Gelişmiş SEO Analizi Nedir, Hangi Aşamalardan Geçer?

Web siteniz açısından işe yarar sonuçlar içeren SEO analizi size çok sayıda avantaj sağlayacaktır. Doğru ve eksiksiz şekilde yapacağınız analizle arama motorlarında sıralamanızı nasıl yükselteceğinizle ilgili bilgi edinebilirsiniz. Aynı zamanda web sitenize gelen bağlantıları, tekrarlanan içerikler olup olmadığını ve URL yapısını da içeren bu rapor sitenizi geliştirmenize katkıda bulunacaktır.

SEO analizi kendi içerisinde site içi ve dışı olmak üzere 2 kategoriye ayrılmaktadır. Bunlar genellikle teknik bilgi yönünden fark etmektedir. Kendi içerisinde tasarımsal ve yazılımsal olmak üzere 2 kısma ayrılan site içi SEO analizi arama motorları üzerinde büyük etkiye sahiptir. İzleyeceğiniz yol haritasında bu 2 kategori olmak üzere birkaç aşamaya daha yer vermeniz gerekecektir. Bu sayede rakipleriniz arasında öne çıkabilir, arama sonuçlarında yüksek sıralamalara ulaşabilirsiniz.

Bkz. **SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Gelişmiş SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Siteniz için gelişmiş SEO analizi yaparken her aşamayı doğru şekilde tamamlamanız gerekir. Bunu yaparken web sitesi yazılımı, sunucu, web sitesi erişilebilirliği, site içeriği gibi özellikleri dikkate almalısınız. Uygulama sırasında SEO analizinde kullanılan araçlar işinize yarayacaktır.  Analiz aşamasında özellikle şunlara öncelik vermelisiniz:

1.Site Hızı Ölçümü

Önemli SEO ölçeklerinden biri olan site hızı ölçümü sitenizin yazılımının SEO ile uyumluluğunu ortaya koyar. Aynı zamanda sitenizin doğru bir sunucuda olup olmadığını da gösteren hız testi için ücretli ve ücretsiz kullanabileceğiniz çok sayıda araç mevcuttur.

Kullanıcı deneyimini görebilmeniz açısından da öneme sahip olan hız testi sorunlu alanlar görmenizi ve bunları düzelterek sitenizin hızını artırmanızı sağlar. Siteniz ne kadar hızlı yüklenirse kullanıcı memnuniyeti de o kadar yüksek olacaktır.

Bkz. **SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

2.Meta Analizi

Web sitenizin profesyonel düzeyde olabilmesi için meta girişleri eksiksiz olarak yapılmalıdır. Bu konuda yanlışlık ya da noksan olması sitenizin bütünüyle görünmez olmasına yol açabilir. Bunu önlemek adına description ya da title slug ve buna benzer girişleri yapmalı, SEO anahtar kelimelerini girmelisiniz. Web sitenizdeki her sayfa için bu analizi yaparak verimliliğin daha yüksek olmasını sağlayabilirsiniz. Bunu başarabilmek için ücretli uygulamalardan yardım alabilirsiniz.

3.Hata ve Kod Yapısı Değerlendirmesi

Sitenizde bulunan hatalar verimliliğin düşmesine yol açacaktır. Özellikle Google fazla kod hatasına sahip olan siteleri taramaz ya da düşük profilli olarak nitelendirir. Siteniz bu duruma geldiğinde arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilme olasılığı yok denecek kadar azdır. Bunu önlemek adına mevcut hataların varlığını test etmeniz gerekir. Bu amaçla ücretli SEO araçlarını kullanabilirsiniz. Böylece bütün kodlama hatalarını görüp düzenlemelerini yapabilirsiniz.

Bkz. **SEO’da En Çok Kullanılan Tool’lar Nelerdir?

4.İçerik Yeterliliği

Web sitenizin kullanıcılara hitap edebilmesi adına içerik yeterliliğini sağlaması gerekir. Bunu anlayabilmek adına düzenli olarak test yapmalısınız. İçerikleriniz hakkında bilgi almak için Google’ın temel kriterlerini karşılayıp karşılamadığına bakabilir, rakip değerlendirmelerini dikkate alabilirsiniz. Bu ölçütlere göre kullanıcıların sitede zaman geçirebilmesi için içeriklerin en az 300 kelime olması önerilmektedir.

Bkz. **AdWords ve SEO’da Filtreleme Nasıl Yapılır?

5.Site Dışı SEO Analizi

SEO analizi yaparken site içi analizin yanı sıra site dışı SEO analizi yapmanız gerekecektir. Bu analiz teknik bölümden sonraki kısım olarak nitelendirilir ve web sitenizin sosyal medya platformlarındaki konumu görmenize yardımcı olur. Daha açık bir ifadeyle sitenizin dışarıdaki durumunu ortaya koyan bu analiz sitenize gelen bağlantıları ve niteliklerini öğrenmenizi sağlar.

6.Kullanıcı Deneyimi ve Erişilebilirlik

Ayrıntılı SEO analizi yaparken dikkat etmeniz gereken başlıca özellikler arasında kullanıcı deneyimi ve erişilebilirlik yer almalıdır. Bu sayede kullanıcıların sitenizde hangi alanlarda daha fazla vakit geçirdiğini görebilir, sitenizin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir