SEO Nasıl Yapılır?

Arama motoru optimizasyonu yani Search Engine Optimization (SEO) çalışmaları web sitenizin arama motoru sonuçlarında en iyi sonuçları alması adına yapılanları içerir. Bu amaçla yapılan çalışmaların bütünü SEO olarak ifade edilir. Böylece arama motorları web sitesinin yapısını ve içeriğini daha iyi tarayacaktır.

Kullanıcılar için web sitesi kullanımını daha kolay ve pratik hale getiren SEO için söz konusu sitenin ne ile ilgili olduğunun belirtilmesi gerekir. Buna bağlı olarak sayfa arama motoru botları tarafından daha iyi anlaşılacaktır. Ayrıca web sitesinin değerini artıracak olan SEO, içerik ve genel görünüm dikkate alınarak yapılır. Sitede kullanılan anahtar kelimeler ile siteniz arama trafiğinde en üst sıralarda görünebilir ve ziyaretçilerin aradıkları içerikleri verebilecek seviyeye gelebilir.

Bkz.**SEO Paketleri Nedir, İçeriklerinde Ne Var?

SEO Çalışmaları Hangi Aşamalardan Meydana Gelir?

Profesyonel SEO çalışmaları kendi içinde site içi ve site dışı olmak üzere iki gruba ayrılır. Site içi SEO web sitesinin tasarımı, yazılımı ve içerikleri ile ilgilidir. Site dışı SEO ise sosyal medya, site dışından gelen linkler ile görsel materyaller, bloglar, forumlar gibi bilgilere yöneliktir. Bu kaynaklar üzerinden siteye ziyaretçi akışı sağlanır. Böylece siteniz daha çok tanınır ve kalitesi artar. Çalışmaların hepsini eksiksiz ve en verimli şekilde yapabilmek adına SEO danışmanlığı hizmeti almakta yarar vardır. Bu kapsamda genel hatlarıyla şu analizler yapılır:

1. Hedef Kitle Belirlemesi

Web sitelerinin öncelikli amacı hedef kitleyi genişletmek olduğundan yapılan çalışmaların amacına ulaşabilmesi için hedef kitlenin belirlenmesidir. Bu kapsamda sektörel analiz, rakip analizi ve anahtar kelime analizi yapılır.

Anahtar kelime analizi yapılırken hedef kitlenin arama potansiyeli yüksek olan kelimeler tercih edilir. Bu kelimelere göre URL yapıları güncellenir ve sitedeki içerikler optimize edilir. Rakip analizi kısmında aynı sektörde faaliyet gösteren rakipler incelenir. Bu analizde organik trafikte artış, bunun büyümeye etkisi ve doğru anahtar kelimeler kullanılarak yapılan arama sonuçlarındaki görünürlük bakılır. Sektörel analiz kısmında ise sektördeki rekabet oranları analiz edilerek amaçlar buna göre seçilir.

Bkz.**Gelişmiş SEO Analizi Nedir, Hangi Aşamalardan Geçer?

2. Tüketici Davranışlarını Ölçme

Memnuniyeti sağlamak ve beklentileri karşılamak adına tüketici davranışlarını ölçecek çalışmalar yapmalısınız. Bu amaçla düzenli kontroller gerçekleştirebilir ve kullanıcı analizleri oluşturabilirsiniz. Düzenli yapacağınız kontrollerde işleyişin güncelleme ya da yazılımla ilgili bir problem nedeniyle bozulup bozulmayacağını görebilirsiniz. Veri kontrolleri yapacağınızda ise en çok ziyaret alan sayfalar, açılış sayfası, yeni kullanıcı artış oranları, organik trafik artışları gibi verileri aylık ve yıllık olarak inceleyebilirsiniz. Böylece elinizde karşılaştırılabilir veriler olacaktır.

Bkz.**SEO’da En Çok Kullanılan Tool’lar Nelerdir?

3. Kullanıcı Kazanımı

Daha fazla kişiye ulaşmak adına mobil uyumluluk, kullanıcı deneyimi ve içerik optimizasyonu konularına ekstra özen gösterebilirsiniz. İçerik optimizasyonu konusunda arama hacmi yüksek anahtar kelimelere sahip ve hedef kitlenize uygun olan ziyaretçilerin dostu SEO içerikler kullanabilirsiniz. Bunları ilgi çekici bir başlıkla hazırladığınızda daha da etkili hale dönüşecektir.

Web sitenizin mobil uyumlu olması ziyaret oranını artıracaktır. Bu tür sitelerin diğer sitelere göre daha iyi sonuç verdiği ifade edilir. Bunun için sitenizin açılma ve yüklenme hızı, mobil görünümü gibi detaylarla ilgilenmelisiniz. Ayrıca kullanıcı deneyimi de site içi etkileşiminin daha kontrollü olmasını sağlayacaktır.

Bkz.**PİRAMİT SEO TEKNİĞİ NEDİR ?

4. Geri Dönüşüm Oranları

Yapacağınız SEO çalışmaları geri dönüşüm oranları üzerinde doğrudan etkilidir. Bunlar doğrudan sitenize organik trafik sağlar. Bu amaçla kullanıcıların odaklandığı ürünleri bularak bunları ön plana çıkarabilirsiniz. Diğer pazarlama faaliyetleri ile entegre olarak hem verimliliği hem de dönüşümü arttırabilirsiniz. SEO çalışmaları başarıya ulaştığında daha fazla müşteri markanızı tanıyıp güvenecek ve markanızın büyümesine katkı sağlayacaktır. Bu nedenle çalışmalarınızın eksiksiz olması son derece önemlidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir