Birden Fazla Lokasyon İçin Yerel SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Her geçen gün daha mobil bir dünyaya uyanıyoruz. Mobil cihaz kullanımı gittikçe yaygınlaşmaya başlamışken arama alışkanlıklarımız da mobil dünyaya uyum sağlayacak şekilde değişiyor. Google’a göre insanların %40’ı tüm alışveriş deneyimlerini mobil cihazlar üzerinden yaşıyor.  Durum böyle olunca müşterilerinin kendilerini daha kolay bulmalarını isteyen işletmeler için Yerel SEO her zamankinden daha önemli bir hal alıyor. İşletmeye ait tek bir fiziksel mekan varsa işler kolay. Ancak birden fazla lokasyonda şubeye, mağazaya veya diğer fiziksel mekanlara sahip işletmeler için durum ilk etapta biraz karışık gibi duruyor. Korkmanıza gerek yok! Birden fazla lokasyona sahip işletmeler için yerel SEO önerilerinin yer aldığı bu yazıdan sonra artık siz de farklı konumlardaki müşterilerinizin karşısına kolaylıkla çıkabileceksiniz.

Birden Fazla Lokasyona Sahip İşletmeler İçin Yerel SEO Tavsiyeleri

1. Farklı lokasyonlar için özel sayfalar oluşturun.

Birden fazla mağazaya sahip pek çok işletmenin yaptığı en büyük yanlış tek bir İletişim veya Mağazalarımız sayfasında tüm lokasyonlara ait bilgileri toplamaktır. SEO için son derece yanlış olan bu uygulama yerine her bir lokasyon için özel sayfalar oluşturmalı ve bu sayfaları kullanıcılarınıza fayda sağlayacak içerik ile doldurarak spesifik lokasyonlar için optimize etmelisiniz.

Farklı lokasyonlar için sayfalar oluştururken şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Sayfalar kesinlikle birbirinin aynısı olmamalı. Sayfalarınızda kopya içerik yer almadığından emin olmalısınız.
  • Her bir lokasyon için hazırlanan sayfa lokasyonun adını, adresini, telefon numarasını ve varsa diğer önemli bilgileri içermeli.
  • Her sayfanın mutlaka lokasyona özgü olarak hazırlanmış meta title ve meta descripiton metinleri olmalı.
  • Farklı lokasyonlara göre değişecek şekilde içerik oluşturmalısınız. İçeriklerinizde çalışan bilgilerinize, o lokasyonda bulunan mağazalarınızdan haberlere veya kullanıcılarınızın işine yarayacağını düşündüğünüz her türlü bilgiye yer verebilirsiniz.
  • Her sayfada mutlaka sayfanın ait olduğu lokasyona özgü bir Google Maps haritası yer almalı.
  • Müşterilerinizin bu lokasyonlara nasıl ulaşabileceklerine dair ekstra bilgiler sunun. Ulaşım bilgileri, servis saatleri, yol tarifi… Hatta müşterilerinizin popüler lokasyonlardan işletmenize toplu taşıma ile ulaşmasının ne kadar mal olacağı bilgisini bile verebilirsiniz!
  • Lokasyona özgü müşteri yorumlarına yer vererek potansiyel müşterilerinize mağazanız/şubeniz hakkında müşterilerinizin gözünden bilgiler sunabilirsiniz.

Lokasyonlara özgü oluşturduğunuz sayfaları birer mikrosite olarak düşünebilir, alakalı içerikler ürettikçe bu sayfalar üzerinden yeni sayfalar da oluşturabilirsiniz. Oluşturacağınız yeni sayfalar için aşağıdaki gibi bir URL yapısı tercih etmek oldukça kullanışlı olacaktır. Bu sayede farklı lokasyon sayfalarınıza backlink almanız da kolaylaşacaktır.

  • www.alanadi.com/magazalarimiz/istanbul/calisanlarimiz
  • www.alanadi.com/magazalarimiz/ankara/calisanlarimiz
  • www.alanadi.com/magazalarimiz/izmir/calisanlarimiz

Sayfalarınızdaki içerikleri de her bir lokasyona özel olacak şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu içeriklere meta title, meta description alanları da dahildir. Local business yapısal veri işaretlemesi yapmak da yerel SEO için gerekli bir diğer uygulamadır.

Son olarak, sayfalarınızın Google tarafından ulaşılabilir ve indekslenebilir olduğundan emin olmalısınız. Bunun için oluşturduğunuz yeni sayfaları site haritanıza ekleyerek Google Search Console üzerinden oluşturmuş olduğunuz güncel site haritasını gönderebilirsiniz. Bu sayede sayfalarınızın daha kısa sürede indekslenmesini sağlamış olacaksınız.

Yerel SEO - Site haritası ile lokasyon sayfalarını indeksletme

Google Search Console üzerinden lokasyon sayfalarınızı içeren site haritanızı göndererek sayfalarınızın daha hızlı indekslenmesini sağlayabilirsiniz.

2. Google My Business hesabınızı optimize edin.

Google My Business için hala kayıt olmadıysanız bir an önce olmalısınız. Google My Business hesabınızda birden fazla lokasyonda yer alan işletmeleriniz için listeleme kaydı oluşturabilirsiniz.

Her bir lokasyon için aşağıdakileri yapmış olduğunuzdan emin olun:

  • Söz konusu lokasyonda işletme sahibi olduğunuzu onaylatın,
  • Çalışma saatlerinizi belirtin,
  • Fotoğraflar ekleyin,
  • Yorumları yönetin ve mümkün olduğunca cevapsız bırakmamaya çalışın.

Google My Business kullanımında sıkça karşılaşılan yanlış uygulamlarla ilgili Google My Business Hataları: En Yaygın 8 Yanlış başlıklı yazımızı da okuyabililirsiniz.

Ayrıca birden fazla mağaza veya şube için listeleme kaydı oluştururken farklı konumlardaki fiziksel mekanlarınızın adlarını aynı formatta girdiğinizden emin olmalısınız. Bir konumdaki mağazanızın adı ile diğer konumdaki mağaza adınız arasında tutarsızlık olmamalı.

Aynı durum listeleme kaydı oluştururken seçeceğiniz kategori türünde de geçerli. Tüm lokasyonlar için oluşturduğunuz listeleme kayıtlarında aynı kategori seçilmiş olmalı.

Eğer farklı lokasyonlardaki mağazalarınız gerçekten farklı türde hizmet veriyorsa bu kuralları es geçebilirsiniz. Örneğin bir mobilya firmanız olduğunu varsayalım. İstanbul’da farklı ilçelerde yer alan mobilya satış mağazalarınız için isim ve kategorilerde tutarlı olmanız önemlidir. Ancak Ankara’daki üretim fabrikanız için oluşturduğunuz Google My Business kaydında satış mağazanız ile aynı kategoriyi seçmeniz, doğal olarak, doğru olmayacaktır.

3. Google My Business Insights aracını kullanın.

Google son yıllarda Google My Business aracını oldukça geliştirdi. Belki siz de uzun zaman önce bir Google My Business hesabı oluşturdunuz ancak sonrasında hiç ilgilenmediniz. Dolayısıyla Insights aracına da hak ettiği ilgiyi göstermediniz. Ancak yerel SEO için buradaki verileri incelemeniz son derece önemli. Üstelik farklı listelemelerinizi tek bir yerden takip etme kolaylığı ile işler her zamankinden daha kolay!

Google My Business Insights Aracı

Google My Business Insights aracı ile:

  • Müşterilerinizin işletmenize hangi anahtar kelimeleri arayarak ulaştığı,
  • Müşterilerinizin işletmeniz ile nerede karşılaştığı (arama sonuçları listesinde veya harita listelemelerinde)
  • Müşterilerinizin işletmenizle nasıl etkileşime geçtiği (sitenizi ziyaret edip etmedikleri, telefon aramaları vb.)

hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Daha önceki GMB sürümlerinin aksine Insights aracı ile son 3 ayın verilerine kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

4. İşletmelerinizden nasıl bahsedildiğini kontrol edin.

Birden fazla lokasyon için SEO yaparken göz ardı etmemeniz gereken en önemli noktalardan biri site içi optimizasyon uygulamaları dışında diğer sitelerde işletmelerinizden nasıl bahsedildiğini yönetebilmektir.

Google işletmeleriniz hakkında bilgi toplarken yalnızca sitenizde vermiş olduğunuz bilgileri dikkate almaz. Diğer sitelerde işletmelerinizin adı, adresi ve telefon bilgileri ile tutarsızlık gösteriyorsa ortada bir sorun var demektir. Üstelik sitenize herhangi bir link verilmemiş olması da sorunu ortadan kaldırmıyor. Eğer internet genelinde işletmeleriniz hakkında birbirinden farklı bilgiler yer alıyorsa, bu durum yerel SEO çalışmalarınıza zarar verebilir.

Bu sorunun önüne geçebilmek için internette kendiniz hakkında kapsamlı bir araştırma yapmanız gerekir. Diğer sitelerde işletmelerinizin adı doğru verilmiş mi? Adres bilgileriniz doğru mu? Telefon numaraları sizin verdiğiniz numaralarla aynı mı? Tüm bunları kontrol etmeli ve hata olduğunu tespit ettiğiniz site sahiplerine ulaşarak düzeltme yapmalarını istemelisiniz.

İşletme bilgilerinizi öncelikli olarak kontrol etmeniz gereken kaynakları şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Yelp
  • Yahoo Local
  • Bing Places
  • Yellow Pages

Ayrıca işletmenize yer verebileceğini düşündüğünüz diğer yerel veya endüstri dizinlerini de kontrol etmeyi unutmayın!

5. Her bir lokasyon sayfası için link inşa edin. 

Backlinklerin SEO için ne kadar önemli olduğundan bahsetmeye bile gerek yok. Artık her bir lokasyon için oluşturulmuş yeni sayfalarınız olduğuna göre bu sayfaların link değerlerini de yükseltmeniz gerek. Lokasyon sayfalarınız için link inşa etmek bu sayfaların link değerlerini yükseltmek için en etkili yollardan biridir.

link building nedir

Link inşası için bir strateji geliştirirken şu fikirlerden yararlanabilirsiniz:

Sponsor olun

Yerel etkinliklere, gönüllülük faaliyetlerine, sivil toplum etkinliklerine veya işletmenizle ilgili olabilecek herhangi bir etkinliğe sponsor olabilirsiniz. Sponsor olduğunuz marka, firma ya da etkinliğin sitesinden sayfalarınıza verilecek linkler kadar haber sitelerinden gelecek linkler de son derece faydalı olacaktır.

Etkinlik düzenleyin

Bir etkinliğe sponsor olmak kadar kendi etkinliklerinizi düzenlemek de işletmenizin haber olması ve dolayısıyla sayfalarınıza backlink kazandırması için iyi bir fırsattır.

Daha az resmi bir şeyler yapmak istiyorsanız küçük çaplı buluşmalar düzenleyebilir; meetup.com vb. sitelerden etkinliklerinizi duyurarak sayfalarınıza link verebilirsiniz.

İçerik pazarlamaya önem verin.

İnsanların gerçekten okuyacağı ve paylaşmak isteyeceği içerikler üretin. Bunu ister bir blog üzerinden ister sosyal medya üzerinden yapmayı tercih edin, mutlaka sayfalarınızın link değerlerine olumlu katkı sağlayacaktır. Ancak bunu yaparken içeriklerinizde sayfalarınıza bir şekilde link vermeyi de unutmayın.

6. Yorumları yönetin.

Yorumlar pek çok işletme için can sıkıcı olabilir. Ancak unutmayın, burası başarıya giden yolda en önemli basamaktır. Yorumlar işletmeleriniz hakkındaki olumsuz düşünceleri olumluya çevirmek için bir fırsat olduğu gibi müşterilerinizle etkileşime geçmek için mükemmel bir araçtır.

Pek çok işletme sahibi, doğrudan markaya yönelik yapılan yorumları cevaplamayı akıl ederken, lokasyon bazlı geri dönüşleri göz artı edebilmekte. Yerel yorumları görmezden gelmek yerel SEO çalışmalarınızı çöpe atmakla eşdeğerdir.

Yerel SEO - Olumsuz yorumları yönetmek

Müşterilerin çoğu ancak olumsuz bir durumla karşılaştığında yorum yapma ihtiyacı hisseder. Bu tür durumlarda gelen yorumlar da işletme açısından pek iç açıcı değildir. İşletmelerinizden memnun ayrılan müşterilerinizin de yorum yapmasını sağlamalısınız. Olumlu yorumlarınızın sayısının artması olumsuz yorumlarınızın geride kalmasını ve işletme ortalamanızın yükselmesini kolaylaştıracaktır. Bunu ister farklı lokasyonlardaki fiziksel mekanlarınıza bir QR kod yerleştirerek yapın, ister müşterilerinize mail yoluyla ulaşarak olumlu yorumlarını ödüllendirin. Karar sizin.

  • Kötü yorumlar karşısında yapmanız gerekenler ise şöyle:
  • Mümkün olduğunca hızlı cevap verin. Verdiğiniz cevap müşterilerinizi geçiştirmek için verilmiş bir cevap olmasın.
  • Asla müşterilerinizi suçlamayın.
  • Çözüm odaklı olun ve müşteriyi nasıl geri kazanabilmek için elinizden geleni yapın. Müşterilerinizin yaşadıkları olumsuz deneyimden ötürü ne kadar üzgün olduğunuzu görmelerine izin verin.

Sonuç olarak;

Birden fazla lokasyon için SEO çalışması yürütmek pek kolay bir süreç olmayabilir. Bu tür bir çalışmaya başlamak kolaydır ancak sürdürebilmek herkesin yapabileceği bir iş değildir. Ancak gereken önemi verdiğinizde ve çalışmalarınızı kararlılıkla devam ettirdiğinizde alacağınız karşılığın harcamış olduğunuz emeğe kesinlikle değdiğini göreceksiniz. Proaktif bir SEO stratejisi ile rakiplerinizin her zaman önünde olmak istiyorsanız farklı lokasyonlarınız için özel olarak çalışma yapmayı mutlaka denemelisiniz.

Kategori:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir