SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO analizi nasıl yapılır?

Web sitenizin SEO başarısını ve arama trafiğinizi artırmak için bu 16 adımlı SEO analizi sürecini takip edin.

SEO’da en küçük şeyler bile büyük önem taşır. Bazen küçük şeyleri yapmak için bile çok çaba harcayabiliriz. Google sıralamasının zorlukları yüzünden başarısızlıklar yaşanabilir. Neyse ki, SEO’da başarınızı ve site trafiğinizi arttırmak için bir çok farklı yol bulunur. İşte size başarılı SEO analizinin ip uçları

SEO Analizi Sürecinde Gerekli Olan Araçlar

Analiz sürecinde kullanılan araçlar; Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, Beam Us Up, Copyscape, Barracuda Penguin Tool ve Title Tag Pixel Width Checker uygulamalarıdır. Tüm uygulamalar gerekli değildir, fakat hepsi süreci kolaylaştırmaya yardımcı olur.

Şimdi SEO analizi nasıl yapılır adım adım anlatmaya başlayalım.

Adım 1: Bir Web Sitesi Kurmakla İşe Başlayın

Kısa bir süre içinde, web sitesinde bir dizi manuel kontrol yaparak ilerleyeceğiz. Fakat öncelikle geri planda bir web crawler kurmamız gerekir. Bir SEO crawler, site botu olarak Google gibi işlev görür ve yapı ile güncel SEO kurulumunda bize kullanışlı bilgiler verir. Web crawl için ücretsiz olan Beam Us Up aracını kullanabilirsiniz. Fakat isterseniz yılda 450 TL ödeyerek Screaming Frog’s SEO Site Auditor aracını da kullanabilirsiniz. Eğer Beam Us Up aracını kullanıyorsanız, sadece sitenizin adresini URL alanına girin ve başlat butonuna basın. Siz denetimlere devam ederken web crawler arka planda çalışmaya başlayacaktır.

Adım 2: Sitenin Yalnızca 1 Sürümünün Göz Atılabilir Olduğunu Kontrol Edin

Bir web tarayıcı içinde, web sitesi adresinizin tüm yolları üzerine düşünün. Örneğin;

http://alanadınız.com

http://www.alanadınız.com

https://alanadınız.com

https://www.alanadınız.com

 

Bir web tarayıcıda bu adreslerden yalnızca birine erişim sağlanabilir. Geri kalan adresler için 301 yönlendirmesi yapılır. Bizler https:// (www ile ya da www olmadan) yapısını kullanmanızı öneriyoruz. Çünkü bu yapıda, SSL özellikli siteler için hafif bir sıralama artışı oluyor. Ayrıca web siteniz güvende kalıyor ve güvenilirliği artıyor. Let’s Encrypt internet sitesi üzerinde ücretsiz SSL sertifikası alabileceğinizi unutmayın. Her iki durumda da sitenize yalnızca bir URL üzerinden erişilebildiğinden emin olun. Diğer tüm sürümler 301 yönlendirmeli olmalıdır.

Adım 3: Ana Sayfa SEO’yu Manuel Kontrol Edin

Hadi gelin birlikte bir sayfadaki temel bilgilere bakalım. Web sitesinin tarayıcıdaki ana sayfasına gidelim ve sağ tıklayınca çıkan sayfa kaynağını gör butonuna tıklayalım. Sadece bazı temel sayfa içi SEO yapıları hakkında hızlı bir kontrol yapacağız. Bu kontrolleri yapabilmek için bir kaç soru sormak gerekir.

  • Sayfa iyi hazırlanmış, tıklanabilir bir başlık içeriyor mu?
  • Özel bir meta açıklaması var mı? Tıklamaları en üst düzeye çıkarmak için optimize edilmiş mi?
  • H1 etiketinin bir örneği var mı?
  • Alt başlıklar (H2, H3 vb.) doğru kullanılıyor mu?

 

Bu soruların cevabını bulmaya hazır mısınız?

