Google My Business Hataları: En Yaygın 8 Yanlış

İşletmenizi görünür kılmak için en faydalı araçlardan biri Google My Business – bilinen diğer adıyla Google Benim İşletmem – olarak kabul edilmektedir. Üstelik Google My Business, Yerel SEO için olmazsa olmazlar arasındadır. Müşterileriniz Google’da arama yaptığında işletmeniz hakkında en önemli bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyorsa Google My Business hesabınız başarılı bir oluşturulmuş demektir. Ancak bir Google My Business hesabı açmak her zaman faydalı olacak diye bir kural yoktur. Aksine pek çok kişinin düştüğü Google My Business hataları işletmenizin online görünümüne çok ciddi zararlar verebilir. Google My Business hesabınızı yönetirken yapmamanız gerekenleri ele alacağımız bu yazıdan sonra artık siz de işletmenizin online görünümünü başarıyla yönetebilecek, işletmeniz hakkındaki kötü yorumların itibarınıza zarar vermesinin önüne geçebileceksiniz!

Google My Business Bilgi Paneli Yönetimi

En son ne zaman Google My Business Knowledge Panel bilgilerinizi kontrol ettiniz? Eğer yalnızca hesabınızı açarken girdiğiniz bilgiler varsa ve uzun süredir güncelleme yapmadıysanız ilk işiniz buradaki bilgileri kontrol etmek olmalı. Çünkü Knowledge Panel müşterileriniz işletmenizi Google’da aradığında ilk karşısına çıkacak bilgidir. Buraya eklemeniz veya güncellemeniz gereken yeni bilgiler olabilir. Bir diğer ihtimal ise artık geçerliliği olmayan bilgilerin burada yer almasıdır ki bu da en az eksik bilgiler kadar sorunlu bir durumdur. Standart bir Bilgi Paneli (Knowledge Panel) şu şekilde görünür:

Imovasyon SEMSEO Google My Business Bilgi Paneli

Imovasyon – SEMSEO Google My Business Bilgi Paneli

Google My Business Bilgi Paneli’nde Hangi Bilgiler Bulunur?

Google, GMB Bilgi Paneli’nde işletmenize ait bazı bilgileri gösterir. Bu bilgiler müşterilerinizin işletmeniz hakkında kesinlikle bilmek isteyeceği, en önemli bilgilerdir. Bilgi Paneli’nde yer alan bilgiler şu şekildedir:

  • İşletmenize ait fotoğraflar
  • İşletmenizin bulunduğu adresin Street View görünümü
  • İşletmenizin bulunduğu konuma ait harita
  • İşletmenize ait websitesi
  • Yol tarifi bilgisi
  • Yorumlar
  • Adres
  • Çalışma saatleriniz
  • Telefon numaraları
  • Sorular ve cevaplar bölümü
  • İşletmenizle ilgili kısa bir açıklama metni içeren Hakkımızda bölümü

Eğer yukarıda listelenen bilgilerde bir eksiklik veya yanlışlık varsa bu kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyerek müşteri kaybetmenize neden olabilir. İster Google My Business hesabınızı ister yeni açmış olun ister çok önceden, yapmanız gereken en önemli şey Bilgi Paneli’inde listelenen işletme bilgilerinizi en güncel ve doğru haliyle girmiş olmaktır.

Aşağıda Google My Business kullanıcılarının sıkça yaptığı hatalar ve bu hataları düzeltmek için neler yapılması gerektiğiyle ilgili bilgiler yer almaktadır. Bunların hepsi tespit etmesi ve düzeltmesi oldukça kolay hatalardır. Size düşen yalnızca bu hataları düzeltmek için kararlı olmak ve Google My Business hesabınızı sürekli takip ediyor olmaktır.

