Kampanya Bütçeyle Sınırlı ne demektir?

Kampanyalarımızı belirlerken çok hassas davranmamız gerekir. Yapacağımız en ufak hareketler kelebek etkisi yaratarak, üst sınırlarda dönüşüm de sağlayabilir, kayıplara da yol açabilir. Bu noktada bütçeleri de aynı şekilde yönetmemiz gerekmektedir. Kampanyaya ortalama ne kadar harcamamız gerektiğine ilişkin öngörüyü, Google bizim adımıza yapar. Tabi bunu anahtar kelimelere bakarak, rekabete paralel olarak belirlemektedir. “Kampanya bütçeyle sınırlı” terimi de, günlük bütçeniz Google’ın önerdiği tutardan düşük olduğunda kullanılan bir kampanya durumudur. Kampanya durumlarını sizlerle daha önce paylaşmıştık. Bu durumda, reklamlar düzenli olarak, gösterilebilecekleri kadar sık gösterilmemektedirler.

  • Kampanyanın “bütçeyle sınırlı” durumuna sahip olduğu, kampanyalar tablosunun durum sütununda görünür. Bu, bütçenizin önerilen günlük bütçeden düşük olduğu anlamına gelir.
  • Bütçeniz önerilen tutarın altında olduğunda, anahtar kelimelerinizin ve diğer kampanya hedefleme ayarlarınızın alabileceği trafiğin tamamı bütçeniz tarafından karşılanamayabilir. AdWords, bütçenizin gün boyunca yetmesini sağlamak için reklamlarınızın görünme sıklığını azaltır. Kampanyadaki reklamlar görünmeye devam edebilir, ancak görünebilecekleri kadar sık görünmeyebilirler.
  • Bütçeyle sınırlı bir kampanya yine de başarılı olabilir ve işletme hedeflerinizi karşılamanıza yardım edebilir. Ancak, bu durum, bütçenizi artırabiliyorsanız, daha fazla gösterim elde etme fırsatları olabileceğini gösterir.
  • Farklı bir bütçe kullanmanız durumunda kampanyanızın ne kadar gösterim alabileceğini incelemek için “Kampanyalar” sekmesinde “Bütçeyle sınırlı” yı tıklayın. Sınırlı kampanyadaki tekliflerinizi düşürmeyi de göz önünde bulundurabilirsiniz. Ayrıca, daha fazla tıklama veya video görüntülemesi almak için teklif ayarlamalarınızı da düşürebilirsiniz.