Geçersiz Tıklamalar nedir?

AdWords reklam verenlerinin, kuşkusuz en merak ettiği konulardan birisi de, reklam tıklama takibinin nasıl yapıldığıdır. Acaba rakiplerim benim reklamımı tıklar mı? Aynı kişi çok defa reklamımı tıklarsa ne olur? Geçersiz tıklamalar da, istemeden yapılan tıklamalar veya kötü amaçlı yazılımlardan kaynaklanan tıklamalar gibi, Google‘ın kurallara aykırı kabul ettiği reklam tıklamalarıdır. Ayrıntılara gelin beraber göz atalım.

  • Google‘ın geçersiz tıklamalar olarak kabul edebileceği durumlara ilişkin birkaç örneği aşağıda bulabilirsiniz:
    • reklamlarınızı barındıran web sitesi sahiplerinin kârlarını veya reklam maliyetlerinizi artırmayı amaçlayan manuel tıklamalar.
    • otomatik tıklama araçları, robotlar veya diğer aldatıcı yazılımlarla yapılan tıklamalar.
    • çift tıklama işlemindeki ikinci tıklama gibi, reklamveren için hiçbir değeri olmayan fazladan tıklamalar.
  • AdWords reklamına yapılan her tıklama Google tarafından incelenir. Google‘ın, geçersiz tıklamalar ile gösterimleri belirlemek ve bunları hesap verilerinizden kaldırmak için kullandığı gelişmiş sistemleri bulunmaktadır ve bunları her geçen gün revize etmektedir.
  • Google, tıklamaların geçersiz olduğunu belirlediğinde, bu tıklamalar için ücretlendirilmemenizi sağlamak üzere, bunları otomatik olarak filtreleyerek raporlarınızdan ve ödemelerinizden çıkarmaya çalışır. Google eğer, geçersiz tıklamaların otomatik saptama sisteminden kaçtığını tespit ederse, bu tıklamalar için bir kredi almaya hak kazanabilirsiniz. Bu krediler, “geçersiz etkinlik” düzenleme kredileri olarak adlandırılır.