UTM Nedir? Nasıl Kullanılır?

UTM, Urchin Tracking Module kodu, link kaynağını, pazarlama aracını ve kampanyanın adını (source, medium, campaign name) izlemek için özel bir URL’ye eklenebilen basit bir koddur. UTM, Google Analythics’in arama yapanların hangi kampanyadan geldiğini(source), hangi yolla geldiğini(medium) ve hangi kampanyaya yönlendirdiğini(campaign) göstermesini sağlar. UTM kodunun genel kullanımı, her çevrimdışı kampanya için bir URL oluşturur, sonra o URL’yi kullanıcının atadığı adrese yönlendirmesi şeklinde olur. Genellikle o adres kullanıcının domainidir.

UTM Ne İşe Yarar?

Ayrıca izleyeceğiniz terimleri(term) veya özel içerikleri(content) takip edebilmek için kodunuza ekleyebileceğiniz bazı değerler de vardır. Terimler, ‘spor ayakkabı’ gibi anahtar kelimeleri içerebilirler. İçerik için de aynı mesajı içeren, ancak hangisinin daha iyi performans gösterdiğini öğrenmek için farklı metin içeren iki farklı reklamı takip edebilirsiniz(A/B test).

utm nedir nasıl kullanılır?

Takip etmek istediğiniz değerleri bildikten sonra, Google’ın URL Oluşturucu’ya(URL Builder) gidip parametrelere bu değerleri girebilirsiniz. Takip ettiğiniz herhangi bir değeri(month, medium vb) değiştirmek istediğinizde, UTM kodu kolaylıkla değiştirilebilir. Yani size kullanıcı davranışları ile geniş kapsamlı data sunabilir. İhtiyaçlarınıza göre geniş ayar seçenekleri sunar.

UTM Bileşenleri Nelerdir?

UTM 5 adet bileşenden oluşmaktadır.

  • utm_campaign: Kampanyanın ismi (Kullanılması zorunludur.)
  • utm_source: Link kaynağı (Kullanılması zorunlu.)
  • utm_medium: Kampnaya aracı (kullanımı zorunlu)
  • utm_term: Text reklamlarında anahtar kelime tanımlama
  • utm_content: Kampanyanın İçeriği (özellikle A/B testlerinde oldukça kullanışlıdır.)

Aşağıda UTM kullanımı ile ilgili bir örneği inceleyebilirsiniz.

http://www.abcppc.com/?utm_source=Chicago%2BTribune&utm_medium=Newspaper%2BOctober&

utm_campaign=Chicago%2BPPC%2BSale

Source: Chicago Tribune

Medium: Newspaper

Campaign: Chicago PPC Sale

Görüldüğü gibi, bu Ekim ayında Chicago Tribune’de yayınlanan bir gazete reklamı ve Chicago PPC satışıdır. Kampanyanın ayını veya şirketin ismini değiştirmek görmek istenilen diğer değerlerin kolayca görülmesini sağlar. Böylece yapılan kampanyanın, yapılan reklamla veya stratejiyle ne kadar uyumlu ve kazançlı olduğu analiz edilebilir.