Rich Snippets Nedir?

Rich snippets, Google arama sonuçlarında kullanıcının daha çok ilgisini çekmek için yapılandırılmış veriler olarak tanımlanabilir. Site operatörünün yaptığı HTML işaretlemeri ile çeşitli konulardaki veriler arama sonuçlarında daha dikkat çekici hale getirilebilir. Son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkan Rich Snippets özelikleri bir adım önde olmak isteyen bir çok site sahibinin özellikle dikkat ettiği hususlardan birisi haline gelmiştir.

Rich Snippets Nedir?

Google Rich Snippets Avantajları Nelerdir?

Google’ın sunduğu Rich Snippets özelliğinin her türlü sektör ve içerik sitesi için bir çok önemli avantajı bulunmaktadır. Genel olarak Rich Snippets faydaları şöyle sıralanabilir;

1- Arama motorlarının daha alakalı sonuçlar vermesine yardımcı olur,

2- Arama sonuçlarında listelenen alakalı içeriğinizin veya ürününüzün kullanıcının ilgisini daha çok çekmesini sağlayan görseller ve şemalar kullanır,

3- Arama sorguları ile alakalı olarak anlık bilgiler sağlayarak ekstra dikkat çeker,

4- Arama sonuçlarında gösterilen anlık bilgiler sayesinde site içeriği hakkında daha iyi bilgi sahibi olan kullanıcılar daha yüksek bir tıklama oranı (click-through rate) sağlarlar ve daha düşük bir çıkma oranına (bounce rate) da katkıları olacaktır.

5- Rich Snippet kullanımı e-ticaret sitelerinde bulunan ürünleri öne çıkarmak için iyi bir fırsat yaratır,

6- Özellikle yıldızlı puanlama sisteminde yüksek puana sahip sayfalar güven vererek çok daha fazla tıklanma oranına sahip olabilir.

Rich Snippets Çeşitleri Nelerdir?

Rich snippets kullanımı çeşitli içerikler ve konular için Schema.org tarafından standardize edilmiştir. Sitenizin içeriğine göre schema.org sitesinden örnek kodlara bakarak (micro data) gerekli işaretlemeleri yapabilirisiniz. Aşağıda genel olarak yapılandırılmış veri çeşitlerini kategorize etmeye çalıştık ancak web sitenizin veya ürününüzün tam tanımı ile schema.org sitesinden arama yaparak örnek kodları bulmanızı tavsiye ederiz,

  • Değerlendirmeler, yorumlar (yıldızlı puanlama)
  • Yazar ve kişi işaretlemeleri
  • Restoran işaretlemeleri
  • Ürün işaretlemeleri
  • Video işaretlemeleri
  • Yemek tarifleri işaretlemeleri
  • Yazılım işaretlemeleri (IOS, Android)
  • Etkinlik işaretlemeleri
  • Müzik işaretlemeleri
  • Şirket ve kuruluşlar için işaretlemeler
  • Sayfa işaretlemeleri

Rich Snippets Testi ( Yapılandırılmış Veri Test Aracı)

Yukarıda bahsetmiş olduğumuz bütün Rich Snippetler yapılandırılmış veri olarak kategorize edilir ve Google’ın çok önemsediği bu verileri test etmek için geliştirdiği bir araç mevcuttur. Schema.org sitesinden örnek alarak oluşturup sitenize eklediğiniz yapılandırılmış verileri girerken hata yapmış olabilirsiniz. Arama motorları hatalı dataları doğal olarak işleyip sunamayacaktır. Bu nedenle oluşturduğunuz her işaretlemeyi test etmenizi ve çıkan hataları tek tek düzeltmenizi tavsiye ediyoruz.

Yapısal veri test aracı

Google’ın yapısal veri test aracı sayfasına giderek işaretleme yapmış olduğunuz sayfanın tam linkini yapıştırarak “Testi Çalıştır” butonuna tıklayınız. Sol tarafta sitenizin kaynak kodu sağ tarafta ise sitenizdeki yapısal veriler tek tek listelenecektir. Tespit edilen yapısal veri yoksa sağdaki liste boş çıkar. Yapısal verilerde hata yoksa liste 0 Hata 0 Uyarı olarak gösterilir. Ancak verilerde hata var ise X Hata olarak hata sayısı kırmızı ile verilir ve hatalı kısım kodda işaretlenir. Bu hatalı kısımları düzeltmelisiniz.

Rich Snippets’ın SEO’ya Etkisi

Rich Snippets ile gelen özellikler ve işaretlemeler arama sonuçlarında kullanıcıların ilgisini çekeceği için daha yüksek tıklanma oranları elde edilmesi için faydalı olacaktır. Ancak sadece işaretlemeler ile bir SEO patlaması mümkün olmayacağını unutmamalıyız. Kaliteli içerik ile birlikte yapılan işaretlemeler sayfaya gelen kullanıcının daha uzun süreler harcanmasını sağlayarak Google’da üst sıralara tırmanmayı kolaylaştıracaktır.