Dönüşüm Oranı nedir?

Dönüşüm, reklam veren için belki de AdWords’teki en önemli unsurdur. Geri dönüşleri ölçtüğü için, altın değerindedir. Tabi çok tıklama alarak az dönüşüm almak istemez. Kısaca Dönüşüm Oranı, her bir tıklamadan elde edilen ortalama dönüşüm sayısıdır.

  • Dönüşüm oranınız, basit bir şekilde, belirli bir dönemde gerçekleşen dönüşümlerin sayısı, aynı dönemde dönüşümle sonuçlanabilecek toplam reklam tıklama sayısına bölünerek hesaplanır.
  • Birden fazla dönüşüm işlemini izliyorsanız veya dönüşümlerinizin “Tümü“nü saymayı tercih ediyorsanız, her bir tıklama için birden fazla dönüşüm sayılabileceğinden dönüşüm oranınız %100’ün üzerinde olabilir.
  • Dönüşüm oranlarınızı ölçmek ve sonuç olarak bu oranları reklamcılıkla ilgili kararlarınıza yol göstermesi için kullanmak üzere hesabınızdaki Dönüşüm İzleme aracını kullanın.