Link Building Nedir ve Nasıl Yapılır?

link building nedir

Link Building Nedir?

Link Building veya Türkçe karşılığıyla Link İnşası, arama motorlarında iyi bir sırada olmak için yapılması gereken en önemli çalışmalardan biridir. Bunun sebebi ise Google’ın yalnızca site içeriği, title ve meta descriptiona bakmayıp web siteleri arasındaki ilişkiye de bakmasıdır.

Link Building Nasıl Yapılır?

Link Building, site içi ve site dışı olmak üzere iki yöntemle yapılır. Site içi link building çalışmasında, yazılarınızda ilgili olduğunu düşündüğünüz başka bir yazınıza link vermeniz yeterli olacaktır. Unutmayın siz sayfalarınıza ne kadar değer yüklediğinizi gösterirseniz arama motorları bunun bir o kadar farkında olacaktır.

Site dışı link building çalışması için yapmanız gerekenler ise şunlardır;

  •      PR Çalışmaları

Şirketler için en iyi link building çalışmalarından biridir. Halka İlişkiler departmanı tarafından oluşturulan çalışmalardan alınabilen linklerdir. Sitenize link alabilmek için basın bültenleri yazıp bunları Web Wire ya da PRWeb gibi sitelere gönderebilirsiniz. Hedeflediğiniz anahtar kelimeleri basın bültenine girin ve sitenizde alakalı sayfalara link verin.

  •      İçerik

Tüm bu yöntemlerin arasında en sürdürülebilir olan ise aranma hacmi yüksek anahtar kelimelerle kaliteli ve hiçbir yerde olmayan özgün içerikler üretmektir. Sitenizde kullanıcıların en çok aradığı konuları işlediğinizde onları sitenize çekersiniz. Ancak içeriklerinizi belli bir plana göre belli bir sıklıkla yayınlamalısınız ziyaretçilerinizi kalıcı hale getirebilesiniz.

  •      Blog/Forum

R10.net gibi forum sitelerinde üyeliğiniz varsa imza kısmına sitenizin linkini koymanız da sitenize ziyaretçi çekecektir.

Bir diğer en çok tercih edilen yöntem ise hiti yüksek olan bloglara üye olarak alakalı konularda yorum yapıp, sitenizin linkini yazmaktır. Forumda olduğu gibi bu yöntem de sitenize ziyaretçi çekecektir.

  •      Sosyal Medya

Sosyal medyanın gücünü artık kimse yabana atamaz. Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin’i aktif olarak kullanın ancak sıkıcı olmayın. Unutmayın ki her sosyal medya aracının kendine göre bir dili vardır. Bunu yakalayabilirseniz siteniz üzerinde büyük bir etki yaratırsınız.

  •      Backlink

Sitenize verilen link sayısı elbette önemlidir ancak bundan daha önemli birşey varsa o da aldığınız linklerin kalitesidir. Mutlaka kendi websiteniz ile alakalı ve TrustRank’ı yüksek sitelerden link almalısınız.  

Link Building çalışmanızı kendi sitenizle benzer içeriğe sahip olan websiteleriyle yapmanız buradan gelecek olan trafiğin dönüşüm oranının da yüksek olmasını sağlar. Çünkü o linkle gelen ziyaretçiler benzer içeriklerden gelen ve sitenizle ilgilenme potansiyeli yüksek olan ziyaretçiler olacaktır.

Backlink Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Anchor  linklerinizi long tail keyword olarak kullanmanız daha faydalı olacaktır.

Bir yazıda maksimum 2 adet anchor link kullanmalısınız. Aksi halde linkler spama düşebilir.

SEO çalışmasının daha değerli olması için kullandığınız tanıtım yazıları en az 300-400 kelime aralığında olmalıdır.

Aldığınız linkler kesinlikle Nofollow olmamalıdır. Bu Google’a sitenize referans verilmediğini belirtir.