Local Seo – Yerel SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

Yerel bir işletme sahibiyseniz veya online pazarlama yapıyorsanız, belli bir coğrafi bölgeye özgü olan arama sonuçlarında rank etmenin ne kadar önemli olduğunu fark etmişsinizdir. Local SEO, ortalama bir SEO stratejisinden çok farklıdır ve yerel arama sonuçları diğerlerinden daha hızlı değişir.

local seo nedir? nasıl yapılır?

Yukarıdaki grafik, yerel SEO kampanyaları içindeki çeşitli sıralama faktörlerinin ağırlığının yüzdelerini göstermektedir. Burada dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi, normal SEO çalışmalarına kıyasla birkaç farklı nokta olsa da, link çalışmaları ve site içi SEO yönergeleri hala büyük bir rol oynamaktadır. Sizlere bu yazımızda konuma göre yapılan arama sonuçlarında yer alabilmeniz için dikkat etmeniz gereken local seo yönergelerinden bahsedeceğiz.

Google My Business Kaydı

Henüz yapmadıysanız, Google My Business kaydınızı mutlaka yaptırmalısınız. Kurulumun ayrıntıları için Google My Business Hesabı Nasıl Açılır? başlıklı içeriğimize göz atabilirsiniz. My Business kaydı yaparken dikkat edilmesi gereken maddeler şu şekilde:

  • Doğru biçimlendirilmiş ve SEO uyumlu bir içerik yazın.
  • İşletmeniz için doğru kategorileri seçin.
  • Mümkün olduğunca çok fotoğraf yükleyin.
  • Girişinize yerel bir telefon numarası ekleyin.
  • Web sitenizdeki ile uyumlu iş adresinizi ekleyin.
  • Yüksek çözünürlüklü bir profil resmi ve kapak resmi yükleyin.
  • Açılış saatlerinizi ve günlerinizi ekleyin.
  • Müşterilerden gerçek yorum ve değerlendirme puanları toplayın.

Local SEO için İsim, Adres ve Telefon Numarasının Önemi

Web sitenizin tamamında (ör. her sayfada) eksiksiz Yerel Ağ İzleyici özelliğine sahip olduğunuzdan emin olmanız gerekir. Ayrıca, adresinizi diğer web sitelerinde belirttiğinizde, aynı ayrıntıları ve biçimi kullanmanız gerekir.

Ayrıca arama motorlarına şirket bilgilerinizi doğru bir şekilde görüntülemek için ihtiyaç duydukları isim, adres ve telefon numarası bilgilerini schema.org’da bulunan biçimlendirme şablonlarını kullanmalısınız.

İşte kendi web sitenize adapte edebileceğiniz kod:

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”>
<p itemprop=”name”>şirket ismi</p>
<p itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<p itemprop=”streetAddress”>açık adres</p>
<p itemprop=”addressLocality”>şehir</p>,
<p itemprop=”addressRegion”>bölge</p>
<p itemprop=”postalCode”>posta kodu</p.
<p itemprop=”telephone”>telefon numarası</p>
<meta itemprop=”latitude” content=”latitude” />
<meta itemprop=”longitude” content=”longitude” />
</div>

Yerel Yorumlar

Yerel yorumlar, yerel arama sıralamalarını doğrudan etkilediği için bunları elde edebilmek adına biraz zaman harcamanız gerekebilir. Bunun, yalnızca Google yorumları anlamına gelmediğini belirtmek gerekir. İlk önceliğiniz Google’ın yorumları olmalıdır.

Başlangıç ​​olarak, var olan müşteri tabanınızla iletişime geçerek ve size bir yorum bırakmak isteyip istemeyeceklerini test edebilirsiniz. Onların zaman içinde çeşitli şekillerde teşvik edebilirsiniz (belki bir indirim vb.) Web sitenizde müşterilerinize işletmenizi nasıl yorumlayacakları konusunda talimatlar veren bir sayfa oluşturmak onların işini kolaylaştıracaktır.

Yerel SEO için Sayfa İçi SEO Faktörleri

Yerel işletmeler için sayfa içi SEO, bazı eski usül SEO taktikleri ile benzerlik gösterir. Yerel arama listelerinde sayfa içeriğine karşı oldukça büyük bir ağırlık vardır bu nedenle mümkün olduğunca en yüksek değerde içerik üretmeye dikkat etmeniz gerekir.

  • Sayfanıza title yazarken Şehir / Bölge ile birlikte alakalı bir anahtar kelime eklemeyi unutmayın.
  • Sayfanızın H1 etiketinde, Şehrinizi / Bölgenizi veya alakalı bir anahtar kelimeyi ekleyebilirsiniz.
  • URL’nize Şehir / Bölge ile birlikte alakalı bir anahtar kelime eklemeyi deneyin.
  • İçeriğinize Şehir / Bölge ile birlikte alakalı bir anahtar kelime eklemeyi deneyin.
  • Sayfanızda yer alan görsellerin alt tag’lerine Şehir / Bölge ile birlikte alakalı bir anahtar kelime eklemek faydalı olacaktır.
  • Sayfanızdaki (eğer bulunuyorsa) Google haritasına iş yerinizin bulunduğu işaretçiyi eklemeyi deneyin.

Bunun yanında, web sitenizin mobil cihazlara uygun olmasını sağlamanız gerekiyor. Bu, Google’ın mobil arama güncellemesi ile daha da önem kazanmaktadır.

Local SEO ve Link Building İlişkisi

Yerel SEO kampanyaları içinde link building son derecede önemlidir ve aynı zamanda sıklıkla göz ardı edilen bir şeydir. Standart SEO kampanyalarına kıyasla, yerel SEO, işletmenizle gerçekten alakalı diğer yerel web sitelerindeki linklere fazlasıyla güvenir. Yüksek kaliteli web sitelerinden linkler almakla yerel SEO skorunuzu yükseltebilirsiniz.

Local SEO ve SERP Tıklama Oranı İlişkisi

Yerel aramalarda etkisi olan bir başka sıralama sinyali, SERP Tıklama Oranı’dır. Bu, AdWords platformunda Google’ın temel kalite puanı önlemlerinden biri olarak kullanıldığı için tıklama oranının güçlü bir işaret olması şaşırtıcı değildir. Araştırmacıların bu metrikle elde ettiği kullanıcı deneyimini ölçmeleri mantıklıdır.

Moz’dan Rand Fishkin, arama sıralamasındaki SERP tıklama oranındaki büyük artışın etkisini görmek için Twitter üzerinden takipçileriyle ilginç bir deney yaptı. Sonuçlar oldukça enteresandı. Bir saatten az bir sürede sıralamada birkaç pozisyon üste çıktı!

SERP tıklama oranınızı maksimize etmek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

  • Schema.org yönergelerine uygun ve sitenize uyarlayabileceğiniz yapıları kullandığınızdan emin olun.
  • Başlık etiketinizi mümkün olduğunca ilgi çekici yapın.
  • Kullanıcıların aradıklarıyla alakalı ayrıntılı bir meta description yazın.

Son Söz

  • Google My Business sayfanızı oluşturun.
  • İlgili sayfalarınızı yerel anahtar kelime verileri ile optimize edin.
  • İsim, adres ve telefon numarası listelerinizin web üzerinde sürekli olarak kalmasını sağlayın.
  • Google ve Yelp’deki müşterilerinizin orijinal yorumlarını ekleyin.
  • Yerelleştirilmiş link building yapmaya odaklanın.

Yorumlar kapatılmış.