 

Ana Sayfa Başlık Etiketini Kontrol Edin

Başlık etiketi, 2017 yılında en önemli sayfa sıralaması faktörü olmaya devam ediyor. Sayfa başlık etiketi (ya da tam olarak HTML Başlık Unsuru) hala, tartışmalı bir şekilde sayfalardaki en önemli SEO faktörüdür. Sayfa başlıklarındaki anahtar kelimeler, Google arama sonuçları sayfasında yüksek sıralamada çıkmanıza yardımcı oluyor. Sayfa başlığı, arama motoru sonuç sayfalarında bir arama pasajının başlığı olarak sıklıkla Google tarafından kullanılır. Sayfa başlıklarındaki anahtar kelimeler çoğunlukla web sayfanızın linkleri olarak sonuçlanır. Burada dikkat edilmesi gereken birkaç şey var. Genellikle, ana sayfa için öncelikle marka görülmeli ve başlık etiketi çok uzunsa aramada kısaltılmalı..  Öncelikle markayı koyarak başlığı tekrar yazın. 55 karakterlik başlığı koruyun ve daha fazla kısaltmayın.

 

55 karakter gerçekten başlık uzunluğu için iyi bir kuraldır, aslında karakterlerden ziyade önemli olan pikseldir. Şu an için Google biraz hazırlık yapıyor olmasına rağmen şu an için genel ölçü 512 pikseldir (örneğin mobil sonuçlarda daha fazlası gösterilebilir). Başlıklarınızın kaç karakter olduğunu bulmak kolay olsa da, piksel genişliğini hesaplamak biraz daha zor bir iştir. Fakat burada işinizi kolaylaştıracak bir araç var. Yalnızca başlık etiketinizi girin, “Yo, Get Pixel Width” butonuna tıklayın ve başlığınızın bir ön izlemesini bir piksel sayısı ile birlikte alın.

Ana Sayfa Meta Açıklamasını Kontrol Edin

Meta açıklama, sıralamanızı direkt olarak etkilemez. Ancak, iyi yazılmış bir meta açıklaması daha fazla tıklama almanıza yardımcı olabilir. Genel olarak, Google’ın tıklama oranı bir sıralama sinyali olarak kullandığı kabul edildiğinden, ana sayfanızdaki meta açıklamanızın; çok cazip ve çok iyi yazılmış olması gerekir. Bunu, arama sonuçlarında reklamınız olarak düşünün. Meta açıklaması, arama motoru sonuçları sayfasındaki kullanıcıların sitenize gelmek için dikkatlerini çekecek son duraktır. Bu, dijital pazarlamacıların sürekli üzerinde odaklanmayı ihmal ettiği bir şeydir. Belki bunun çok önemli olmadığını düşünüyorlar. Fakat meta açıklamalarınız için çaba sarf etmiyorsanız, bir sürü yeni potansiyel müşterileri ve müşterileri getirebilecek iyi web sitesi trafiğini kaybedebilirsiniz.

İyi bir meta açıklaması, sunduğunuz ürün veya hizmet için insanlar tarafından dikkat çekici olmalıdır. Örneğin bir e-ticaret sitesi ‘Ücretsiz Kargo’, ‘Ürün İadesi Garantili’, ‘En Ucuz Fiyatlar’ gibi noktaları içermelidir.

Ana Sayfa Header Etiketlerini Kontrol Edin

H1 etiketi, hala en önemli sayfa sıralama faktörüdür. Bizim istediğimiz şey, sitenizdeki her bir sayfanın eşsiz, tanımlayıcı bir H1 etiketine sahip olmasıdır. Ana sayfa için, sitenin temel amacını bildirmek ve süreçte 1 ya da 2 tane yüksek seviye anahtar kelimeyi kapsaması önemlidir.

Alt Başlıkları (H2, H3 vb.) Kontrol Edin

Alt başlıklar, her sayfanın içeriğini bölmek için mantıklı bir şekilde kullanılmalıdır. Ayrıca, bize ikincil anahtar kelimeleri / kelime öbeklerini hedeflemek için iyi bir fırsat sağlar. Alt başlıklarda, jenerik kelime öbeklerini (‘daha fazla bilgi’, ‘detaylar’ vb.) kullanmaktan kaçının. Bunun yerine, bu cümleler bir div içine konulmalı ve CSS ile biçimlendirilmelidir.

Adım 4: Web Crawl Raporunu Analiz Edin

Bir kez web crawl raporunu tamamladığınızda web sitesi problemlerinin listesini yapacaksınız. Yinelenen başlık etiketleri sorunu WordPress sitelerinde yaygındır. Temelde, bunun sebebi dizine eklenebilir ve aynı başlığa sahip blog arşiv sayfalarıdır. Başlıklarımıza “- Sayfa X” ekleyebiliriz veya sadece sayfa 1 dışındaki her şeye noindex takip etiketi ekleyebiliriz.

Adım 5: İçeriklerin Özgünlüğünü Kontrol Edin

Google, kopya içeriklerden nefret eder. Kopya içeriklerin çok olması sonucu siteniz Panda tarafından kapatılabilir. Sitenizdeki birden çok sayfada çoğaltılan içerikler kötüdür. Ancak diğer web sitelerinde çoğaltıldığında daha da kötüleşir. Web üzerinden olası kopya içerik sorunlarını premium bir Copyscape hesabı ile kolayca bulabilirsiniz. 30 TL gibi bir fiyata 200 tane URL’yi kontrol edebilirsiniz.

Copyscape kullanmak için öncelikle web crawl raporundaki URL’leri, araca yapıştırın. Ekle butonunu tıklayın böylece araç, girdiğiniz URL sayısını doğrulayacaktır. Ayrıca toplu taramanın tamamlanması için yaklaşık bir süre verecektir. İşlem bittiğinde, yinelenen içerik eşleşme sayısını ve “Risk” puanı renk kodlu bir öğeyi gösteren tüm taranan URL’lerin bir listesini gösterir. Tek bir URL’yi tıklayıp eşleşmeleri görebilirsiniz.

Öncelikle, metin bir görsel ile yer değiştirebilir. Bu, kopya içerik sorununu kesinlikle ortadan kaldırır. Fakat özgün içeriklere sahip kategori sayfalarını kapsamaz. Bu sayfalar Panda tarafından işaretlenmiş olabilir. Yani en iyi çözüm kategori sayfalarına özgün tanıtımlar eklemektir. Bunu yaptığınız zaman sayfadaki özgün içeriğiniz yükselecek, orijinal metin hafifleyecektir.

Bunun yanı sıra, kategori sayfalarının sıralamaları kendi kendine artmasına yardımcı olabilir.

Adım 6: Google’da Bazı Testler Yapın

Aramaları yönetmek için artık Google’a geçiyoruz.

Marka İçin Arama

İlk önce, sitenin markasını arayacağız. Bir web sitesi çok yeni ya da marka ismi çok genel değilse, sıralamada 1. Konumdadır. Değilse, bu ağır algoritmik veya manuel cezalar gibi daha derin sorunların olduğunun güçlü bir göstergesidir. Eğer marka ikinci sıradaysa ve herhangi bir ceza yoksa, Google’ın markaya henüz tam olarak güvenmediğinin bir göstergesidir.

Web Sitesi Güvenilirliği Nasıl Arttırılır?

Site güvenilirliğini arttırmak için; güçlü ve markalı linkler inşa edin. İş dizinlerinde atıflarda bulunun. Google Business listelerine sitenizi kaydedin. Sitenin tüm önemli sosyal ağlarda var olmasını sağlayın.

“Site:” Operatörünü Kullanarak Bir Arama Yapma

Site: operatörünü kullanarak bir arama yapacağız, böylece Google’ın şu anda alan adı için kaç sayfa dizine eklediğini göreceğiz. Bu, dizine ekleme sorunlarına karşı erken bir uyarı olacaktır. Bu arama formatı, site:alanadınız.com şeklinde kullanılır. Arama sonucunda junk yani önemsiz sayfalar olduğunu göreceksiniz. Örneğin burada birçok etiket sayfası dizine eklenmiş olabilir. Bunların içinde hiç bir içerik yoktur ve bu yüzden dizinden silinmelidir. Yine YOAST aracılığıyla noindex ekleyerek, tek bir tıklama ile tüm etiket sayfalarını takip ederek bunu kolayca yönetebiliriz. Bunun dışında Google’ın dizininden kaldırılacak diğer düşük kaliteli sayfaları bulmak da önemlidir.

Adım 7: Arama Trafiğini Analiz Edin

Açıkçası, herhangi bir SEO denetiminin amacı, bir web sitesi trafiğini artırmanın yollarını belirlemektir. Dolayısıyla, sitenin şu anda nasıl performans gösterdiğine bir göz atmanız önemlidir. Öncelikle sitenin güncel arama trafiğine bakacağız. Kazanç > Genel Bakış > Organik Arama adımlarını takip edeceğiz. Karşımıza çıkan sayfada, Landing Page butonuna tıklayarak, hangi sayfaların güncel olarak en çok trafik getirdiğini keşfedebiliriz. Açılış sayfalarının geniş ve yaygın kullanımı, sitenin normal olduğunu gösterir. Geniş bir yelpazede yer belirleyecek ve trafiği haftaya göre görüntüleyeceğiz. Dikkat çeken herhangi bir yükseliş ya da düşüşlere bakmak gerekiyor.

Bu durumda her yılın sonundaki tüm büyük artışları ve düşüşleri görebiliriz. Büyük bir düşüş, Google tarafından ceza aldığımızın bir göstergesi olabilir. Bu düşüş üzerine araştırma yapmak gerekecektir.

Adım 8: Google Search Console’dan Gelen Verileri Toplayın

Google Search Console ya da diğer adı ile Webmaster Tools, SEO denetimimiz için oldukça yararlı verileri bize sunacaktır.

Web Crawl Hatalarına Bakın

search console tarama hataları

Öncelikle, Google, siteyi tarama ile ilgili tüm sorunları bildirmiş mi ona bakacağız. Burada Google’ın bir dizi 404 (bulunamadı) hatası ve birkaç 403 (erişim reddedildi) hatası bildirdiğini görebiliyoruz. Daha yakından incelendiğinde, bu 404 hatalarının siteden çıkarılan eski ürünlerden kaynaklandığı görülür. Bu durumda, süresi dolmuş ürünlerin 301 ile benzer bir ürüne veya ana kategoriye yönlendirilmesini tavsiye ederim. Bu, 404’le birlikte kaybolacak sayfaların kazandığı (hem harici hem de dahili linklerden) link eşitliklerini koruyacaktır. 403 hatalarıyla geri döndürülen sayfaların, Google’ın bunları nasıl bulduğunu anlamak için biraz daha derin araştırma yapmamız gerekebilir.

 

HTML İyileştirmelerini Kontrol Edin

search console html geliştirmeleri

Google’ın siteyi dizine eklediğinde bulduğu sayfa içi sorunlara hızlı bir genel bakış sağlamak için HTML iyileştirmeleri raporuna bakacağız (Arama Görünümü > HTML iyileştirmeleri). Bu durumda Google, kopya başlık etiketleri ve kopya meta açıklamalarını da kapsayan bir çok sorunu raporlar.

Adım 9: Grafik Eğrilerini Kontrol Edin

ahrefs grafiği

Ahrefs Site Explorer aracındaki genel rapor, sitenin genel gidişatı hakkında bazı yararlı bilgiler verir. SEO çalışmalarımızın sıralamalarda ve trafikte olumlu bir etkisi olup olmadığı konusunda bazı hızlı görsel geri bildirimler alabiliriz. Ahrefs Site Explorer aracına alan adını girerek işe başlayabiliriz. Daha sonra keşfet butonuna tıklayalım (Site Explorer > Alan Adı Gir > Keşfet). Bu işlem, alan adı için genel rapora bizi götürür. Web sitesine işaret eden yönlendirme alanlarının sayısı giderek artıyorsa bu iyi bir şeydir. Bir sonraki adımda organik arama butonuna tıklayacağız ve anahtar kelimeler ile tahmini trafiğe bakacağız. Grafik eğrisi yukarı doğru yükselişte ise bu her şeyin iyiye gittiğini gösterir.

Bu raporlar özellikle sıralamadaki iyileştirmelerin trafikte artışa neden olamayabileceği yeni siteler için yararlıdır. Eğer anahtar kelimeler ve trafiğin sürekli yukarı çıktığını görebilirsek, SEO çalışmalarımız pozitif sonuçlar veriyor demektir.

Adım 10: Yüksek Arama Hacimli Anahtar Kelimeler İçin Sayfa Sıralamaları

Pozisyonda  5. sıralama, yüksek arama hacimli anahtar kelimeler için oldukça iyidir. Zaten yüksek bir sıralamanız varsa, biraz aktif bir SEO çalışması, sizi en iyi noktalara getirmek için yeterlidir. İstenilen, yüksek arama hacimli anahtar kelimeler için 5-10 arası bir sıralama pozisyonuna sahip olmaktır. Bunu Ahrefs Site Explorer aracıyla yapmak oldukça kolaydır. Yalnızca organik anahtar kelime raporunu çalıştırıp, pozisyon ve arama hacmi filtresini buna göre ayarlamamız gerekir.

Site Explorer > Alan Adı Gir > Keşfet > Organik Anahtar Kelimeler > Pozisyon (5’ten 10’a kadar) > Arama Hacmi (en az: 1,000 en fazla: boş)

 

Hızlı kazançlar elde etmek için anahtar kelimeler ve içerik listesi yapmalıyız. Burada çıkan sayfaları nasıl yükseltecek ve en iyi noktalara getireceğiz? Sayfalara biraz iç link ekleyeceğiz. Sayfalara biraz yeni backlink ekleyeceğiz. İçerikleri güncelleyerek yeniden yükleyeceğiz. Sayfaların tam anahtar kelimelerden oluşturduğundan emin olacağız.

Saniyeler içinde sayfaya yeni backlink’ler kurmak ister misiniz? Sadece sitenizde fazla trafik getirmeyen bir sayfa bulun (fakat birkaç tane gelen linklerin biriktiği) ve trafiği arttırmak istediğiniz sayfaya 301 yönlendirmesi yapın.

Adım 11: Backlink Profilini İnceleyin

Belli bir sorunu araştırmak için sitenin link profilini hızlı bir şekilde manuel olarak inceleyeceğiz. Ahrefs aracı bunu kolaylıkla bizim için yapacak!

Öncelikle domain genel raporuna geri döneceğiz ve Anchors Cloud açacağız. Bu işlem bize, sitenin anchor text dağılımını anlamak için hızlı ve kolay bir görsel sonuç verir. Bu durumda, yalnızca URL’leri ve marka linklerini sitenin link profilinin üçte birinden fazlasını telafi etmek için görebiliriz. Ayrıca markanın ismini kapsayan diğer anchorları da bu şekilde görebiliriz. Markalı linkler gibi güven oluşturmak için yardımcı olduğundan, SEO açısından bakıldığında iyi bir haberdir.

Bir sonraki adımda, çoğu kez hızlı kazanımlar elde edebileceğimiz ‘gelen linkler’ başlığı altındaki ‘bozuk linkler’ raporuna göz atacağız. Bu, sitemizdeki şu anda 404 hatası döndüren link eşitliğini kaybeden sayfa linklerini gösterecektir.

Site Explorer > Alan Adı Gir > Keşfet > Backlink Profili > Backlinkler > Bozuk Linkler

Zamanı geçmiş URL’ler için 301 ile ilgili yönlendirmeleri yaparak bunları kolayca düzeltebiliriz ve linkleri tekrar elde edebiliriz.

Son olarak, herhangi bir şeyin şüpheli veya düşük kaliteli olduğuna bakmak için, sitenin ilgili domainlerinde hızlı bir şekilde çalışacağız. Raporun sırasını tersine çevirmek ve en düşük kaliteli bağlantıları en üste koymak için “DR” düğmesini tıklamamız gerekir.

 

Site Explorer > Alan Adı Gir > Keşfet > Backlink Profili > İlgili Domain > DR’ye göre sınıfla

Zamanla, düşük kaliteli linkleri altıncı hislerinizle bulabileceksiniz. Herhangi bir şey şüpheli görünüyorsa, “Backlink’ler” sütunundaki numarayı ve ardından bir göz atmak için bağlantı URL’sini tıklamanız yeterlidir. Tam bir denetleme yaparken bunu ayrıntılı olarak incelemek için zaman harcamanız gerekebilir. Fakat şimdilik, düşük kaliteli ya da kasten manipülatif olan herhangi bir şeye bakabilirsiniz. Çok fazla sayıda yönlendirilen link ya da birden çok forum profilinden gelen linklere bakmanız gerekir. Bu işlemleri yaptıktan sonra link profili nispeten temizlendi. Bu nedenle, SEO denetimimizin sonraki aşamasına geçebiliriz.

Adım 12: Cezaları Tespit Edin

Hem Panda hem de Penguin artık Google’ın algoritmasını ve “gerçek zamanlı” olarak sıralamaları etkiliyor. Aşağıdaki yöntem sıralamalarınızı etkilemeye devam edebilecek geçmiş cezaları bulmak için faydalıdır. Daha önce de belirttiğim gibi, ani trafik düşüşlerine neden olan Google cezalarına daha yakından bakacağız. Neyse ki, bu görev için ücretsiz bir araç olan Penguin var. Google’ın algoritmik güncellemelerine paralel olarak trafikteki düşüşleri hızla saptamak için Penguin aracını nasıl kullanabiliriz?

Penguin aracını yükleyin ve Google Analytics hesabınızla giriş yapın. Analytics hesabınızla bir kez giriş yaptıktan sonra, solda yer alan menüden incelemek istediğiniz siteyi seçin. Bu, Google Analytics’teki siteler listenizle aynı olmalıdır. Seçimi yaptıktan sonra, organik trafiği gösteren bir grafik karşımıza çıkacak. Bu grafik, Google’ın güncellemeleri ile uyumlu çeşitli renk kodlarına sahip çizgilerle kaplanacaktır. Panda, Penguin vb. gibi çeşitli güncellemeleri, sağ taraftaki düğmeleri kullanarak açabilir ya da kapatabilirsiniz.

Adım 13: Web Sitesi Hızını Kontrol Edin

Uzun süredir web sitesi hızının, Google’ın bir çok sıralama faktöründen biri olduğunu biliyoruz. Elbette çabuk yüklenen web siteleri, yavaş yüklenen web sitelerinden çok daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunar. Dolayısıyla, web sitenizin olabildiğince çabuk yüklenmesi için optimize edilmesini sağlamak her zaman yapacağınız en iyi şeydir. Muhtemelen web siteniz ve sunucunuza ince ayar çekmek için günlerinizi harcayabilirsiniz. Fakat büyük sorunları tanımlamak için Google’s Page Speed Insights Tool sizin için iyi bir başlangıç noktası olacaktır.

Bu ücretsiz araca URL’yi girin, analiz et butonuna tıklayın ve Google web sitenizin mobil ve masaüstü için hız skorunu çıkarsın. Ayrıca size geliştirebileceğinizi düşündükleri diğer alanların listesini verirler. Ayrıca, sitenin hazır olduğunu, tercihen duyarlı bir tasarıma sahip olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir.

Adım 14: Yapılandırılmış Verileri Test Edin

search console yapılandırılmış veri

Denetleme sürecinin bir sonraki adımı, yapılandırılmış verileri test ederek sitenin içeriklerinin düzgün bir şekilde oluşturulup oluşturulmadığına bakmaktır.

Yapılandırılmış Veriler Neden Önemlidir?

Yapılandırılmış verilerin doğru kullanılması arama sonuçlarındaki görünürlüğü artırabilir ve tıklama oranında iyileşme sağlayabilir. Yapılandırılmış verilerin dahil edilmesinden fayda sağlayabilecek içeriğe örnekler şunları içerir: yorumlar, ürün bilgileri ve etkinlikler. Her ne kadar, çoğu içerik türünü belirli bir dereceye kadar işaretleyebilseniz de spam’e düşmeyin!

Buna ek olarak, Google’ın izin verdiği yapılandırılmış verilerin doğru kullanımı, içeriğinizin daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Yapılandırılmış veriler, arama motorlarının yalnızca sitenizi taramakla kalmayıp gerçekten anlamasını sağlar. Evet, arama motorları bile web sayfası içeriğini deşifre etme konusunda zorlanabilir. İnsanlar için kusursuz bir biçimde açık olan unsurlar, web crawlers için hiçbir anlam içermeyebilir. Bu konuda Google Structured Data Testing Tool kullanabiliriz böylece var olan yapılandırılmış verileri test edebiliriz. Test etmek istediğiniz URL’yi yapıştırıp, getir ve doğrula butonuna basmanız yeterlidir. Google, sayfanın yapılandırılmış verilerini değerlendirecek ve hataları geri getirecektir. Bu durumda, soruşturulması ve düzeltilmesi gereken birkaç hata olduğunu görebiliriz.

Adım 15: İçerik Boşluklarını Bulun

İçerik boşluğu nedir? Rakiplerinizin güncel sıralaması için gereken bir anahtar kelime ve sizin kullanmadığınız bir kelime. Söylemeye gerek yok, bu düzeltmeniz gereken bir şeydir. İçerik boşluklarını bulmak için Ahrefs Site Explorer aracında çalıştırabileceğiniz basit bir rapor var. Biz bunu “içerik boşluğu” olarak adlandırdık. Ama önce size en yakın rakibinizin kim olduğunu araştırın. Bunu yapmak için “Rakip Etki Alanları” raporunu çalıştırın.

Site Explorer > Alan Adı Gir > Keşfet > Organik Arama > Rakip Alanlar

Rapor, alan adınızla birlikte anahtar kelime sıralamanızdaki büyük bir çakışma bulunan siteleri gösterir. Burada bir çok rakip çıktı. Şimdi içerik boşluğu raporuna gidip 3 rakibi inceleyeceğim.

Site Explorer > Alan Adı Gir > Keşfet > Organik Arama > İçerik Boşluğu > Rakipleri Gir > Anahtar Kelimeleri Görüntüle

Arama hacmi filtresini, maksimum arama hacmi 20.000 olan anahtar kelimeleri gösterecek şekilde ayarlıyoruz. Bu şekilde markalı aramaları ve diğer hedef kelimelerimize değmeyeceği diğer anahtar kelimeleri filtreleyeceğiz.

İçeriği hedefleyebildiğimiz, yüksek hacimli bir dizi anahtar kelime olduğunu görebiliyoruz. Bir e-ticaret mağazası işletiyorsanız, bu ayrıca stoğa girecek yeni ürünler hakkında iyi bir fikir verebilir.

Adım 16: Tam İçerik Denetimi Yapın

Denetim sürecimizin son aşaması biraz enteresandır. Bunun nedeni sıklıkla sitenizdeki sayfaları silmeyi gerektirmesidir. Peki bu trafiği arttırmaya nasıl yardımcı olacak? Kısa cevap, çok düşük kaliteli veya daha düşük performans gösteren sayfalar, tüm sitenizi aşağıya çekebilir.  Geçen yıl Ahrefs blogdan gelen ve düşük performans gösteren 200 gönderi silindi. Daha sonra kısa bir sürede arama trafiğinin güzel bir şekilde yükseldiğini görüldü.

Sitenizdeki güncel trafik getirmeyen düşük kaliteli sayfaları bulun. Eğer iyileştirilebiliyorsa sayfaları güncelleyip yeniden yükleyin. Aksi halde, bunları sitenizden silin ve 301 yönlendirmesi ile ilgili sayfaya URL’yi yönlendirin. Fakat tüm bunları yaparken dikkatli olun. Sitenizdeki sayfaları çıkarmadan önce ilk tercihiniz içeriği iyileştirmek ve yeniden yüklemek olmalıdır. Ancak, bir sayfa çok düşük kalitedeyse ve güncellenme uğraşına değmezse, o zaman devam edin ve silin. Herhangi bir link eşitliğini kaybetmemek için ilgili sayfaya 301 yönlendirmesi yapmayı unutmayın.

Dikkat çekilmesi gereken diğer bir husus, aynı anahtar kelimeyi hedefleyen birden çok içerik parçalarıdır. Buna “keyword cannibalisation” adı verilir. İdeal olarak, sitenizdeki bir sayfa her bir anahtar kelimeyi hedef almalıdır. İyi bir taktik, aynı anahtar kelimeyi hedefleyen birden fazla gönderiyi birbirine birleştirerek süper yetkin bir gönderi elde etmektir.

Son Söz

SEO analizimiz tamamlandı!

Bu adımları takip ederek sıralamaları iyileştirmek için sitenize yapabileceğiniz bir takım değişiklikleri ortaya çıkaracaksınız.

Tam bir SEO analizi çok uzun bir süreçtir (sitenin boyutuna bağlı olarak birkaç saatten birkaç güne kadar değişebilir). Fakat bu süreç, yeni bir SEO kampanyasını başlatmak ve bir sitenin güncel olarak nasıl kurulduğuna dair bir fikir edinmek için harika bir yoldur. Araştırmaya devam etmek istersek, bu işlemin başında başladığımız tarayıcıya geri dönebilir ve sitenin yapısına, iç bağlantıya ve diğer sayfa içi faktörlere vb. daha ayrıntılı bir göz atabiliriz. Bu noktada, sitenin bağlantı profilini daha ayrıntılı bir şekilde araştırmak ve ek anahtar kelime fırsatları aramak için Ahrefs’e geri dönebiliriz.