Yerel SEO: Kapsamlı Güncel Rehber

İnternet hayatımıza girdiğinden beri her geçen gün gelişen ve değişen teknoloji dur durak bilmiyor. Bu durum pazarlama dünyasının da hedeflerini değiştirmeye başladı. Artık geleneksel pazarlamadan çok dijital pazarlamaya doğru yönelmemiz de aslında bu değişimin nasıl ilerlediğini bizlere göstermekte. We Are Social Digital 2019 verilerine göre Türkiye’de 59 milyon kişi internet kullanmakta. Geçen sene verilerine göre karşılaştırıldığında %9 bir büyüme gerçekleşmiş. Diğer bir yandan verilere göre 56 milyon kişi mobilden internet kullanıyor. Bu tablo bizlere aslında dijital ortamlardaki rekabetin büyüklüğünü gösteriyor. Rekabet büyük işletmelerin alışık olduğu bir durum olsa da küçük işletmeler için büyüyen rekabet dünyasında ayakta kalmak eskisi kadar kolay olmayabiliyor. Peki küçük işletmeler bu rekabetle nasıl başa çıkabilir? Cevap basit: Yerel SEO

We Are Social Digital 2019 Türkiye İnternet Kullanım İstatistikleri
We Are Social Digital 2019 Türkiye İnternet Kullanım İstatistikleri

Küçük İşletmeler için Büyük Fırsat: Yerel SEO

Daha önceki yazılarımızda sizlere SEO kavramından bahsetmiştik. Kısaca özetlersek SEO organik arama sonuçlarında görünür olmak için yaptığımız çalışmaların tamamıdır. SEO çalışması sektörden sektöre değişebilecek stratejilere sahiptir. Bu yazımızda özellikle küçük işletmeler için lokal bazda yapılabilecekler kapsamında yerel SEO kavramını tüm ayrıntılarıyla ele alacağız.

  1. Yerel SEO Nedir?
  2. Yerel SEO Neden Önemli?
  3. Yerel SEO İçin İşletme Profili Nasıl Hazırlanmalı?
    1. Hedef kitlenizi tanıyın.
    2. Google My Business kullanın.
    3. Yerel müşteriye özgü sayfa ve bunlara özgü içerik çalışması yapın.
    4. Yerel lokasyona özel zengin işaretlemeler yapın.
    5. Yerel lokasyona özel backlink çalışması yapın.
    6. Temel SEO düzenlemelerini ihmal etmeyin.
  4. Yerel SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?
  5. Yerel SEO Google Aramalarında Nasıl Gözüküyor?

Yerel SEO Nedir?

Yerel SEO, web sitenizin belli bir bölgede, belirli bir lokasyon çevresinde yapılan aramalarda veya belirli bir lokasyon için yapılan aramalarda görünmesini sağlamak için yapılan çalışmaların tümüdür. Örneğin; Londra’dan Türkiye’ye gelecek olan bir kullanıcı “istanbul otel” şeklinde yaptığı aramada listelenmek için yerel SEO’ya ihtiyacınız vardır. Bir diğer örnek olarak ise Kağıthane çevresinde çilingirlik hizmeti veren bir işletmenin Kağıthane bölgesinde arama yapan bir kullanıcının arama sonuçlarında çıkması da yerel SEO ile mümkündür.

yerel SEO (local SEO) kapsamlı rehber

Yerel SEO Neden Önemli?

Günümüzde internet kullanımında özellikle mobil tarafta bir hakimiyet söz konusu. Mobil tarafın bu kadar yoğun şekilde artması yerel işletmelerin dijital stratejilerini belirlemesinde en önemli etken. Yerel SEO ile bu dijital stratejilerinizi büyük bir ölçüde geliştirebilirsiniz. Özellikle Google’ın bu konudaki ücretsiz aracı Google My Business ile potansiyel müşterilerinizi daha etkin bir şekilde yakalayabilirsiniz.

GMB aslında kullanıcının direk Google’da arattığı ve aradığını bulmaya yardımcı olacak bilgilerin eklenmesini sağlar. Yerel SEO altındaki alt başlıklar aslında kullanıcının doğrudan ulaşmak istediği alanlardır. Özellikle mobil tarafta bu alt başlıklardan haritaların kullanımının %75’in üzerinde olduğu araştırma verilerinde görülmekte. Yerel SEO ile yapılan çalışmada işletmenin iletişim bilgileri gibi spesifik bölümler hedef kitlenizin artmasına yardımcı olur. Dolayısıyla yerel işletme sahibiyseniz bir an önce GMB hesabı açarak işe başlamalısınız.

Yerel SEO İçin İşletme Profili Nasıl Hazırlanmalı?

