Reklam verenler, belirli amaçlarla potansiyel kullanıcıları/müşterileri izlemek ve onlara yeniden pazarlama gibi yöntemleri kullanmak adına çerezler kullanırlar. Nedir bu çerez? Kullanıcıların ziyaret ettikleri web sayfalarında kullanılan tercihleri ve diğer bilgileri depolamaya yardımcı olan, kullanıcıların bilgisayarlarına kaydedilen küçük dosyalara verilen addır.
- Çerezler belirli sayfalarda kullanıcıların ayarlarını kaydedebilir ve bazen de ziyaretçilerin web sitelerine nasıl ulaştıklarını ve etkileşime girdiklerini takip etmek için kullanılabilirler.
- Google çerezleri çeşitli şekillerde kullanır. Örneğin, yeniden pazarlamave Google Analytics, reklamlarınızı yayınlamak veya başarınızı takip etmek gibi konulara ışık tutmak için çerezler kullanılır.
- AdWords‘ün dönüşüm izleme özelliği de çerezleri kullanır. Reklamınızdan satışları veya diğer dönüşümleri takip etmenize yardımcı olmak için, bir reklamı tıklayan kullanıcının bilgisayarına bir çerez eklenir. Bu çerez 30 gün süreyle bilgisayarda kalır ve kişisel olarak tanımlama sağlayan bilgileri toplamaz ya da takip etmez. Kullanıcılar, Google‘ın dönüşüm izleme çerezini internet tarayıcılarının tercihler ayarlarından devre dışı bırakabilirler.
- Bazen siz oturum açarken veya AdWords hesabınızda gezinirken çerezler sorunlara neden olabilir. Böyle bir durum meydana geldiğinde, bunu düzeltmenin en iyi yolu internet tarayıcınızın önbelleğini ve kaydedilen çerezleri temizlemektir.