Call to Action Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Potansiyel müşterilerinizin satış sürecindeki gerekli adımları atmadığını mı düşünüyorsunuz? Kullanıcılar sitenize girdiğinde sadece birkaç ürün inceleyip satın alma işlemini gerçekleştirmeden çıkış yapıyorsa Call to Action oluşturmada sorun yaşıyor olabilirsiniz.

Call to Action (Harekete Geçirici Mesaj) Nedir?

CTA, yani Call to Action; web sitesine giren kullanıcılardan direkt olarak yanıt almak adına programlanmıştır. İş dünyasında pazarlama stratejinin büyük bir parçası olarak görülmektedir. 

Ürün veya hizmetlerinizi sunarken yapılması gerekenleri açık bir şekilde belirttiğinizi düşünebilirsiniz. Ancak müşterileriniz ya da potansiyel müşterileriniz web sitenize geldiğinde ürün veya hizmetinizi değerlendirdikten sonra yapacakları işlem konusunda düşünme sürecine girebilir. Bu aşamada doğru satış stratejilerini uygulayarak kullanıcı kitlesini artırma ve kişileri sabit müşteriler haline getirme konusunda büyük bir adım atmış olursunuz. Yani pazarlama ve satış yapmak istiyorsanız CTA belirleme konusunda özenli olmanız şarttır.

Günümüzde halen daha, özellikle yeni işletmeler tarafından, Call to Action pazarlama stratejisinde 2 temel düşünceye tutulu kalınmaktadır:

  1. Kullanıcıların ürün/hizmet satın alma veya inceleme sırasında ne yapacaklarını bildikleri inancı
  2. CTA terimlerinin itici olduğu ve kullanıcıları rahatsız edeceği endişesi

Her ne amaçla olursa olsun CTA terimlerini pazarlama stratejilerinizden çıkarmanız müşteri ve para kaybetme anlamına gelebilmektedir. Şimdi bu düşüncelerden uzaklaşmanın ve gerçek bir pazarlamacı gibi düşünmenizin zamanı geldi. 

Call to Action Kullanım Yerleri

CTA terimlerinin en sık kullanılan şekli “Hemen Satın Al” olmaktadır. Kullanımı sadece satın alma eylemiyle sınırlı olmayan bu terimler, ürün satın alma sürecinin her aşamasında kullanılabilir. 

Örneğin, çoğu pazar yerine göre yüksek fiyatlı ürün/hizmet satışı yapıyorsanız teşvik amaçlı Call to Action terimleri kullanabilirsiniz:

  • Ücretsiz destek için arayın
  • Hemen şimdi ürün özelliklerine göz atın
  • Bizi sosyal medyada takip ederek indirim kazanın
  • Daha fazla bilgi için iletişime geçin

En Çok Kullanılan Call to Action (Harekete Geçirici Mesaj) Fiilleri

CTA terimlerinde, aşağıdaki gibi tetikleyici filler sıklıkla kullanılmaktadır:

  • Kaydol
  • Kayıt ol
  • Aramak
  • Abone ol
  • Satın al
  • Sipariş et
  • Paylaş
  • Takip et
  • İndir
  • …için tıklayınız

Ek olarak kullanıcılarda, anında harekete geçmesi gerektiği düşüncesi yani; aciliyet duygusu, kaybetme korkusu veya kullanışlılık oluşturmak önemlidir. 

Örneğin;

  • Son gün 31 Ocak
  • Sınır süreyle…
  • Tükenmeden satın alın
  • Özel fiyat için ilk 100 kişiden biri olun

CTA Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Geri dönüşleri diğer bir tanımla, ürün/hizmet satışlarınızı ve kullanıcı sayınızı artırmak için kesinlik içeren öbekler oluşturun. 

Başlıca Call to Action oluşturma stratejileri:

  1. Net olun: Kullanıcıların reklam ve pazarlama sisteminizi gördüklerinde ne yapacaklarını bildiklerini varsaymayın.
  2. Her aşamada CTA ekleyin: Potansiyel müşterilerinizden geri bildirim verme, kayıt olma veya satın alma işlemleri için bir sonraki adımı atmalarını isteyin.
  3. Basit ve sade terimler oluşturun: Tek bir yönerge belirtin. Örneğin; “bizi arayın veya e-posta gönderin” demek yerine, iki seçenekten birini direkt sunun.

CTA Terimlerinde Uygulayacağınız İpuçları

CTA terimlerin birkaç püf noktaya değinerek etkili ve hızlı geri dönüşler alabilirsiniz.

1. Kullanıcılarınıza ne yapmaları gerektiğini açıklayın:

  • Buraya tıklayın
  • Abone olun
  • Kayıt olun

2. Kullanıcılarınızın elde edecekleri kazancı net bir şekilde belirttin:

  • %50 indirim
  • 100 TL hediye çeki

3. Elde edecekleri faydaları gösterin:

  • Tasarruf edin
  • Daha fazla kazanç sağlayın
  • İndirim kazanın

4. Zaman ve kişi sınırı koyun:

  • 24 saat için geçerli
  • 15 Aralık’a kadar
  • İlk 100 kişiye özel

5. Web sayfası tasarımına özen gösterin:

CTA terimlerini eklediğiniz alanlarda farklı bir renk veya buton seçimi yaparak kullanıcıların dikkatini çekin.

6. Soru sormak yerine etki uyandırın:

Ürün/hizmetleriniz için farklı özellikler ve yenilikler sunmak istediğinizde 

  • Daha fazla ürüne bakmak ister misiniz?, 
  • A ürünün yanında B ürününü de sipariş etmek ister misiniz? 

yerine,

  • Bu ürünümüze de bakın
  • A ürün yanında B ürünü de sipariş edin 

diyebilirsiniz.

Call to Action Kullanımının Getirilerini Takip Edin

CTA terimleri oluşturduktan sonra web sitenizde güncel değerlendirmeler yaparak elde ettiğiniz faydaları gözden geçirin. Belirli dönemlerde aynı sayfa üzerinde “Bizi arayın” veya “E-posta gönderin” şeklinde düzenlemeler yaparak hangi terimin daha fazla getiri sağladığını inceleyin. Böylece yapacağınız ufak denemeler sayesinde en kullanışlı CTA terimlerini belirleyebilir ve hem kâr hem de müşteri kazanımı konusunda ilerleme sağlayabilirsiniz.

  • Call to Action örneklerini aşağıdaki başlıklardan inceleyebilirsiniz.

İçerik Türlerine göre Call to Action Örnekleri

İndirimlerle İlgili Call To Action Örnekleri

  1. Büyük İndirimler!
  2. Büyük Kış İndirimi!
  3. Büyük Kış İndirimi Başladı!
  4. Büyük Sezon İndirimi!
  5. İndirimli Ürünler!
  6. İndirim Fırsatını Kaçırmayın!
  7. İlk Alışverişe Ekstra İndirim!
  8. İndirimleri Keşfet!
  9. İndirimleri Kaçırmayın!
  10. Sezonun En Büyük İndirimi!
  11. Sezon Ortası Dev İndirim!
  12. Sezon Ortası Büyük İndirim!
  13. Sezon Ortası İndirim!
  14. Sezon İndirimini Kaçırma!
  15. Sezon İndirimi Seni Bekliyor!

Kampanyalara Yönelik Call To Action Örnekleri

  1. Kampanyalar Başladı!
  2. Seçili Ürünlerde %70’e Varan İndirim!
  3. Tüm İndirimlere Ek Net %50 İndirim!
  4. %50 İndirim!
  5. %90’a Varan İndirim!
  6. %80’e Varan İndirimleri Gör!
  7. 2. Ürüne %20 İndirim!
  8. 1 Alana 1 Bedava Fırsatı!
  9. Sadece 19.99 TL
  10. Son Gün!
  11. Son 3 Gün!
  12. Dev Kampanya!
  13. Özel Fiyatlar!
  14. Özel Fırsatlar!
  15. Uygun Fiyatlar!
  16. Sınırlı Süre için 1 Alana 1 Bedava Fırsatı!
  17. Taksit Fırsatını Kaçırma!
  18. Tüm Ürünler Uygun Fiyata!
  19. Tüm Ürünlerde Dev Kampanya!
  20. Yeni Sezon Ürünlerini Keşfet!