En Yaygın Google My Business Hataları

1. Google My Business listeleme kaydı yapmamak

Eğer işletmenizin Google My Businness listelemesini yapmadıysanız işletme bilgilerinizi yönetemezsiniz. Listeleme özelliğine kayıt olmadan işletmenizin fotoğraflarını ekleyebilir; adres, site bilgisi, çalışma saatleri gibi standart bilgileri doldurabilir ancak kullanıcılardan gelen yorumlara cevap veremezsiniz. İşletmenize yorum yapan kullanıcı kötü deneyim yaşamış bir müşteriniz olabileceği gibi rakiplerinizden biri de olabilir. Buradan gelecek olumsuz yorumlar kesinlikle işletmenizin itibarına zarar verecektir. İşletme bilgilerinizin yönetiminin bizzat sizin tarafınızdan yapılması ve özellikle olumsuz kullanıcı yorumlarını yönetebilmeniz için öncelikle Google My Business listeleme özelliğine kayıt olmanız gerekir. Listeleme için kayıt olduktan ve işletme sahibi olduğunuzu doğruladıktan sonra tüm bu düzenlemeleri kendiniz yapabilirsiniz.Listelemenizi onaylatmamanız durumunda diğer kullanıcıların önereceği değişiklikler Google için sizin verdiğiniz bilgilere göre daha öncelikli olacaktır. Bu nedenle doğrulama yapmış olmanız önemlidir. Çünkü bu değişiklikleri öneren gerçek müşterileriniz olabileceği gibi rakip firmalar da işletmeniz hakkında bilinçli olarak yanlış bilgiler önerebilir. Üstelik işletme bilgilerinizin yönetimini üstünüze almadığınız için işletmeniz hatalı bilgiler girildiğinde Google bunu size bildiremez.

Google My Business listing

Google My Business’ta listeleme özelliğine kayıt olmamış bir işletme

Google My Business listeleme özelliğine kayıt olmak için en kolay yok Bilgi Paneli’ni kullanmaktır. Google’da işletmenizi aradığınızda GMB bilgi paneli üzerinden “Bu işletmenin sahibi misiniz?” linkine tıklayarak karşınıza çıkan adımları takip edebilirsiniz. GMB listeleme kaydı yaptırmamış olmak diğer Google My Business hataları arasında hiç şüphesiz en önemlisidir.

2. Kapanan İşletmeler:

İşletmeniz kapandıysa Google My Business üzerinden de kalıcı olarak kapalı olduğunu bildirmeniz gerekir. Artık bu listelemeye ihtiyacınız olmayacağından kapanıp kapanmamış olmasının sizi ilgilendirmeyeceğini düşünebilirsiniz. Ancak kullanıcı deneyimi açısından bu kötü bir uygulamadır. Potansiyel bir müşteri işletmenizi ziyaret etmek isteyip kapalı olduğunu ancak adresinize geldikte sonra öğrendiğinde bütün zamanını boşa harcamış olur.

Google My Business kapalı işletme bildirme ekranı

Google My Business hesabınıza giriş yaparak işletmenizin artık aktif olmadığını Google’a bildirebilirsiniz.

Google My Business hesabınıza giriş yaptıktan sonra panel üzerinden işletmenizin “Kalıcı olarak kapalı” (Permanently Closed) olduğunu bildirebilir veya artık bu işletmenin yöneticisi siz değilseniz “Remove Listing” bağlantısına tıklayarak GMB hesabınızdan işletmenin listelemesini kaldırabilirsiniz.

3. Eksik Bilgi:

Daha önce Google My Business listeleme kaydı oluşturmuş ancak uzun süredir kontrol etmemişseniz işletmeniz hakkında önemli bilgilerin girilmiş olduğunu görebilirsiniz. Pek çok işletmenin GMB bilgi panelinde çalışma saatleri, işletme websitesine ait bilgiler ve telefon numaraları eksiktir. İşletmenizi Google üzerinden arayan bir müşteri muhtemelen fiziksel adresinize gelmeden önce websitenizi ziyaret etmek isteyecek veya bilgi almak için telefonla iletişime geçmeyi tercih edecektir. Fiziksel adresinize gelmeye karar verdiğinde ise çalışma saatlerinizi biliyor olması önem arz eder. İletişim bilgilerinizin en önemliler eksikken müşterilerinizin size ulaşmasını bekleyebilir misiniz? Böyle bir durumda yapacakları en muhtemel davranış rakip firmalara gitmek olacaktır.

Bu nedenle, eğer bilgileriniz eksikse, hiç vakit kaybetmeden Google My Business hesabınıza giderek güncellemelisiniz!

