt’leri sattığınızı ve snippet’inizde hangi boyutları sunduğunuzu gösterebilirsiniz. Bunun için product schemayı inceleyebilirsiniz. Schema.org’da kod örneklerini kopyalayabilirsiniz. Kopyaladıktan sonra, kodu özel tercihlerinize göre uyarlamanız gerekecektir.