Dönüşüm İzleme nedir?

Dönüşüm ile ilgili bilgileri sizlere önce aktarmıştık. Şimdi ise dönüşüm izleme ili bilgilerimizi sizlerle paylaşacağız. Dönüşüm izleme, Adwords reklamlarınızın aldığı tıklamaların, satış, olası satış veya sizin için değerli sayılacak bir işlem, örneğin form doldurma gibi anlamlı işlemlere nasıl yol açtığını ölçmeye yardımcı olabilecek, hesabınızda sunulan ücretsiz bir araçtır.

  • Reklamınızın tıklanması doğrudan, form doldurma, satın alma, bültene kaydolma, olası satış, belirli bir sayfanın görüntülenmesi ve indirme işlemi gibi sizin için değer taşıyan bir davranışa yol açıyorsa, bir dönüşüm gerçekleşmiş olur. Dönüşüm İzleme de, web sitenizde gerçekleşen bu tür etkinlikleri ölçen ücretsiz Google aracıdır.
  • Dönüşümleri izlemek, reklamlarınızın performansının işletmenizin başarısıyla olan ilişkisi hakkında size ayrıntılı bilgi sağlayabileceği için önemlidir. Geçmişe dönük kıyaslamalar yaparak, verimliliğinizi artırabilirsiniz. Dönüşüm İzleme, işletmeniz için en başarılı olan etkili reklamları ve anahtar kelimeleri saptamanıza da yardımcı olur.
  • Dönüşüm İzleme aracını kullanabilmek için, web sitenizin HTML kodunun, küçük bir izleme kodu parçası eklemek üzere siz veya bir başkası tarafından düzenlenmesi gerekir. Bu kod, kullanıcı reklamınızı tıkladığında, onun bilgisayarına veya cep telefonuna bir çerez yerleştirir. Kullanıcı dönüşüm sayfalarınızdan birine ulaşırsa, AdWords, çerezi algılar ve sizin için başarılı bir dönüşüm kaydeder. Size de performans değerlendirmesi kalır.