Envanter Filtreleri nedir?

Google AdWords reklamlarını bir bütün olarak ele almak gerekir, metin reklamların, ya da Görüntü Reklam Ağı için resim reklamlar kendi başlarına da çok değer katabilirler ve de kazanç sağlayabilirler, fakat hesabı kampanyalardan oluşan bir bütün olarak ele alırsak, hepsi ayrı ayrı bir satranç oyunun öğeleri gibidirler. Bu bağlamda da e-ticaret üzerine reklam verenlerin alışveriş reklamlarını kullanması neredeyse zorunluluk haline geldi. Bunun için de bir Google Merchant Center hesabının olmasına. Envanter filtreleri de, Google Merchant Center hesabınızda yer alan ve ürün listeleme reklamlarınızda görünebilecek ürünleri hariç tutmak için kullanabileceğiniz isteğe bağlı bir yöntemdir.

  • Google varsayılan olarak, kullanıcıların aramalarını tüm Google Merchant Center ürün envanterinizdeki en alakalı ürünlerle eşleştirir. Uygun bir ürün gruplaması tanımlamak için filtreleri kullandığınızda, Google yalnızca Google Merchant Center hesabınızda yer alan ve tanımladığınız ürün gruplarıyla eşleşen ürünleri gösterir. Ayrıca filtreler isteğe bağlıdır ve kampanya düzeyinde oluşturulur.
  • Envanter filtreleri hedef ürünlerden farklıdır. Filtreler, daha genel olur ve genellikle ürün gruplarıyla ilgilidir (ör. “ayakkabılar“). Hedef ürünler genellikle, “Mavi renkli dolgu topuklu ayakkabılar” gibi bir alt grup içindeki belirli ürünlerle ilgilidir.
  • Envanter filtresi oluşturmak için “Kampanyalar” sayfanızdaki “Ayarlar” sekmesini tıklayın. Ardından “Alışveriş ayarları (gelişmiş)” seçeneğini belirtin ve “Envanter filtresi“nin yanındaki “Düzenle”yi tıklayın.
  • Böylelikle hariç tutmak istediğiniz ürünlerinizi kolayca belirtmiş olursunuz.