Webmaster ve SEO uzmanları, Google’da yüksek bir sıralamaya sahip olmayı denerler. İşte tam da bu yüzden Google Sandbox iyi anlaşılmalıdır. Google Sandbox nedir? Gerçekten var mıdır? Bunu tamamen önlemenin bir yolu var mıdır? Tüm bu soruların cevaplarını yazımızda bulabilirsiniz.
Google Sandbox, yeni web sitelerine yerleştirildiği iddia edilen bir tür filtredir. Bu filtreleme sonucunda web sitesi en önemli anahtar kelimeleri ve anahtar kelime öbekleri için üst sıralamada yer alamaz. İyi içeriklere, çok gelen linklere ve güçlü Google sayfa sıralamasına sahip olsa bile, Sandbox etkisi yüzünden olumsuz etkilenir. Sandbox, web siteleri için fiili bir denetimli serbestlik görevi görür. Bu uygulama, spam sitelerinin hızla yükselmesini, yasaklanmasını ve sürecin tekrarlanmasını önlemeyi amaçlar.
Google Sandbox Bir Cümleyle Nasıl Özetlenebilir?
Google Sandbox, yeni bir web sitesinin denetimli serbestliğe tabi tutulmasıyla çok benzer. Bir web sitesindeki gelen linkler ve içeriklere değer vermeden önce, aramalarda beklentiyi çok düşük tutar.
Google Neden Sandbox Uygulamasını Kurdu?
Spam web sitelerinden satın alınan çok sayıda link ve yüksek sıralamalara sahip anahtar kelimeler yeni kurulan web sitelerine eklendiği için Google, Sandbox filtresini yarattı. Böylece doğal olmadan hızlı bir şekilde büyüyen web sitelerinin yükselişi engellenmiş oldu. Google, başlangıçta bir siteye işaret eden çok sayıda linki şüpheli görüyor, linklerin doğal olduğunu düşünmüyor. İkinci bir ihtimal ise, arama sonuçlarının yükselmesi için spam siteleri birçok farklı taktik kullanıyor ve Google’ın Hizmet Şartlarını ihlal ettiği için yasaklanmadan önce büyük satışlar elde ediyor. Böylece bu süreç sürekli tekrarlanıyor. Sonuç olarak, yeni internet siteleri, genelde Google Sandbox olarak anılan gözetim altında tutuluyorlar.
Herkes Google Sandbox’ın diğer iddia edilen Google filtrelerinden ayrı bir filtre olarak var olduğunu kabul etmez. Arama motoru optimizasyonu ile uğraşan herkes Google’ın bir filtre sistemi kullandığını kabul etmiyor. Şüpheciler, olgunun yalnızca mevcut Google algoritma hesaplamalarını yansıtıyor olduğuna ve Sandbox etkisinin bir illüzyon olduğuna inanıyor.
Google Sandbox İlk Kez Ne Zaman Ortaya Çıktı?
Web sitesi sahipleri ve arama motoru optimizasyonu uzmanları, Google Sandbox etkisinin ilk kez 2004 Mart ayında başladığını anladılar. Bu tarihten sonra başlatılan web sitelerinin ilk birkaç ayı internette canlı yayınlanmadığı tespit edildi. İyi Google Page Rank, güçlü gelen link toplamları ve genel olarak iyi optimizasyon uygulamaları yapılmasına rağmen alt sıralamalarda yer aldıkları görüldü.
Hangi Tür Web Siteleri Google Sandbox’ta Yer Alıyor?
Web sitelerinin her türü Sandbox’ta yer alabilir, son derece rekabetçi anahtar kelime öbekleri için sıralamalar isteyen yeni web siteleri Sandbox’ta daha çok yer alır. Tüm siteler Sandbox’ta bir süre zaman harcayabilir, ancak son derece rekabetçi aramalarda sıralama isteyen web siteleri muhtemelen daha uzun bir süre için orada kalır.
Sitenizin Sandbox’a girmesini önleyebilirsiniz. Eğer web siteniz 2004 Mart Sandbox filtresinden önce hayata geçmiş ise, siteniz problemlerden uzaktır. Rekabetçi olmayan anahtar kelimeleri ve cümleleri hedefleyen siteler, filtrenin uygulanmasında çok az nokta olduğundan genellikle Sandbox dışına çıkar. Sandbox filtresinin kurulumundan önce bir alan adı aldıysanız, siteniz de deneme süresinden kurtulmuş olabilir.
Web Siteniz Sandbox’ta Ne Kadar Süreyle Kalır?
Web siteniz, Sandbox’ta bir ile altı ay arasında değişen bir sürede kalabilir, normal süre üç ya da dört aydır. Daha az rekabetçi aramalar Sandbox’ta kalma sürenizi kısaltır, en yüksek rekabetçi anahtar kelimelerden oluşan web siteleri ise genellikle altı ay Sandbox’ta kalırlar. En sık kalma süresi çoğu arama terimi için yaklaşık üç aydır.
Google Sandbox’ta Farklı Kalma Süreleri Var mıdır?
Google Sandbox’ta kalma süreleri birbirinden farklıdır. Anahtar kelimeler ne kadar rekabetçi ise, bir sitenin Sandbox’ta kalma süresi de o kadar uzun olur. Filtre zamanla kademe kademe azalacak ve etkisinin çoğunu yaklaşık üç ayda kaybedecektir. Elbette, en rekabetçi anahtar kelime öbekleri için, Sandbox filtresi altı ay boyunca tüm etkisini güçlü bir şekilde sürdürecektir.
Google Sandbox’ta Olduğumu Nasıl Bileceğim?
Sandbox aktivitelerinin belirtilerine bakabilirsiniz. Web sitenizin güçlü bir Google Page Rank ve bir çok güçlü gelen linkleri mi var? Bazı ikincil arama cümlelerinde mükemmel arama sonuçları elde ediyor mu? Siteniz hala en önemli aramalarda iyi sıralaması yoksa, site Sandbox’a yerleştirilmiş olabilir.
Eğer siteniz Google cezası almışsa, web siteniz, en önemsiz arama sonuçlarında bile, Google arama motoru sonuç sayfasında görünmeyecektir. Ayrıca web siteniz, Google araç çubuğunun üzerindeki gri çubukta bile olsa herhangi bir Page Rank’i göstermez.
Web Sitem Hala Bazı Önemsiz Anahtar Kelimelerde Sıralamada Görünüyor. Neden?
Google Sandbox’ın en önemli karakteristik özelliği ve gerçekten onun içinde bulunduğunuzun bir işareti, daha az önemli anahtar kelimelerde sıralamada yer almaya devam etmenizdir. Google Sandbox filtresi aslında daha rekabetçi anahtar kelimelerle ilgilenmek üzere tasarlandı; zira spam sitelerin, satın alınan linklerin rekabetçi anahtar kelimelere sahip olma olasılığı daha yüksek. Google bu tür doğal olmayan ve manipüle edilen siteleri filtrelemeyi amaçlıyor. Önemsiz ve rekabet etmeyen anahtar kelimelerde bu çok daha az olasıdır, bu nedenle genellikle Sandbox filtresinden uzak kalırlar.
Google AdWords ya da Google Adsense’e Üye Olmam, Sandbox’a Gitmemi Engeller mi?
Google Adwords ya da Google Adsense gibi uygulamalara üye olmak, Sandbox’ta kalma sürenizi hiç bir şekilde etkilemez. Fakat, bu ücretli programlar siteniz Sandbox’ta iken çok fazla trafik sağlayabilir. Çeşitli Google reklamcılık programlarına üye olmak, sitenizi Sandbox’dan uzak tutmaz veya Sandbox’ta kalış süresini kısaltmaz.
Sandbox Gibi İşlev Gören Başka Google Filtreleri Var mıdır?
Yeni gelen linkler üzerinde uygulandığı iddia edilen filtre, Sandbox için bazen hataya sebep olabilir. Birçok arama motoru optimizasyonu uzmanı, yeni gelen linklerin Google tarafından hemen tam kredi almadığını düşünür. Google Page Rank’in ve link popülerliğinin kademeli olarak sıralamada yükselmesinin amacı, yalnızca bir sitenin Google arama sıralamasındaki yerini artıracak şekilde tasarlanan çeşitli link planlarının olmasıdır. Bunun yanı sıra Google bu şekilde link satın almayı da önlemektedir.
Sandbox’tan çıkma zamanını belirleyebileceğinizi unutmayın. En önemli anahtar kelimelerinizin rekabet gücüne bağlı olarak bu süre altı ay ile üç dört ay arasında değişiklik gösterir. Bu arada, sitenizi iyileştirmeye devam edin ve Sandbox denetimi sona erdikten sonra hızlı bir şekilde yükselmeye hazır olun.
Web Sitem Sandbox’ta Kalırken Neler Yapmalıyım?
Web siteniz Sandbox’ta kalırken, yeni anahtar kelimeler ile zenginleştirilmiş içerikleri ve yeni gelen linkleri eklemek için en ideal zamandır. Gelen linkleri eklerken olası spam linklerden ve tekrar filtrelemeye takılacak linklerden uzak kalın. Böylece web siteniz, Page Rank’in değerini geçmek ve popülaritesini yükseltmiş olarak Sandbox’tan çıkar.
Sandbox’ta Kalırken Web Sitesine İçerik Eklemeye Devam Etmeli miyim?
Web siteniz Sandbox’ta kalırken daha çok tema ve alakalı içerik eklemenin tam vaktidir. Daha zengin anahtar kelime içerikli sayfalar eklemeye konsantre olun ve hem sayfa içi hem de sayfa dışı faktörleri unutmayın. Sayfada, başlık etiketlerinizin o sayfanın en önemli anahtar kelimeleriyle eşleştiğinden emin olun. Bir site haritası ekleyin ve sayfalarınızın tümünün, o sayfanın anahtar kelimelerini içeren uygun linkleri çapa metin ile birbirine düzgün şekilde bağlandığından emin olun. Sayfa dışı link çapa metni, alıcı sayfanın anahtar sözcüklerini de içerecek şekilde ayarlanmalıdır. Sandbox’ta kalırken asla zaman kaybetmeyin ve web sitenizi en iyi şekilde geliştirin. Filtre kaldırıldığı zaman, geliştirilmiş web siteniz arama sıralamalarının en üstüne doğru hızla yükselecektir.
Web Siteme Yeni Linkler Almalı mıyım?
Sandbox filtresinde kalmak, web sitenize yeni gelen linkleri eklemek için ideal bir zamandır. Sandbox’ta kalırken yeni link ekleme yapılabilir. Sandbox aynı anda iki filtreleme yapabilir. Yeni eklediğiniz linkler, filtrenin etkisini hafifletirse, Sandbox’tan çıktığınızda sitenizin tam değeri ortaya çıkar. Gelen linkleri, güçlü anahtar kelimelerle zenginleştirilmiş çapa metinlerine yerleştirin ve içerikleri birkaç anahtar kelime kombinasyonunu içerecek şekilde değiştirin.
Sitenizi Sandbox’tan yalnızca zaman çıkarabilir. Sandbox’ta kalma süresi, anahtar kelime öbeğinin algılanan rekabetçiliğine göre değişme eğilimindedir. Sandbox filtresinin kaldırılmasının ardından arama sonuçlarının tepesine çıkmanızı hızlandırmanın yolları vardır. Web sitesine güçlü gelen linklerle güçlü bir biçimde hazırlanmış çapa metni eklemek ve içerikle alakalı anahtar kelimelerle zenginleştirilmiş içerikler eklemek, Sandbox’tan çıktığınız anda sıralamada hızla yükselmenizi sağlar. Elbette bu yükseliş Sandbox filtresi kaldırıldıktan sonra gerçekleşecektir, unutmayın.
Web Sitem Sandbox’tan Çıktıktan Sonra Hala Arama Sıralaması Düşüktü. Bu Normal midir?
Sıralamanız, tek bir nedenden daha fazlası yüzünden aşağılarda kalmış olabilir. Sandbox’tan kurtulan siteniz, en önemli anahtar kelimeleriniz için sıralamada değildi. Bu yüzden hala sıralamanın üst sıralarına tırmanmanız gerekir ve güçlü bir biçimde üst sıralarda yer edinmeniz gerekir. Web siteniz Sandbox’tan çıkarken, gelen linkler ve iyi çapa metinleri eksilmiş olabilir. Daha fazla alakalı anahtar kelimeyle zenginleştirilmiş içerik gerektirebilir. Neyse ki, bu sorunların hepsi çözülebilir ve siteniz SERP’in tepesine yükselmeye devam edebilir.
Sandbox’tan Çıktıktan Sonra Üst Sıralara Çıkmak Ne Kadar Zaman Alır?
Sitenizin üst sıralamada yer almasını elde etmek için gereken süreyi ölçmek zordur çünkü çok fazla değişken bu noktada dikkate alınır. Güçlü çapa metniyle kaplı ve temayla alakalı gelen linkler eklediyseniz, yükselişiniz, gelen linkleri eklemeye devam etmeyen birinden daha hızlı olacaktır. Sürekli olarak zengin içerikli anahtar kelime eklerseniz sitenizin yükselişi konusunda yardımcı olur. Elbette, yarışacağınız anahtar kelimeler ne kadar rekabetçi olursa, üst sıralara tırmanış da bir o kadar uzun ve zor olacaktır.
Sandbox Filtresine Girmekten Nasıl Uzak Durabilirim?
Sandbox, bir web sitesi satın alarak ve web sitesini tamamen hazırladıktan sonra yayına sokarak bir ölçüde engellenebilir. Site düşük sıralamalarda olsa da, önemi yok. Yeni linkler filtresini aşmak için olabildiğince çok gelen link ekleyin. Sitenize içerik eklemeye devam edin. İnternette sitenizin görünüşünü daha iyi hale getirmek için yapılabilecek her şeyden önce var olan bir alan adının satın alınması daha iyi olabilir. Web siteniz üzerine çalışarak Sandbox’tan uzak kalabilirsiniz. Sitenize zaman ve emek harcayarak Sandbox’tan uzak kalmanız mümkündür.