Yerel SEO ne demek olduğunu öğrendikten sonraki en önemli adım bu işe nasıl adım atacağınızdır. Temel SEO uygulamalarına göre daha spesifik çalışmaların yapılması gereken bu alanda potansiyel müşterilerinize ulaşabilmek adına aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

1- Hedef kitlenizi tanıyın.

Hedef kitlenin tanınması arama motoru optimizasyonunun geliştirilmesi açısından büyük öneme sahiptir. Hedef kitlenizi 4 adımda tanıyabilirsiniz.

  • Satış noktalarınızı belirleyin: İşinizi özel yapan ne? Müşterileriniz neleri tercih ediyor? Kişiler ürünlerinizi neden tercih etmeli? Bu ve bunun gibi sorular sorarak hedef kitleniz için gerekecek anahtar kelimeleri elde edebilirsiniz.
  • Mevcut Müşterilerinizin Davranışlarını İzleyin: Google Analytics hesapları ile kullanıcı davranışları hakkında en spesifik çalışmaları yapabilirsiniz.
  • Dışarıdan İkinci Bir Görüş Alın: Başkasının gözünden çalışmalarınızı değerlendirmeniz sizin göremediğiniz noktaları fark etmenizi sağlar. Satıcılar, arkadaşlarınız, aileniz ve bir başkası şirketinizin ürün veya hizmetlerinin gelişmesine yardımcı olur.
  • Müşteri Profili Hazırlayın: Mevcut müşterileriniz neleri seviyor? Hangi satışları gerçekleştiriyor? Bunlar gibi birçok veri oluşturup genel bir analiz yapabilirsiniz.

2- Google My Business kullanın.

Google My Business yerel aramalarda kullanıcıların işletmeleri görebilmeleri için oluşturulan bir Google ürünüdür. Google My Business da ücretsiz olarak bir işletme hesabı oluşturabilirsiniz. Bu hesapla aşağıdaki gibi şirketin kimliğini oluşturan birçok tanımlayıcı ögeleri vardır. Bunlar;

  • Şirket ismi
  • Şirket adresi
  • Telefon numarası
  • İşletmenize ait fotoğraflar
  • İşletmenizin Street View görünümü
  • İşletmenizin ait harita
  • Websiteniz
  • Yol tarifi
  • Yorumlar
  • Çalışma saatleriniz

gibi birçok özelliği ekleyebilirsiniz.

Google My Business kullanımı ile ilgili dikkat etmeniz gereken noktaları Google My Business Hataları: En Yaygın 8 Yanlış adlı yazımızda bahsetmiştik. Okumak için yazıya tıklayın.

3- Yerel müşteriye özgü sayfa ve bunlara özgü içerik çalışması yapın.

Eğer birden fazla lokasyonlarda işletmeniz varsa bunlara ayrı ayrı sayfa oluşturup ve lokasyona özel içerik çalışması yapmalısınız. Sektöre özel spesifik çalışmalar yapılırken dikkate alınan en önemli adımlardan biri anahtar kelime analizidir. Yerel SEO için yapılan bu çalışma klasik SEO’dakinden farklıdır. Yerel SEO daha özel bir çalışma olduğu için anahtar kelimeleri de hedef kitleye ve lokasyona göre analiz edilir. Anahtar kelime dışında özellikle güncel içeriklerin oluşturulması sitenin yerel aramalardaki görünümlerini ciddi oranda arttıracaktır.

Birden fazla lokasyonda yer alan işletmeleriniz veya işletmelerinizin farklı şubeleri için izlemeniz gereken yerel SEO uygulamaları hakkında ayrıntılı bilgi Birden Fazla Lokasyon İçin Yerel SEO Çalışması Nasıl Yapılır? yazımızda…

4- Yerel lokasyona özel zengin işaretlemeler yapın.

GPS işaretlemeleri gibi birçok işaretlemeyi kullanarak yerel aramalarda daha zengin bir görünüm elde edersiniz.

backlink, yerel SEO backlink

Backlink çalışması SEO çalışmaları arama sonuçlarında yükselmemize yardımcı olan önemli çalışmalardandır. Yerel SEO’da normal backlink çalışmalarından biraz farklı bir strateji uygulanır. Bu farklılık aslında normal yapılan backlink çalışmalarına göre daha özel çalışmamıza yardımcı olacak linklerin alınmasıdır. Özellikle Türkiye açısından baktığımızda bu özel çalışmaları Zomato gibi işletmelerin kullanıcılar tarafından değerlendirildiği platformlardan alınabilir. Bu şekilde sitenize yerel SEO için kaliteli backlinkler arama sonuçlarınızdaki görünürlüğünüzü sağlarken, kullanıcılardan gelecek olumlu yorumlar müşteri sayınızı bir hayli arttıracaktır.

6- Temel SEO düzenlemelerini ihmal etmeyin.

Yerel SEO’ya özel çalışmalar dışında bir de SEO açısından yapılması zorunlu çalışmalar vardır:

  • Siteniz muhakkak mobil uyumlu olsun. (Yazının başında belirttiğimiz gibi 56 milyon kişinin mobilden internet kullandığını unutmayın!)
  • Sitenizin hızını iyileştirin ve Mobile First Indexing için hazır olun.
  • İç linklemelere önem verin.
  • Kopya içerik sorunlarınızı sıfıra indirin.
  • 404 yanıt kodu veren sayfaları kontrol altına alın.

Yerel SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Küçük işletmeler için önerdiğimiz yerel SEO çalışmalarını yaptınız. Peki bundan sonra ne yapacaksınız biliyor musunuz? Bu konuda öncelikle şunu söylemeliyiz, yerel SEO kullanımı Türkiye’de her geçen gün artıyor. Dolayısıyla sitenizi ve işletmenizi hep aktif canlı tutmak için ciddi bir şekilde çalışmalısınız. Yerel SEO’da özellikle rekabet ettiğiniz öncelikli işletmeleri belirleyip, daha sonra diğer rakipleri de buraya eklemelisiniz. Rakip analizi yaparken dikkat etmeniz gerekenler;

  • Rakip işletmelerin siteleri,
  • Site içerikleri,
  • Hizmetleri,
  • Sizden farklı olan hedefleri,
  • Hangi anahtar kelimelerde kaçıncı olduğu ve sizinle hangi anahtar kelimelerde yarışıyor olması,
  • Backlink oranları,

gibi bir çok spesifik çalışmaları yapmalısınız. Unutmayın SEO’da “Yaptım, bitti.” durumu yoktur. SEO süreklilik ve disiplin isteyen bir alandır. Dolayısıyla rakiplerinizden daha ön planda olmak için ciddi bir çalışma yapmalısınız.

Yerel SEO Google Aramalarında Nasıl Gözüküyor?

Google her zaman aramaları kullanıcı odaklı düşünmektedir. Kullanıcının aradığı ve ona en faydalı siteyi karşısına çıkarmayı amaçlar. Dolayısıyla yerel aramalarda da durum böyledir. Örneğin Google’da “İstanbul Kafeler” gibi bir arama yapalım. Karşımıza çıkan yerel arama sonuçlarına baktığımızda;

Yerel SEO Google Arama Sonuçlarındaki görüntüsü
  • Google’ın ilk dikkat ettiği kullanıcı yerel bir arama yaptığında ilgili anahtar kelime doğrultusunda kullanıcının nereye gitmek istediğini biliyor olması. Bu yüzden kullanıcı için haritalar özelliğine sahip siteleri gösteriyor.
  • Arama sonuçlarına bakıldığı kullanıcıya yerel işletmelerin isimleri, adresleri, kullanıcı yorumları gibi işletmeye ait spesifik bilgileri göstermekte.
  • Arama sonuçlarında dikkat çeken diğer durum görsellerin sonuçlarda listelenmesidir. Hesabınızda ne kadar çok görsel eklerseniz yerel aramalardaki gücünüz de o kadar artacaktır.
  • Google kullanıcının yerel işletmelerin çalışma saatine göre listeleme özelliğini de alana eklemiş. Bu demek oluyor ki çalışma saatinizi eklemeniz sonuçlarda listelenmek için önemli bir alan.

Yukarıdaki özellikler dışında yerel aramalarda karşımıza çıkan sonuçlarda yalnızca 3 adet yerel işletmenin gösteriliyor olması. Yerel SEO kavramı hakkında çalışma yapacaksanız diğer işletmelerle ciddi bir yarış içinde olduğunuzu unutmayın!

Sonuç olarak;

Yukarıda bahsettiğimiz detaylı incelemeler Yerel SEO’nun küçük işletmeler için ne kadar önemli olduğunu vurgulamaktadır. Eğer işletmeniz için böyle bir çalışma düşünüyorsanız öncelikle sitenizdeki temel SEO sorunlarını çözmeniz yerel SEO için yapacağınız çalışmaların daha başarılı bir sonuç göstermesine yardımcı olur. Google’ın küçük işletmeler için sağladığı bu avantajı kullanarak sizde potansiyel müşterilerinize kolaylıkla ulaşabilir, müşteri sayınızı hızla büyütebilirsiniz.

Kategori:

“Yerel SEO: Kapsamlı Güncel Rehber” için 2 yanıt

  1. Kaan Toker dedi ki:

    İnternette okuduğum en detaylı yerel seo rehberi olmuş, tesekkurler.

    Yalnız firma rehberlerinin de bölgesel seo çalışmalarında büyük öneme sahip olduğunu düşünüyorum.

  2. Melih Karagol dedi ki:

    Merhaba,

    Yerel SEO çalışmalarında kullanabileceğimiz kaliteli firma rehberlerini paylaşma şansınız var mı?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir