Fazla Yayın nedir?

Reklam veren, AdWords reklamlarını verir ve yayınlanmasını bekler. Sonrasında da verimliliğini test eder, fakat konumuz şu anda verimlilik değil. Kampanyalarınız için günlük olarak bir bütçe belirlersiniz, bu harcama eşiğine bazen arama hacminin düşük olması gibi durumlardan ötürü erişilemeyebilir. Bazen bu bütçe harcanır, bazı durumlarda da bu bütçenin üstüne çıkılabilir. Fazla Yayın da, Adwords’ün bir günde ortalama günlük bütçe tutarınızdan daha yüksek maliyetlerin tahakkuk etmesi durumudur. Ancak AdWords, kampanyanızın söz konusu ayın tamamında gerçekleştirdiği harcamanın bu sınırı aşmasını engeller. Yani bir gün için geçse dahi, dengeyi muhakkak sağlar.

  • Fazla yayın, trafiğin yavaş olduğu ve reklamlarınızın gösteriminin düşük düzeyde olduğu günlerin telafisini sağlar aslında. Fazla Yayın, şu şekilde gerçekleşir: Reklamlarınızın popüler bir günde gösterilmesini sağlayabilmek için Google, bazı günlerde bütçenizin daha büyük bir kısmını ve diğer günlerde daha küçük bir kısmını kullanabilir. Böyle yapıldığında toplam günlük maliyetiniz, ortalama günlük bütçenizden en fazla %20 oranında daha fazla olabilir.
  • Ancak Google, hizmet aldığınız bütün bir aydan sonra aylık ücretlendirme sınırınızdan (ortalama günlük bütçenizle bir aydaki ortalama gün sayısının (30,4) çarpımı) daha fazla bir tutarda ücretlendirilmeyeceğinizi taahhüt eder.
  • Google, reklamlarınızı çok fazla yayınlarsa ve tamamlanmış aylık bir fatura döneminde bütçenizin izin verdiğinden daha fazla maliyet tahakkuk ederse, hesabınıza otomatik olarak bir kredi aktarılabilir.
  • Bir ayın ortasında duraklatılan veya başka bir nedenle tüm ay süresince yayınlanmayan kampanyalarınızda, ortalama günlük bütçeleriniz ile ücretlendirildiğiniz toplam tutar arasında farklılıklar oluşabileceğini unutmamalısınız.

Yorumlar kapatılmış.