Anlık Hareket İçeren Call To Action Örnekleri

  1. Acele Edin!
  2. Alışverişe Başla!
  3. Bu Fırsatı Keşfedin!
  4. Fırsatı Kaçırmayın!
  5. Hemen Deneyin!
  6. Hemen Gör!
  7. Hemen İndir!
  8. Hemen Şimdi!
  9. Hemen Dene!
  10. Hemen Keşfet!
  11. Hemen Satın Al!
  12. Hemen Keşfedin!
  13. Hemen Tıkla!
  14. Hemen Ziyaret Et!
  15. Hemen İncele!
  16. Hemen Alın!
  17. Hemen Alışverişe Başla!
  18. Hemen Al ve Kışa Hazırlan!
  19. Şimdi Sahip Ol!
  20. Şimdi Tıkla!
  21. Şimdi Alın!
  22. Şimdi Sipariş Edin!
  23. Şimdi Deneyin!
  24. Tek Tıkla Ulaş!

Kişiye Özel Call To Action Örnekleri

  1. Sana Özel!
  2. Sana Özel İndirim!
  3. Sana Özel Fırsatları Kaçırma
  4. Sizi Bekliyor!
  5. Size Özel İndirim Fırsatı!
  6. Sana Özel İndirim Fırsatı!
  7. Size Özel.
  8. Yeni Üyelere Özel İndirim!

Kargo ve İadelerle İlgili Call To Action Örnekleri

  1. Kolay İade Fırsatı!
  2. Tek Tıkla İade!
  3. Aynı Gün Kargo Fırsatı.
  4. Hızlı Kargo!
  5. Kargo Bedava!
  6. Ücretsiz Kargo!
  7. Ücretsiz Kargo Fırsatı!
  8. Ücretsiz Kargo Fırsatını Kaçırma!
  9. Üstelik Kargo Bedava!
  10. 100 TL ve Üzeri Kargo Bedava!
  11. 24 Saatte Kargoda!

Ücretsiz Vurgulu Call To Action Örnekleri

  1. Ücretsiz Kaydolun!
  2. Ücretsiz Kayıt Ol!

Bilgi Almakla İlgili Call To Action Örnekleri

  1. Bilgi Almak için Tıkla!
  2. Daha Fazla Bilgi Al!
  3. Daha Fazla Seçenek İçin Tıklayınız.
  4. Detaylı Bilgi Al!
  5. Detaylı İncelemek için Hemen Tıkla!
  6. Hemen Bize Ulaşın.
  7. Şimdi Bize Ulaşın.
  8. Tıklayın, Sizi Arayalım!

Stok Vurgulu Call To Action Örnekleri

  1. Sınırlı Stokları Kaçırma!
  2. Stoklar Tükenmeden Al!
  3. Stoklarla Sınırlı Fırsatları Yakala!
  4. Sınırlı Stoklarla!
  5. Tükenmeden Alın!
  6. Tükenmeden Online Satın Al!

Sepetle İlgili Call To Action Örnekleri

  1. Sepette %20 İndirim!
  2. Sepette Ekstra İndirim Fırsatı!

Online Mağazayla İlgili Call To Action Örnekleri

  1. Online Sipariş Ver!
  2. Online’ı Ziyaret Et!
  3. Online’a Özel İndirimler!
  4. Online’a Özel Kampanyalar!
  5. İndirmeye Başla!
Kategori:

Bir Yorum

  1. Uzun zamandır sitelere geri sayım sayacı eklemeyi düşünüyordum. Zamana dayalı blog yazdığım için haftalık bülten eklemek durumundayım.
    Yazınız ticaret siteleri, blog yazarları, site sahipleri için çok değerli bilgiler içeriyor.
    Bir sitede çok güzel bir geri sayım aracı buldum. Onu ekledim.
    Tavsiye ettiğiniz birkaç bilgiyi uyguladım.
    Teşekkürler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir