Dönüşüm Sayfası nedir?

Reklam verenler AdWords reklamlarını tercih ederler, çünkü günümüzde dijital pazarlama bütçelerinin büyük kısmı buraya harcanmaktadır ve de reklam vereni hedef kitlelere direk olarak ulaştırmaktadır. Dolayısıyla reklam veren de bu hedef kitleye ulaşıp ulaşamadığını, ne kadar ulaştığını bir verimlilik testi olarak merak etmektedir. Bunları da dönüşümleri izleyerek kontrol etmektedir. Bu kontrol mekanizması nasıl işler, Dönüşüm Sayfası dediğimiz sayfalara çerezler yerleştirerek. Dönüşüm Sayfası da web sitenizdeki, kullanıcının sizin için değerli olan bir işlemi gerçekleştirdikten sonra ulaştığı sayfadır (satın alma onay sayfası gibi).

  • Nelere Dikkat Edilmelidir? Kullanıcılar sitenizin bu sayfasına, yalnızca bir dönüşümü(satın alma veya işletmeniz için değerli olduğunu düşündüğünüz bir kayıt işlemi gibi) tamamladıktan sonra ulaşmalıdır. Onay sayfası veya müşteriye teşekkür edilen sayfa, dönüşüm sayfasına örnek olarak verilebilir.
  • Dönüşüm İzleme aracını kullandığınızda, seçtiğiniz dönüşüm sayfası, Google’ın verdiği HTML kodu snippet‘ini ekleyeceğiniz yerdir.
  • İstediğiniz sayıda dönüşüm sayfasını izleyebilirsiniz. Emin olmanız gereken nokta, müşterilerin bu sayfaların her birine, sitenizde ancak istediğiniz işlemi (satın alma veya bir bültene kaydolma gibi) gerçekleştirdikten sonra erişebiliyor olmasıdır.