4. Yanlış Bilgi:

GMB Bilgi Paneli’nizde eksik bilgiler yer almasından daha da tehlikelisi buradaki bilgilerin yanlış olmasıdır. İşletmeniz için hayati öneme sahip bilgiler yanlışsa müşterilerinizin size bulmasını bekleyemezsiniz. Daha da kötüsü yanlış bilgilerle yola çıkan müşteriler yaşadıkları olumsuz kullanıcı deneyimi doğrultusunda işletmeniz hakkında negatif yorumlarda bulunacaktır. Kendinizi müşterileriniz yerine koyun. Arabanızı yıkatmak istiyorsunuz. Google’da bir araştırma yaptınız. Size en yakın oto yıkamacıyı bulduğunuzu ve neyse ki çalışma saatleri içinde olduğunuzu görerek sevinçle yola çıktınız. Ancak gittiğinizde işletmenin kapalı olduğu gerçeğiyle karşılaştınız. GMB panelindeki çalışma saatleri bilgisi yanlıştı ve bütün vaktinizi boşa harcadınız. Arabanızı tekrar bu işletmede yıkatmayı düşünür müsünüz?

Google My Business - Olumsuz Kullanıcı Deneyimi

Müşterilerinizin Google My Business üzerinden işletmeniz hakkında yanlış bilgilere ulaşması kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek ciddi bir hatadır.

5. Harita İşaretlemeleri:

Google My Business harita işaretlemesi

Harita işaretlemeleri sık sık görmezden gelinen Google My Business hataları arasındadır. Çoğu zaman yanlış lokasyonlar için işaretlemeler yapılır ve işletmenizi ziyaret etmek isteyen müşteriler yanlış adreslere yönlendirilmiş olur. Artık GPS kullanımının da gittikçe yaygınlaştığını düşünürsek müşterilerinizi yanlış adrese yönlendirmek kendinize yapabileceğiniz en büyük kötülüktür. Yanlış adrese geldiğini fark eden müşteriler, eğer bir telefon bilgisi verdiyseniz, en iyi ihtimalle sizi arayıp doğru adresi alacaktır. Ancak çoğu müşteri, hele ki rakiplerinizin sayısı fazlaysa, işletmenin artık kapalı olduğunu veya taşındığını düşünüp sizi unutacaktır.

6. Yorumlar:

Google My Business yorumları pek çok işletmenin kabusu olabilmekte. GMB kullanımında yeni olan işletmeler olumlu da olumsuz da olsa yorumları görmezden gelip cevap vermeyebiliyor. Ancak yorum alanı müşterilerinizle etkileşime geçebilmek için harika bir alan! Özellikle işletmenizle bir şekilde yolu kesişip aldığı hizmetten memnun kalmayan müşterileriniz şikayetini yorum olarak bildiriyorsa müşterinizi geri kazanmak için mükemmel bir fırsat elde ettiniz demektir. Ancak eğer yorumuna cevap verme zahmetinde bulunmazsanız bu, müşterinizi rakiplerinize kaptırmaya razı olduğunuz anlamına gelir. Unutmayın, negatif de pozitif de olsa yorumlara mümkün olduğunca cevap vermelisiniz.

Olumlu Yorumlara Cevap Vermeyi İhmal Etmeyin!

Yalnızca olumsuz cevaplara yorum vermeniz de doğru bir strateji değildir. İşletmenizden memnun kalan ve bunu sizinle paylaşmak isteyen bir müşterinin olumlu yorumuna cevap vermeniz müşteriye karşısında her zaman bir muhatap bulabildiğini gösterir. Olumsuz yorumlara olduğu kadar olumlu yorumlara da kibarca bir teşekkür etmek müşterilerinizle aranızdaki bağı güçlendirir. Sonuçta dikkate alındığını bilmek ve teşekkür edilmek herkesin hoşuna gider!

Google My Business olumlu yorumlar

İşletmelerin Kabusu: Olumsuz Yorumlar

Olumsuz yorumlara cevap vermek elbette eğlenceli bir iş değil. İşletme sahiplerinin en sık yaptığı hata, müşterilerin olumsuz cevaplarına kaba, öfke dolu ve küçümseyici cevaplar vermektir. Her ne kadar yorum yapan müşteriye haddini bildirdiğinizi düşünseniz de potansiyel müşterileriniz de müşterinizle olan negatif iletişime şahit olacak ve muhtemelen aynı duruma düşmemek için rakip firmalara yönelecektir.

