Bilinen SEO taktikleri günümüzde yavaş yavaş önemlerini yitirmeye başladı. Artık arama motoru optimizasyonu yapılırken ilgilenilen web sitesini tüm detayları ile incelemek ve buna göre aksiyon almak zorunlu hale geldi. Holistik SEO’yu tanımlamadan önce Holistik ve SEO’nun ne demek olduğunu anlamak daha doğru olacaktır.
Holistik: Parçaların analizi, davranışı, birbirinden ayrılması yerine komple sistemler ile ilgili olması, bütünlük ile ilgili, bütünsel anlamlarını taşımaktadır.
SEO: “Search Engine Optimization” ifadesi her ne kadar kabul görse de yanlıştır. SEO uzmanları, arama motorlarını değil, arama motorlarında daha iyi ulaşılabilirlik ve görünüm için web sitelerini optimize ediyor. SEO tanımı yanlış anlamalar ve belirsizlik nedeniyle yayıldı ve farklı biçimlerde kullanıldı. Temeline inersek SEO, hedeflenen anahtar kelimeler için arama motoru sonuçlarında web sitesini sıralamada yükseltmektir.
Holistik SEO Nasıl Uygulanır?
Holistik SEO ise uzun vadede müşteriden dönüşüm ve daha fazla trafik elde etmek için çeşitli pazarlama metotları ve teknikler uygulamaktır. Geleneksel SEO’dan farkı, kullanıcıya yönelik olması ve kullanıcının memnuniyetini ön planda tutmasıdır. Online kanalları kullanan ve web sitesini geliştirirken pazarlama faktörlerini kullanan web site pazarlama stratejisidir. Başlıca bilindik SEO stratejilerinden farkı ise aşağıdaki maddeler ile açıklanabilir;
- Backlink stratejisini olabildiğince organik olarak çözmek.
- Anahtar kelime yerleşimlerinin arama motorlarını yanıltıcı değil, kullanıcıya uygun bir şekilde yerleştirmek.
- Tek kelimelik anahtar kelimeler üzerinde yoğunlaşmak yerine, arama hacimleri düşük ancak kullanıcıların direkt olarak aradığı longtailler üzerine de çalışma yapmak.
- Web sitesi içerisinde yer alan içeriklerin güncel halde tutulması ve kullanıcıların işine yarayacak güncel yazıların paylaşımı.
Bu sayede kullanıcıların sitenizde geçirdiği süre ve bounce rate oranlarınız düşecek, doğal olarak odaklandığınız keywordlerin rankleride artacaktır.