Google My Business kötü yorumlar

İşletme sahiplerinin cevabını en çok merak ettiği soru: “Google My Business olumsuz yorumlar nasıl silinir?” Haklı bir soru olmakla birlikte maalesef bu yorumları silmek gibi bir imkan yok. Olumsuz değerlendirmeler nedeniyle düşen Google My Business puanını yükseltmek için ise şunları deneyebilirsiniz:

  • Olumsuz yorumlara cevaplamak Google My Business profilinizi iyileştirmek için iyi bir başlangıç noktasıdır. Müşterileriniz yaşadıkları olumsuz deneyimler neticesinde negatif yorumlarda bulunur. Müşterilerinizle iletişime geçin ve sorunu düzeltmeyi deneyin.
  • İşletmenizden olumlu deneyimle ayrılan müşterilerinizden Google My Business profilinize yorum bırakmalarını isteyin. Müşterilerinizin hepsi bununla uğraşmak isteyebilir. Ancak bir olumlu yorum bile gelse bu ortalamaya katılır ve uzun vadede kesinlikle puanınızı yükseltecektir.
  • Müşterilerinize ait olmadığından emin olduğunuz, rakiplerinizin bilinçli olarak itibarınızı zedelemek için yazmış olduğu sahte yorumlar için ise Google yetkilileri ile iletişime geçmeyi deneyebilirsiniz. Ancak bu süreç biraz vakit alabilir. Süreç sonlanana kadar olumlu yorumların sayısını artırarak puan ortalamanızı yükseltmeyi de ihmal etmemelisiniz.

Soru Cevap alanı Google My Business’a yeni eklenen özelliklerden biri. Dolayısıyla çoğu işletme sahibi bu özelliği kullanmayı unutabiliyor. Müşterilerinizin sorduğu soruların pek çoğu satışa dönüşebilecek noktaları yakalamanız için önemli bir fırsattır. Bu sorulara cevap vermediğinizde müşterilerinizin bu durumdan pek hoşnut olmayacaktır. Ancak başka birinin sizden önce bu yorumlara cevap verebileceğini de unutmayın. Yanlış cevaplar verdiğinde ortaya çıkabilecekleri de…

Google, işletme sahiplerine kendi sorularını paylaşmaları için de izin verir. Bu alanı bir Sıkça Sorulan Sorular köşesi olarak kullanabilirsiniz. Eğer müşterileriniz daha soruyu sormadan cevabıyla karşılaşırsa sorulara cevap vermek için harcayacağınız zamanı tamamen müşterilerinize odaklanmak için kullanabilirsiniz!

8. Fotoğraflar:

Google My Business hataları arasında en yaygın olarak karşılaşılan uygulamalardan biri de GMB Fotoğraflar özelliğidir. Çoğu işletme burada gösterilen fotoğrafları düzenleme ihtiyacı hissetmez. Pek çoğunda bir fotoğraf bile bulunmaz, yalnızca Street View görüntüsü vardır. Pek çok durumda ise fotoğraflar müşteriler tarafından yüklenmiştir ve bu fotoğraflar işletmenizi istediğiniz gibi yansıtmayabilir. Hatta eğer bu alanı tamamen kendi haline bırakırsanız Google yanlış bir Facebook sayfasının fotoğrafını veya bir gazete haberini işletme fotoğrafınız olarak gösterebilir.

Google My Business fotoğraflar

İşletme fotoğrafınız yerine bir araç fotoğrafın gösterilmesi müşterilerinizin pek de karşılaşmak isteyeceği bir manzara değildir.

Dolayısıyla yapmanız gereken, işletme mekanınıza ait 5-8 arası fotoğrafı Google My Business hesabınız üzerinden eklemektir. Çalışanlarınızın bulunduğu fotoğrafları tercih etmeniz daha iyidir. Çünkü içinde insan yer alan fotoğraflar boş mekan fotoğraflarına göre daha başarılı ve güvenilir bir izlenim oluşturmanızı sağlayacaktır. Günün farklı saatlerinde işletmenizin fotoğraflarını çekin. Hangi fotoğrafları yükleyeceğinize karar vermek için çevrenizdekilerin fikrini almayı da unutmayın!

Sonuç olarak;

Google My Business hataları hakkında bilgi verdiğimiz bu yazıda işletmelerin en sık tekrarladığı yanlışları ele aldık. Buradaki hatalara ek olarak işletmenizin Google My Business profilini müşteri gözüyle değerlendirebilmeniz işletmenize özgü hataları yakalayabilmek adına önemlidir. Hatta bununla ilgili doğrudan müşterilerinizin fikrini bile alabilirsiniz. Ne olursa olsun kesinlikle dikkat etmeniz gereken şudur: İşletmenizin Google My Business profilinin size ait ve güncel olmalıdır.

Kategori:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir